Rauhanturvaajien vaimojen valitusta... Aamusydämellä TV1 äsken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Siis joo, on varmasti rankkaa välillä kun ukko huitelee pitkin maailmaa ja itse asuu jossain korvessa ipanoiden kanssa, mutta ne on täysin omia valintoja!! Sinne korpeen ei ole pakko muuttaa asumaan eikä sen ukon ole pakko jonnekin sodan keskelle mennä.
Ja jos turvaverkoksi suunniteltu joukkue ei pääsekään apuun juuri sillä hetkellä, niin sou? Heillä on varmasti omakin elämä eivätkä varmaan apua tarjotessaan sitoutuneet elämään vain tämän Suomeen jäävän puolison ehdoilla... Minusta kuulostivat todella itsekkäille. Muistivat kuitenkin hehkuttaa kuinka ihania lahjoja itse sitten saavat. Entä kuinka muistavat näitä tukiverkkojaan ym apuvoimia :whistle:

Mä vaan en ymmärrä. Suomessakin on paljon yksinhuoltajia, jotka vastaavat kaikesta yksin, koko ajan! Ei tule puoliso lomille eikä ota viikonloppuina lapsiaan luokseen. On pakko osata itse vaihtaa ne auton renkaat, kiikuttaa lapsia läkäriin, harrastuksiin jne. Tai ne pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmat, heitä oli kyseisessä ohjelmassa muutama viikko sitten (hatunnosto heille!!). Lapsen sairautta ei kukaan ole valinnut ja on vaan pakko jaksaa.

En katsonut mutta häiritsee noissa ohjelmissa kun se on aina nainen joka jää huolehtimaan lapsista. Yhtä hyvin nainen voisi lähteä rauhanturvaajaksi (jos sopiva koulutus) ja mies huolehtia perheestä.

Kyllä katsoin minäkin vähän aikaa. Hän halusi lastenhoitajan, siivoojan, naapuri toi ruokaa, naapurissa asui myös lääkäri jne. Mitenkähän pärjää täällä kotomaassa arjessa. Täysin samaa mieltä ap.n kanssa.

[QUOTE="vieras";28104251]Kyllä katsoin minäkin vähän aikaa. Hän halusi lastenhoitajan, siivoojan, naapuri toi ruokaa, naapurissa asui myös lääkäri jne. Mitenkähän pärjää täällä kotomaassa arjessa. Täysin samaa mieltä ap.n kanssa.[/QUOTE]

Miten uusavuttomia voivatkaan olla... Voi hellanlettas sentään :headwall:

No teidän miehet on vissiin sit normiduunissa ja kotona jatkuvast, ette pysty ehkä samaistumaan tilanteeseen. Tiedätte, että mies tulee kotiin töiden jälkeen ja hoitaa kotia ja lapsia teidän kanssa. Eikä se raha ja lahjat kuitenkaan korvaa sitä poissaoloa, ehkä ohjelmasta ei vaan haluttu tehdä jotain nyyhkytarinaa..

Toki kärjistetty toi Aamusydämellä ja se tumma nainen oli kyl vähä outo.. :)

Ihan ok ohjelma. En ymmärrä, miksi se herättää niin kielteisiä tunteita. Minusta tuo ei ollut valitusta, vaan kerrrottiin asiat niinkuin ne ovat. Käyhän monella työssäkäyvällä siivooja, joten miksei heilläkin voi käydä. Lastenhoitajan palkkaaminen on myös hyvä, koska muutenhan omaa aikaa lenkkeilyä varten ei olisi. Parempi, että on hoitaja muutaman tunnin viikossa kuin että joutuisi jättämään liikuntaharrastuksen vuodeksi.

Yhteistyössä