Ystävä kuljettaa lastani hupiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Poikani kaverin vanhemmat haluavat jatkuvalla syötöllä poikani mukaansa heidän pojalleen kaveriksi millon minnekkin. On mukavaa, että pojallani on kivaa ja saa kaverin kanssa mennä mm. kylpylöihin mutta alkaa ärsyttää, koska mielestäni, jos he ehdoin tahdoin haluavat poikani mukaansa, pitäsi heidän myös maksaa nämä viulut. :/ Minulla myös pieni vauva ja hoitajat vähissä rahat tiukassa. olisi kiva säästää näitä rahoja että pääsisimme yhdessä jonnekkin, mutta kaikki raha mene esiihen että nämä kuskaavat poikaani usein ja tietysti minä maksan poikani maksun. Tuntuu kukkarossa jatkuva hauskanpito kun poikaa viedään sinne ja tänne.
Pitäsikö minun sanoa että jos haluavat pojan mukaan, saavat maksaa itse pojan maksun?

Sanot ihan suoraan, että on mukava kun poika pääsee kaverin kanssa reissuun ja on mukavaa kun lapset ovat kavereita.
Mutta sinulla on pieni vauva ja rahat tiukalla kun olet vauvan kanssa kotona etkä töissä.
Sanot, että rahat eivät riitä mihinkään kalliisiin paikkoihin, mutta halvempiin paikkoihin lapsesi saa tulla mukaan

• Tykkää
Reactions: Zarppa
No minä varmaan sanoisin seuraavalla kerralla, että nyt ei taida meidän poika päästä mukaan kun on rahat vähissä. Minusta se olisi kohteliaampaa kuin pyytää heitä maksamaan huvitukset. Jos sitten tarjoutuvat joskus jonkun huvituksen maksaan niin kiva juttu.

Luulevat todennäköisesti tekevänsä sinulle palveluksen viemällä lasta kun sulla vauva ja kaikkea. Älä päästä joka kerta mukaan, valitse sellaiset joihin on varaa, tai sano suoraan kuinka asia on. En kuitenkaan pyytäisi maksamaan.

Kyllä nämä vanhemmat haluavat poikani mukaan ihan omalle pojalleen seuraksi. Ja he kyllä tietävät tiukan rahatilanteeni. Olen muutaman kerran sanonut suoraan ettei nyt ole rahaa, niin vastaavat vain että "noh, maksat sitten myöhemmin takaisin"

Ja minun rahatilanteeni ei kuitenkaan tästä hetkestä vähään aikaan ole palaamassa paremmaksi.

Niin no, toi on vähän vaikea tilanne. Jos vaikka suoraan kiellät välillä ja sitten tosiaan vähän valkkaat niitä halvempia menoa mihin päästät. Ja sanot suoraan että halua olla jatkuvasti velkaa... Ja viet vaikka sinä välillä lapsia ulos/retkelle/uimaan (eli ilmaisiin tai halpoihin juttuihin) niin että sen lapsen vanhemmat maksavat lapsensa osuuden. NIin pääset sinäkin välillä touhuamaan lasten kanssa.