Onko tämä haalari liian "vauvamainen" 3 -vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrskyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrskyt

Vieras
Reimatec

Tykkään haalarista kovasti, mutta jotenkin ajattelen että tuo pallokuosi on vauvoille ja pikkutaaperoille. Olen hankkimassa haalaria pojalle, joka käyttäisi sitä n. 3v - 3 v 9 kk iässä. Huomasin myös ajattelevani, että samanikäisellä tytöllä voisin hyvin käyttää vastaavaa haalaria pinkkinä, en sitten tiedä miksi tuo pallokuosi pojalla tuntuisi jo liian vauvamaiselta.

Malliltaan tykkäisin enemmän tästä haalarista 3-4-vuotiaalla, mutta vaalea väri arveluttaa

Reimatec

Tuossahan loppuu koot 98CM, eli aika harvalle yli 3veelle menee. Mun mielestä 3 vuotias on kyllä niin pieni, ettei mitään väliä onko siinä haalarissa pöllöjä vai palloja.

Tuossahan loppuu koot 98CM, eli aika harvalle yli 3veelle menee. Mun mielestä 3 vuotias on kyllä niin pieni, ettei mitään väliä onko siinä haalarissa pöllöjä vai palloja.

Olen käsittänyt, että Reiman mitoitus on niin väljää että 98 haalari menee siihen saakka kun lapsi on n. 104 cm ja koko 104 vastaavasti siihen asti kun lapsi on 110 cm jne.

On kivan reipas haalari minusta.
Ja Reiman haalarit vastaavat aika hyvin lapsen todellista pituusmittaa. Meilla on 3-vuotiaalla, nyt 95 cm pitkällä, tytöllä Reimalta 92 cm toppapuku on vielä sopiva ja 98 cm:n vk-puvun olen hankkinut kevääksi.

Näissä uusissa Reiman malleissa on koot jotenkin muuttuneet..myyjätkin oli ihmeissään.
Meillä nyt reunalta käytössä 98 talvihaalari ja on REILU.ja 3 vee tulee täyteen keskikesällä.(tiedän että tuo ei merkitse mitään,lapset ovat erikokoisia) aloitimme talvihaalarin vuoksi sovituksen 98 koosta välikausihaalarin sovituksessa ja ei puhettakaan. :) päädyimme KOKOON 110 ! Sovituksessa Reiman tehtaanmyymälän myyjä mukana..aikamoinen ylläri oli :D
Välikausihaalarit on aina ollut pienempää mitoitusta,näin sanoi myyjä.mutta oli kyllä aivan ihmeissään että näin paljon on muuttunut. Kannattaa ehdottomasti sovittaa ensin.
Pallohaalaria mekin sovitimme ensin.oli kyllä suloinen!

Ei ole liian vauvamainen. Hassua, en ole oikeastaan ajatellut että lasten vaatteet voisivat olla liian "vauvamaisia" niin kauan kun lapsesta itsestään ei tunnu siltä. Ja ainakaan meillä ei vielä 4-vuotiaskaan mieti vaatteitaan siltä kannalta, enkä usko että miettiikään ennen kuin joku muu(lapsi) siitä hänelle sanoo. Eikös nuo asiat yleensä ala painaa vasta siinä eskari-kouluiässä?

[QUOTE="maisa";28142581]Näissä uusissa Reiman malleissa on koot jotenkin muuttuneet..myyjätkin oli ihmeissään.
Meillä nyt reunalta käytössä 98 talvihaalari ja on REILU.ja 3 vee tulee täyteen keskikesällä.(tiedän että tuo ei merkitse mitään,lapset ovat erikokoisia) aloitimme talvihaalarin vuoksi sovituksen 98 koosta välikausihaalarin sovituksessa ja ei puhettakaan. :) päädyimme KOKOON 110 ! Sovituksessa Reiman tehtaanmyymälän myyjä mukana..aikamoinen ylläri oli :D
Välikausihaalarit on aina ollut pienempää mitoitusta,näin sanoi myyjä.mutta oli kyllä aivan ihmeissään että näin paljon on muuttunut. Kannattaa ehdottomasti sovittaa ensin.
Pallohaalaria mekin sovitimme ensin.oli kyllä suloinen![/QUOTE]

Oho! Onpa hurja ero talvi- ja välikausihaalarien mitoituksessa sitten

[QUOTE="vieras";28142584]Ei ole liian vauvamainen. Hassua, en ole oikeastaan ajatellut että lasten vaatteet voisivat olla liian "vauvamaisia" niin kauan kun lapsesta itsestään ei tunnu siltä. Ja ainakaan meillä ei vielä 4-vuotiaskaan mieti vaatteitaan siltä kannalta, enkä usko että miettiikään ennen kuin joku muu(lapsi) siitä hänelle sanoo. Eikös nuo asiat yleensä ala painaa vasta siinä eskari-kouluiässä?[/QUOTE]

:) Niin se varmaan on. Hitsit kun tykkään siitä pallohaalarista, mutta nyt tuolla toisessa ketjussa (tuli tämä aloitus kahteen kertaan) monet sanoo, että nuo vauvahaalarit on malliltaan huonoja isommille lapsille (vauvahaalarit = joissa koot loppuu 98:n)

Vauvamallin haalarit on huonoja isommille, ellei lapsellasi ole sitten todella lyhyet jalat? Vauvamallin puvut käyvät hyvin konttaavalle lapselle mutta jo kunnolla kävelevälle en niitä ostaisi.

:) Niin se varmaan on. Hitsit kun tykkään siitä pallohaalarista, mutta nyt tuolla toisessa ketjussa (tuli tämä aloitus kahteen kertaan) monet sanoo, että nuo vauvahaalarit on malliltaan huonoja isommille lapsille (vauvahaalarit = joissa koot loppuu 98:n)

Niin no, ainakin jos lapsi on tosi hoikka niin sitä kangasta jää aika paljon kylkiin kun ei ole vyötäröllä resoria, ja jos haalari on väljä niin roikkuu herkemmin haaroista. Samoin alas asti menevä vetoketju on siinä mielessä huono että siitä vetoketjun kohdalta voi vesi mennä läpi. Mutta kyllä meillä on ollut isommillakin lapsilla "vauvamallisia" haalareita ja hyvin on menneet, se hyvä puolihan noissa on (kivojen kuosien lisäksi) että ovat yleensä halvempia kuin ne "isojen" mallit...

Mun kesäkuussa 4-v täyttävä poika sanoi juuri, että ei halua tuota pukua ku on vauvojen puku. Kiva puku kyllä! Ehkä tuo nyt sitä pitäisi, jos olisi syksyllä ostettu.

[QUOTE="vieras";28142630]Vauvamallin haalarit on huonoja isommille, ellei lapsellasi ole sitten todella lyhyet jalat? Vauvamallin puvut käyvät hyvin konttaavalle lapselle mutta jo kunnolla kävelevälle en niitä ostaisi.[/QUOTE]

Ok.

[QUOTE="Tiina";28142686]Mun kesäkuussa 4-v täyttävä poika sanoi juuri, että ei halua tuota pukua ku on vauvojen puku. Kiva puku kyllä! Ehkä tuo nyt sitä pitäisi, jos olisi syksyllä ostettu.[/QUOTE]

ok :)

Yhteistyössä