Löysin jääkaapista jauhelihaa joka on mennyt 3 päivää sitten "vanhaksi", uskaltaako vielä käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Heitin jauhelihan pakastimeen kun huomasin mutta nyt aloin miettiä että uskaltaakohan sitä kuitenkaan käyttää...? Päiväys oli 1.3. ja nyt on kuitenkin 4.3. jo... Ihan oli punaista vielä mutta en avannut ja haistanut. Vieläkö siitä uskaltais italianpataa tehdä?

[QUOTE="vieras";28148410]Jos näyttää ja haisee ok:lta voi käyttää. Jos pikkasenkaan tuoksahtaa oudolle ->roskiin.[/QUOTE]

No mistä sen tietää mille se haisee kun on nyt pakastimessa eikä varmaan enää haise kun sieltä se on otan?

No hyi, sit se ainakin on pilalla jos sulattaa jo valmiiks vanhana pakastetun jauhelihan. Jäisenä mä sen pannulle heittäisin jos heittäisin, mut mä olisin heittänyt sen pakastimen sijaan roskikseen..

Heitin jauhelihan pakastimeen kun huomasin mutta nyt aloin miettiä että uskaltaakohan sitä kuitenkaan käyttää...? Päiväys oli 1.3. ja nyt on kuitenkin 4.3. jo... Ihan oli punaista vielä mutta en avannut ja haistanut. Vieläkö siitä uskaltais italianpataa tehdä?

Älä näytä lihalle kalenteria, niin se ei tiedä olevansa palstasäännön mukaisesti pilaantunut.

[QUOTE="vieras";28148424]En tekis. Jauheliha haisee välillä pahalta vaikka ois käyttöpäiviäkin paketin mukaan jäljellä.[/QUOTE]

Siksi niitä päiväyksiä ei pidäkään tuijotella suuntaan eikä toiseen vaan tsekata aina haju ja ulkonäkö.

En kyllä ymmärrä miksi ap heitit vanhenevan lihan pakastimeen? Oisit avannu, haistanu ja paistanu/heittäny mäkeen samantien.

[QUOTE="sondersson";28148454]Siksi niitä päiväyksiä ei pidäkään tuijotella suuntaan eikä toiseen vaan tsekata aina haju ja ulkonäkö.

En kyllä ymmärrä miksi ap heitit vanhenevan lihan pakastimeen? Oisit avannu, haistanu ja paistanu/heittäny mäkeen samantien.[/QUOTE]

No en ajatellut sen tarkemmin, heitin vaan pakastimeen ettei ainakaan enää pilaannu lisää... ja eikös se pakastin eli kylmä tapa bakteeritkin? :D

Lihoissa päiväykset on viimeisiä käyttöpäiviä, ei parasta ennen. En enää kolme päivää myöhemmin käyttäisi. Voihan sen periaatteessa käyttää jos haisee ja täysin hyvältä, mutta jos olet pakastanut sen, et tiedä sitä. JOS käytät, sulata mikrossa nopeasti.

En käyttäis enää. Ihan vaan siks, että mulle sattuu usein semmonen jauheliha mikä haisee epämääräselle jo ENNEN päiväystä. En uskaltais noin paljon ylimennyttä ees haistaa :-P

Ei kyllä tekis mieli heittää roskiinkaan... mutta mitäs siitä voi tulla, jos sen jauhelihan sulattaa, paistaa pannulla ja tekee italian pataa? Siis voiko siitä sairastua? En tokikaan tee ruokaa, jos selvästi haisee kun sulatan lihan.

No problem - sulatat ja ja haistat..jos haiskahtaa oudolle - roskiin..jos taas ei, teet sen pataruoan ja sen syötte kerralla - sitä ei sitten passaa nimittäin enää säilytellä.=)

Viimeksi muokattu:
Tottakai pilaantuneen lihan syömisestä voi sairastua. Voi elämä. Jos sä haluat sen lihan käyttää niin käytä, mutta älä ainakaan lapsille syötä. Ja se ei todellakaan muutu tuoreeksi pakastamalla.

Mä olen monta kertaa joutunut heittämään jauhelihan pois vikana käyttöpäivänä kun on haissut pahalta ja paistettaessa tullut hirveästi nestettä ja semmonen inhottava löyhkä. Mutta jos sun arki on muutamasta eurosta kiinni niin tee ihmeessä italianpatasi. Mutta tarkista ensin että teillä on riittävästä vessapaperia jos vietät yösi vessassa.

Kyllä siitä komeen ripuli-oksennuspäivän voi saada aikaiseksi, kuumeenkin voi nostaa. Että syökää vaan hyvällä halulla.
Lihoissa ei suotta käytetä VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ-merkintää.

[QUOTE="vieras";28148668]Tottakai pilaantuneen lihan syömisestä voi sairastua. Voi elämä. Jos sä haluat sen lihan käyttää niin käytä, mutta älä ainakaan lapsille syötä. Ja se ei todellakaan muutu tuoreeksi pakastamalla.

Mä olen monta kertaa joutunut heittämään jauhelihan pois vikana käyttöpäivänä kun on haissut pahalta ja paistettaessa tullut hirveästi nestettä ja semmonen inhottava löyhkä. Mutta jos sun arki on muutamasta eurosta kiinni niin tee ihmeessä italianpatasi. Mutta tarkista ensin että teillä on riittävästä vessapaperia jos vietät yösi vessassa.[/QUOTE]

Kyse ei ole muutamasta eurosta vaan tarkemmin 10 eurosta, on nimittäin iso paketti jauhelihaa :D mutta ei ole siitä kiinni.

Jauhelihaa ei saa käyttää enää päiväyksen jälkeen!

Ja jos nyt meinaat kuitenkin käyttää niin älä missään nimessä syötä lapsille siitä valmistettua ruokaa!!!

Jauheliha haisee todella imelälle pilaannuttuaan, ja sen haistaa paistaessakin, eli pelkkä raakatuote ei haise vaan myös paistettu versio. Ei sitä tee mieli syödä, ei ollenkaan...

Yhteistyössä