Vittu ei jaksa hengittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitkus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sitkus

Vieras
Mulla on hengenahdistusta ja kurkkukipua ollut kauan, ja nyt on astmatutkimukset menossa(pef-mittaus). Viime viikolla nous kuume ja pef-arvot putos huimasti. On limaa, yskää ja raskas hengittää.
Tänään kävin taas terveyskeskuksessa, koska oli tosi tukala ja huono olo/hengitys. Pääsinkin lääkärille asti. Kuunteli keuhkot, ja sanoi että joo, limaa on. Limaa irroittavia kapseleita sain reseptillä, en mitään muuta. Jotain hoitavaa pyysin, koska on tosi raskas hengittää ja kuolemanväsy. En jaksa yksinkertaisesti mitään.

Vastaus: ei, et saa, koska sulla on tuo pef-puhallus ja astmatestit kesken :O No vituu, tässä sitä nyt yritetään tukehtua, ja huomenna uudelleen terveyskeskukseen. Tiedä vaikka olis keuhkokuume...

Musta tuossa on nyt kyllä käynyt ihan selkeä hoitovirhe. Jos sun vittu ei jaksa hengittää, on silloin kyllä oikea paikka gynekologiselle tutkimukselle eikä keuhkojen kuuntelulle. Järkyttävää toimintaa! :(

Ihmettelen vaan sitä, että tuo pef-mittaus menee kaiken edelle. Siis vaikka vetelis viimeisiä hengenvetojaan, niin tärkeintä on että pef-mittaus viedään nyt kunnialla loppuun.

[QUOTE="Vieras";28153715]Kurjaa. Jaksaisitko mennä toiselle lääkärille. Bisolvonia saa reseptittä ja auttaa jonkin verran liman irtoamista. Saitko Duactia, Cirrusta tms vai?[/QUOTE]

Alapäähän oli jo määrätty limaa irtottavaa kapselia ;)

Keukokuumeeseen ei auta avaavat tai kortisonit. Antibioottikuuri siitä laitetaan.

samantyyppistä tutkimusta oli mullakin ja puhaltelin reippaasti yli sen mitä piti, joten astma ei ollut kyseessä, eikä röntgenissä edes keuhkokuumettakaan. Lopulta löytyi mykoplasma ja keuhkooireilla. Kesti n.1,5kk kaikkinensa ja teki anemiankin. Voimat oli totaalisen loppu ja henki ahtaalla, ei auttanut avaavat.

No ei tuo avaava vie kuin pahimman tukehtumisen terän pois. Koko ajan on tosi raskas hengittää, ja heti kun jotain tekee niin kurkkuun rupeaa sattuu kovaa ja hengenahdistus pahenee. Jo syöminen saa hengästymään. Putkissa rahisee lima, mutta onneksi tuo lääke on jo kahden kapselin jälkeen tehnyt sen juoksevammaksi.
Koiran kun käytin ulkona, sattui jo selkään tuo hengittäminen. Mutta ravaanhan minä tuolla niin usein kun pitää. Tai sitten menen yksityiselle, kun on saman verran matkaa. Ainut että siellä ei voi teettää röntgenkuvausta rahan takia.

samantyyppistä tutkimusta oli mullakin ja puhaltelin reippaasti yli sen mitä piti, joten astma ei ollut kyseessä, eikä röntgenissä edes keuhkokuumettakaan. Lopulta löytyi mykoplasma ja keuhkooireilla. Kesti n.1,5kk kaikkinensa ja teki anemiankin. Voimat oli totaalisen loppu ja henki ahtaalla, ei auttanut avaavat.
Itselläni sama juttu. Oireet (väsymys, päänsärky, hengenahdistus ja nenän tukkoisia) alkoivat MARRASKUUSSA, mutta mykoplasman saivat todettua vasta TOUKOKUUSSA. Lääkäri epäili ainoastaan astmaa ja sain kuulla ainakin 10 kertaa eri ihmisiltä(hoitajat, lääkärit yms. ), että ei ole astma, mutta silti vain astman tutkiminen jatkui.

Missään välissä kukaan ei kieltänyt minulta urheilu, päinvastoin siihen kannustettiin. Olen aktiivinen kilpaurheilija, ja harjoittelin lähes joka päivä, vaikkei henki kulkenutkaan. Toukokuussa kun pääsin tutkimuksiin keskussairaalaan, lääkäri syytti minua, koska oli urheillut, musta syystä tauti piteni. En saanut mitään muita ohjeita kuin parannella ja urheilla oman kunnon mukaan. Kontrolli aika puhelimessa on parin viikon päästä, mutta vointini on edelleen todella huono. En voi sanoa muuta Suomen julkisesta terveydenhuollosta, kuin että olen erittäin pettynyt.

Itselläni sama juttu. Oireet (väsymys, päänsärky, hengenahdistus ja nenän tukkoisia) alkoivat MARRASKUUSSA, mutta mykoplasman saivat todettua vasta TOUKOKUUSSA. Lääkäri epäili ainoastaan astmaa ja sain kuulla ainakin 10 kertaa eri ihmisiltä(hoitajat, lääkärit yms. ), että ei ole astma, mutta silti vain astman tutkiminen jatkui.

Missään välissä kukaan ei kieltänyt minulta urheilu, päinvastoin siihen kannustettiin. Olen aktiivinen kilpaurheilija, ja harjoittelin lähes joka päivä, vaikkei henki kulkenutkaan. Toukokuussa kun pääsin tutkimuksiin keskussairaalaan, lääkäri syytti minua, koska oli urheillut, musta syystä tauti piteni. En saanut mitään muita ohjeita kuin parannella ja urheilla oman kunnon mukaan. Kontrolli aika puhelimessa on parin viikon päästä, mutta vointini on edelleen todella huono. En voi sanoa muuta Suomen julkisesta terveydenhuollosta, kuin että olen erittäin pettynyt.
Mykoplasma, monien muiden sairastilojen ohella, on erittäin alitunnettu ja alihoidettu sairaus Suomessa. Monet lääkärit kieltävät kokonaan kroonisen mykoplasman olemassaolon. Olen pahoillani puolestasi. Millaisen lääkityksen sait? Vain tietyt antibiootit riittävän pitkinä kuureina voivat auttaa häätämään mykoplasmaa, mutta oikein valittujen antibioottienkaan teho ei ole kummoinen. Parempia hoitotuloksia on saatu mm. luonnon omilla antibiooteilla, kuten oreganoöljyllä ja oliivinlehtiuutteella. Sinun kaikin keinoin koetettava parantaa vastustuskykyäsi ja antaa elimistön oman immuunijärjestelmän tappaa mykoplasma (tässä mm. laajakirjoiset maitohappobakteerit ovat hyödyllisiä)Liiallista rasitusta on vältettävä, sillä mykoplasma pahenee rasituksesta, eikä elimistö jaksa korjata urheilusta syntyneitä kudosvaurioita, kun proteiinisynteesi kuluu mykoplasmaan. Googlettamalla löydät lisää aiheesta, et ole yksin. Toivotan sinulle voimia, kärsivällisyyttä ja ennen kaikkea paranemista!

pussy-farts-~beast~-5715996.png

Yhteistyössä