Kuinka paljon puolisonne puuttuu pukeutumiseenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _Amore_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei puututa.. tai no mä oon joskus sanonu jostain sen paidasta et jos ei heitä sitä roskiin nii mä poltan se:D

Harvemmin yhdes käydää kaupoilla ku ei mies siellä oikein viihdy jos ei oo ostettavaa.
Ennemmin käyn itekseni kun kuuntelen huokailevaa miestä niskan takana.

daniel-craig-uk-premiere-skyfall-03.jpg

Kelpaisi ;)

No ei puutu. Ja jos kulkisin jossain reikäisissä miesten pitkissä kalsareissa, niin saiskin puuttua. Mutta pukeudun ihmisiksi, eikä ole tarvetta. Joskus se saattaa näyttää kuvasta jotain vaatetta ja todeta: "Tollainen vois olla sulla kiva." On siis kiinnostunut vaatteista eikä ole mikään yrmyjuntti, joka puhuu naisten vaatteista vain rätteinä ja lumppuina, jotka ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta ei myöskään yritä rajoittaa pukeutumistani tai kertoa, miten pitäisi pukeutua. Sopivassa suhteessa kiinnostunut siis.

No me ei puututa kummatkaan toisen pukeutumiseen mitenkään kuin kysyttäessä, kokisin erittäin ahdistavana sellaisen parisuhteen missä mies määräisi miten pukeudun!
Enkä usko että mieskään tykkäisi jos minä päättäisin miten hän pukeutuu?

Miksi toisen pukeutumista ei saisi kommentoida? Kyllähän sitä kommentoidaan toisen musiikkimakua, ajotapaa, kielitaitoa yms... Porukka jotenkin kokee kommentoinnin hirveän loukkaavana. Kai sitä nyt keskustelua ja kriitiikkiä voi rakentavasti antaa. Me ainakin sparrataan toisiamme monilla elämän alueilla joten miksi ei pukeutumisessa. Saa varmasti rehellistä mielipidettä mitä ei muualta saa.

Miksi toisen pukeutumista ei saisi kommentoida? Kyllähän sitä kommentoidaan toisen musiikkimakua, ajotapaa, kielitaitoa yms... Porukka jotenkin kokee kommentoinnin hirveän loukkaavana. Kai sitä nyt keskustelua ja kriitiikkiä voi rakentavasti antaa. Me ainakin sparrataan toisiamme monilla elämän alueilla joten miksi ei pukeutumisessa. Saa varmasti rehellistä mielipidettä mitä ei muualta saa.

Kai saa... Me vaan ollaan aina sattumalta samaa mieltä. Jos ei olla, niin niin päin et mä en tykkää miehen vaatteista.

Jos minulta kysytään mielipidettä jostain asusta, niin sanon kyllä suoraan että onko se hyvä vai huono, ja mikä siinä mahdollisesti on vikana. Oma-aloitteisesti en toisten pukeutumiseen puutu. Omassa pukeutumisessa luotan enemmän omaan silmääni, kuin miehen. En kysy mielipidettä.

Siis sehän on just upeaa lähteä oman kullan kanssa shoppailemaan esim jos lapset jää hoitoon ja ollaan vaikka jollain pitkällä viikonloppumatkalla. Voi keskustella muodista ja tyylistä, välillä käydä syömässä, kahvilla jossain nähtävyydellä. Kyllä sitä jaksaa kun voi sitten vaikuttaa miltä kulta näyttää. Itselleni ainakin pukeutumisessa on tärkeää että puoliso tykkää. Kuka sitten? Itselleni aika sama mitä päällä on kunhan tuntuu hyvältä ja muista ei jaksa välittää.

Kun meillä on lapset hoidossa laitamme metsään sopivat vaatteet päälle eikä muulla ole merkitystä kun että sopivat metsässä liikkumiseen ja kengät on hyvät. Suuntaamme läheiselle kalliolle katselemaan maisemia, usein saattaa olla pullo viiniä mukana ja muovimukit. Siinä sitten istumme ja mietimme syntyjä syviä. Kehittelemme tulevaisuuden haaveita ja tavotteita.Mitä haluamme kotiin rakentaa,mikä maapalsta olisi kiva lisä meidän lääniin - tai sitten puhumme tunteistamme, elämästämme,arjestamme - tai lapsista. Tai päivän politiikasta. Tai sitten vaan nojaamme toisiimme ja olemme hiljaa&rauhoitumme. "alasti" oleminen toimii minulle paremmin kuin halu näyttäytyä jossakin kuoressa muiden ihmisten edessä.

Me ihmiset olemme erilaisia. Teidän parisuhdeaika kuulostaa minusta kovin tylsältä ja pintaliitoiselta. Toisaalta meidän parisuhdeaika kuulostaa varmaan sinusta kovin metsäläiseltä. Ja sitä se onkin. Kun työssään joutuu pukeutumaan päivittäin on vapaalla ihana riisua kostyymit pois ja olla ihan juuri sitä mitä on.

No meillä se menee niin, että jos mun mies tykkää mun vaatteista, se yleensä tarkottaa että ne on vähän liian seksikkäät. Yleensä jos mulla on viisi vaihtoehtoa, niin niissä on miehen ykkössuosikki ja se on sitten siihen tilanteeseen liian sexy. Sitten on 1-2 joita se pitää liian tätimäisinä, joten ne laitan kyl sivuun.

Miehen vaatteet ostan kyl mä. Se osaa juu pukeutua AMK-insinööri-tyyliin: Kaikki kuteet Dressmannilta. Ihan ok se mun mielestä on, mutta se että välillä on muutakin olis jees.

En puutu mieheni vaatevalintoihin eikä hänkään puutu omiini. Molemmat pukeudumme oman tyylimme mukaisesti ja tämä tyyli miellyttää molempien silmiä.

Ja toisekseen, emme myöskään kommentoi/kritisoi toistemme muitakaan ominaisuuksia ja/tai taitoja.

No meillä se menee niin, että jos mun mies tykkää mun vaatteista, se yleensä tarkottaa että ne on vähän liian seksikkäät. Yleensä jos mulla on viisi vaihtoehtoa, niin niissä on miehen ykkössuosikki ja se on sitten siihen tilanteeseen liian sexy.

Mä kyllä itse tulisin pukeutuneeksi ehkä liian konservatiivisesti/suomityylisesti mutta sitten mieheltä saa kannustusta että laita nyt vaan toi. Ja sama miehelle, miehet usein alipukeutuu ilman pientä kannustusta.

Mikä on ap sun mielestä suomityyli? Ja miksi se tyyli on pahasta?

Mä ärsyttäisi jos joku mies vinkuisi mun pukeutumisesta joten onneksi olen sinkku ja saan pukeutua aivan kuten itse haluan.

Yhteistyössä