Olisitko mieluummin työtön ja velaton vai töissä ja asuntovelkainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatusleikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajatusleikki

Vieras
Leikitään sellaista ajatusleikkiä että voisit valita olisitko töissä, ja saisit normaalia kuukausipalkkaasi. Sinulla olisi omakotitalo, josta on maksettu vain vähän.

Vaiko mieluummin työtön jolla on samanlainen omakotitalo jo maksettuna, jonkun verran rahaa säästötilillä mutta ei tietoa töistä?

Kumman valitsisit? Velattomuuden vai työpaikan?

Pienellä eläkkeellä elelen pikkumökissäni, mutta onneksi olen velaton ja pärjää.
Aamulla kolailee pihan ja tienpätkän postilaatikolle.
Eipä ole stressiä. Kyllä hirvittää lapsiperheiden puolesta välillä nykymeno.
Väillä kun kylille menee kauppaa kerran viikossa, niin oikein ihmetteell että mihin kaikilla on niin mahdottoman kiire.
Televisiostakaan et katso kuin teemaa ja sieltäkin valitsen jonkun tietyn ohjelman.

Voisin valita toisinkin mutta olen oikein mielelläni vielä alle kymmenen vuotta asuntovelallinen ja töissä. :) Sen jälken voidaankin sitten tehdä mitä huvittaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28158568]Meillä on velaton omakotitalo, eikä yhtään ole sellainen fiilis että voidaan tehdä mitä huvittaa... töissä käydään edelleen :) Asunnon myötä sitovuus paikakkuntaan on kasvanut.[/QUOTE]

Se on vähän miten sen ottaa. Meillä on vaikka mitä suunnitelmia. :) Toki sitä töissä pitää käydä on velaton tai ei (tai siis vastuuntuntoiset näin tekevät), mutta esim. vuorotteluvapaata voi ottaa helpommin... ;)

Työtön ja velaton, omakotitalon omistaja. Pelottaisi tilanne, jossa talo oli ostettu melkein kokonaan velalla, sillä meidän isoin asuntolaina on ollut 50 000 euroa. Vaikka tällä hetkellä olisi töitä, niin ei tiedä onko enää ensi vuonna. Työllisyystilannekin on niin huono, että uuden työn saaminen ei helpolla onnistu.

Olen velaton ja stressaan jatkuvasti töiden jatkumisesta. Jotkut kavereista kadehtivat sitä tilannetta ettei ole velkaa. Minä kadehdin niitä joiden ei tarvitse pelätä töiden loppumista.

Olen asuntovelkainen ja minimieläkkeellä. Joo, en tiedä. Jos saisin homekämppäni myytyä, ja saisin vuokrakämpän, kai se olis ihan kiva. Tukia puskis joka tuutista.

Yhteistyössä