Oon ihan paniikissa... mikähän miehellä on? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies sairastanut imusolmukesyövän 2006. Se on hoidettu ja kaikki hyvin. Viimeksi kontrollissa ollut kesällä.

Miehellä ollut jotain allergista kutinaa tuolta taudin toteamisesta alkaen. Tai siis jo vähän ennen sitä. Koivun siitepölyallergia on ollut "aina".

Ihottumaa tullut ja mennyt vuosien mittaan. Nyt viimeisen vuoden aikana (ehkä reilu) ihottuma ollut pahempaa välillä ja häiritsevämpää. Nyt kutina taas yltynyt.

Sitten tuli muitakin oireita ja ne kaikki viittaavat eturauhastulehdukseen (ei bakteeriperäiseen).

Työpaikkalääkäriltä haki viikko sitten lähetettä ihotautilääkärille. Tämä epäili, että miehellä olisi ihokeliakia. Ihottuma kuulemma ihan sen näköistä.

Nyt vei virtsanäytteen tk:hon ja otettu labroja. Virtsassa ainakin valkuaista ja senkka koholla (mies ei muista minkä verran) ja leukkarit jotain 18.

Olen nyt aivan paniikissa, kun mietin mikä miehellä on. :(

Mun isällä epäiltiin (omien epäilyjen+oireiden takia hakeutui lääkäriin) virtsatietulehdusta. Noh,eturauhassyöpähän sieltä löyty.. Diagnoosista nyt 2 vuotta ja taitaa 5. tai 6. hoitokokeilu olla menossa,jokohan tepsis..

[QUOTE="vieras";28169976]Mun isällä epäiltiin (omien epäilyjen+oireiden takia hakeutui lääkäriin) virtsatietulehdusta. Noh,eturauhassyöpähän sieltä löyty.. Diagnoosista nyt 2 vuotta ja taitaa 5. tai 6. hoitokokeilu olla menossa,jokohan tepsis..[/QUOTE]

Mutta eturauhassyöpä tuon ikäisellä miehellä on erittäin epätodennäköinen. Veljeni kävi juuri hiljattain myös lääkärissä ja hänellä oli myös eturauhastulehdus. Tosin tais olla bakteerin aiheuttama äkillinen. Mutta hän oli kertonut huolensa lääkärille syövästä ja lääkäri oli sanonut, että olisi melkoinen tilastopoikkeus että vanhojen pappojen tauti tulisi kolmekymppiselle.

...onko sulla siis jotenkin ajatus/pelko että ne iho-oireet jotenkin liittyy niihin eturauhaspulmiin? Nuo kohonneet leukkarit ja senkka voi kieliä ihan vaikka tulehduksesta, eipä kannata murehtia niitä pahimpia vaihtoehtoja ennenkuin niitä tavallisempia on suljettu pois. Toki se miehen sairaushistoria varmaan mieltä painaa.

...onko sulla siis jotenkin ajatus/pelko että ne iho-oireet jotenkin liittyy niihin eturauhaspulmiin? Nuo kohonneet leukkarit ja senkka voi kieliä ihan vaikka tulehduksesta, eipä kannata murehtia niitä pahimpia vaihtoehtoja ennenkuin niitä tavallisempia on suljettu pois. Toki se miehen sairaushistoria varmaan mieltä painaa.

No en tiedä.. en usko, että iho-oireet liittyisi eturauhasjuttuihin. Imusolmukesyöpään sen sijaan liittyy ihottuma/kutina, mutta miehellä siis ollut tälläistä jo ennen tautia ja sen jälkeen ja taudin hoidon jälkeen se todettiin joksikin allergiaksi (nimeä en muista). Mutta tulehdusarvot kai voi nousta ihan mistä tahansa tulehduksesta... ja leukkarit kaiketi siis samoin? Ja jos s eon ihokeliakiaa tai punajäkälää tai jotian niin ne kaiketi voi nostaa niitä? Valkuainen virtsassa? Mistähän se voi johtua?

Tiedän että syitä on miljoonia eikä monetkaan niistä ole syöpään liittyviä. Silti se pyörii mielessä. Mies sanoi ettei olisi pitänyt sanoa mulle mitään. :(

Rauhoituhan nyt. Sinä et nyt juuri tällä hetkellä voi asialle yhtään mitään, älä viitsi pahentaa oloasi etsimällä tietoa netistä, tai varsinkaan tältä palstalta. Murehdi vasta sitten JOS tulee jotain murehdittavaa.

Murehtia saa,eikä sillemitään mahda,mutta koita silti rauhoittua ja saada ajatukset jonnekin muualle.

Itse sairastin syövän muutama vuosi sitten 30v. ja silloin sain todella viisaan neuvon sairaanhoitajalta puhelimessa kun soiteltiin tulevista hoidoista yms. ÄLÄ ETSI TIETOA NETISTÄ! Kaikkiin kysymyksiin saan vastauksen sairaalasta johon sain ottaa yhteyttä milloin vain.

Nyt sinulla auttaa vain odottaa tarkempia tietoja,kunhan labra vastaukset tulee. Sitten tiedetään mikä on kyseessä.
Tehkää yhdessä jotain kivaa jossa tosiaan pelot jää taka-alalle.Nauttikaa auringosta <3

[QUOTE="alkup";28170926]Helppo sanoa että ei kannata murehtia :([/QUOTE]

Niin, ekaksi valkkaisin lääkkeistä pois kaikkimaissit ja kasviöljyt ja maltodekstriinit varsinkin, koska se tehdään maissista. Vai mitä hän ruukaa syödä?

Toi on samalta vuodelta olevasta asiakirjasta...:

"Polysykliset aromaattiset hiilivedyt, PAH-yhdisteet Bentso(a)pyreeni | < 2 ?g/kg |

Käsittely aktiivihiilellä on välttämätön, jotta polysykliset aromaattiset hiilivedyt (PAH-yhdisteet) eivät rikastuisi runsaasti saippuoitumatonta ainesta sisältävän maissinalkioöljyn tuotannossa."

[QUOTE="hmmm";28170989]Niin, ekaksi valkkaisin lääkkeistä pois kaikkimaissit ja kasviöljyt ja maltodekstriinit varsinkin, koska se tehdään maissista. Vai mitä hän ruukaa syödä?

Toi on samalta vuodelta olevasta asiakirjasta...:

"Polysykliset aromaattiset hiilivedyt, PAH-yhdisteet Bentso(a)pyreeni | < 2 ?g/kg |

Käsittely aktiivihiilellä on välttämätön, jotta polysykliset aromaattiset hiilivedyt (PAH-yhdisteet) eivät rikastuisi runsaasti saippuoitumatonta ainesta sisältävän maissinalkioöljyn tuotannossa."[/QUOTE]

Mitähän sekoilua tuo on?

Jos se sun mielestä vaikuttaa sekoilulta, ei sille kukaan mitään voi:-(

Kannattaa seurata uutisten lisäksi myös uutisointia. Tuolla miehelle itselleen myös juttua aiheesta, jos kiinnostaa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu15.html

Siis linkkaat vielä suurempaan sekoiluun?
Geenimanipulointi aiheuttaa salmonellaan lisääntymistä ruuassa ja muuta pa*kaa?
Sinulla ei taida olla aavistustakaan siitä mitä salmonella tai geenimanipulointi on?

Siis linkkaat vielä suurempaan sekoiluun?
Geenimanipulointi aiheuttaa salmonellaan lisääntymistä ruuassa ja muuta pa*kaa?
Sinulla ei taida olla aavistustakaan siitä mitä salmonella tai geenimanipulointi on?

Joo, ulkolaisessa soijassa se salmonella ON, kerrottiin telkkarissa ja Rehu(raisio)nsekoittajan vastuulla on se, että sitä pöpöä ei minnekään pääsis. Nyt sitä aletaan käyttämään yleisemminkin... Mut eipä tarvi merkitä vieläkään pakkaukseen, koska vastuu halutaan sysätä kuluttajille:-(

No, geenimaniupuloinnista taidan tietää vähän enemmän, mut ei siitä enempää, kun en tosiaan sille mitään mahda, jos et itse tiedä;.-(

Akuutti | yle.fi | Arkistoitu

Tuokin on ikävä kyllä totta:-(

[QUOTE="MaTu";28170955]
Itse sairastin syövän muutama vuosi sitten 30v. ja silloin sain todella viisaanneuvon sairaanhoitajalta puhelimessa kun soiteltiin tulevista hoidoista yms. ÄLÄ ETSI TIETOA NETISTÄ! Kaikkiin kysymyksiin saan vastauksen sairaalasta johon sain ottaa yhteyttä milloin vain. [/QUOTE]

Mua häiritsis jos en tietäisi sairaudesta jota sairastaisin. En tietenkään usko kaikkea mitä netissä on ja olen hyvin kriittinen tiedon lähteen suhteen. Minulla on epäilty harvinasta sairautta ja hyvää tietoa sain esim. aihesta tehdystä väitöskirjasta.

[QUOTE="hmmm";28171394]Joo, ulkolaisessa soijassa se salmonella ON, kerrottiin telkkarissa ja Rehu(raisio)nsekoittajan vastuulla on se, että sitä pöpöä ei minnekään pääsis. Nyt sitä aletaan käyttämään yleisemminkin... Mut eipä tarvi merkitä vieläkään pakkaukseen, koska vastuu halutaan sysätä kuluttajille:-(

[/QUOTE]

Rautainen tietämys. Jaa että haluat, että ulkomainen soija merkittäisiin? Kuinka suuren prosentin myytävänä olevasta soijasta ajattelet olevan ulkomaista?

Alkuperäinen kirjoittaja tuolta löytyy;28171473:

Ja miten tuo liittyy noihin höpsöviesteisiisi? Ei yhtään mitenkään. Tuo on päätös jossa sallitaan maissinalkioista tehdyn öljyn käyttö e-vitamiinilisänä ravintoaineissa. Jos tuosta jotenkin yrität päätellä maissin jonkinlaista haitallisuutta tai sitä, että kaikki öljy tehdään maissista niin on kyllä aika vaikea lukemisen ymmärtämisen vaikeus kyseessä.

Mua häiritsis jos en tietäisi sairaudesta jota sairastaisin. En tietenkään usko kaikkea mitä netissä on ja olen hyvin kriittinen tiedon lähteen suhteen. Minulla on epäilty harvinasta sairautta ja hyvää tietoa sain esim. aihesta tehdystä väitöskirjasta.

Mulle tieto syövästä tuli aivan puuntakaa ja leikkaukseen pääsin heti viikonpäästä.
Lisäksi olen sellainen jalat maassa oleva ihminen ja lastenkin vuoksi koitin olla ressaamatta tulevaa.
Tieto siitä että jos jotain kysyttävää tulee voin olla yhteydessä sairaalaan helpotti.

Mutta täytyy sanoa että jos lapsella on jotain sairautta tms. niin se aiheuttaa mulle enemmän murhetta kuin omakohtainen sairaus! Lastensa puolesta ois valmis tekeen kaikkensa auttaakseen. <3

Toivon että teidän epätietoisuus loppuu ja saatte pian selvyyden mikä on. Ja toivottavasti kaikki on lopulta hyvin.

p.s Sairauden jälkeen (n.vuosi syövästä) uskalsin googlettaa syövästäni tietoa ja olin kyllä helpottunut etten aiemmin ollut sitä tehny.

Yhteistyössä