Oonko ainut joka oli tyytyväinen synnärin vierailukieltoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sadie"

Vieras
Toisesta ketjusta tuli mieleen. Oonko tosiaan ainut, joka oli tyytyväinen kun synnärille ei saanut tulla kuin vauvan isä ja sisarukset käymään?
Musta oli ihanaa että oli sellainen "sääntö", sai olla ihan rauhassa eikä tarvinnut keksiä tekosyitä, miksi ei voisi tulla tai pahoittaa kenenkään mieltä kieltämällä tulemasta?..

Mä osaan kyllä ihan itse sanoa jos on sellainen olo etten kaipaa vieraita, joten tuollaisia kieltoja en tarvitse. Kyllä mun fiksut kaverit ja sukulaiset ymmärtää jos ei olo ole vierailuinnokas. Meillä kävi varmaan 20 vierasta ekalla kerralla, voiolla että tällä kertaa ei taas yhtä ainutta, sanon itse sitten mikä on olo. :)

Varmaan jos joutuu olemaan vaikka viikon tai pidempään, niin alkais harmittamaan jos ei vanhemmat saa tulla katsomaan. Etenkin jos on esikoinen ja tahtois näyttää sen koko maailmalle jne.

Pari päivää nyt pärjää ihan hyvin ilman vieraita.

Kyllä muistan että itse olin ainakin melko onnellinen kyseisestä säännöstä.

Kun ensimmäistäni synnytin, ei ollut sellaista sääntöä. Omat vieraat juuri jaksoin kestää, mutta huonekaverin luona ramppasi suurin piirtein koko klaani kerrallaan, ja SE väsytti. Toisen lapsen kohdalla oli asia selvä, ja huonerauha säilyi paremmin.

Meillä oli perhehuone ja vain isovanhemmat kävivät (vierailuaika 17-18). En olisi kestänyt jos olisi kokoajan rampannut joku. Muutenkin rankkaa tuo synnyttämässä käyminen.

[QUOTE="hmm";28180791]Mä osaan kyllä ihan itse sanoa jos on sellainen olo etten kaipaa vieraita, joten tuollaisia kieltoja en tarvitse. Kyllä mun fiksut kaverit ja sukulaiset ymmärtää jos ei olo ole vierailuinnokas. Meillä kävi varmaan 20 vierasta ekalla kerralla, voiolla että tällä kertaa ei taas yhtä ainutta, sanon itse sitten mikä on olo. :)[/QUOTE]

Niin ja siis sairaalassamme oli joku tunnin vierailuaika joka oli kyllä hyvä olla. Huonekaveria ei ollut kuin ekan yön joten en häirinnyt. Olisin toki toiminut eri tavalla jos olisi ollut vapaasti vierailtavissa ja huonekaveri, ei niin että 20 vierasta lampsii yhteiseen huoneeseen aamusta iltaan! :D

Kyllä muistan että itse olin ainakin melko onnellinen kyseisestä säännöstä.

Kun ensimmäistäni synnytin, ei ollut sellaista sääntöä. Omat vieraat juuri jaksoin kestää, mutta huonekaverin luona ramppasi suurin piirtein koko klaani kerrallaan, ja SE väsytti. Toisen lapsen kohdalla oli asia selvä, ja huonerauha säilyi paremmin.

Täällä sai huoneisiin tulla vain isä isommat sisarukseet, muut vieraat sai käydä ns. päiväsalissa.

[QUOTE="hmm";28180791]Mä osaan kyllä ihan itse sanoa jos on sellainen olo etten kaipaa vieraita, joten tuollaisia kieltoja en tarvitse. Kyllä mun fiksut kaverit ja sukulaiset ymmärtää jos ei olo ole vierailuinnokas. Meillä kävi varmaan 20 vierasta ekalla kerralla, voiolla että tällä kertaa ei taas yhtä ainutta, sanon itse sitten mikä on olo. :)[/QUOTE]

Tällaiset määrät rasittaa kyllä huonekavereita. Perhehuone pitäisi siis olla jos tuollaisia määriä vieraita haluaa.

Mun mielestä rajoitukset on siis vaan hyvästä.

No hyvä että sun kaverit ja sukulaiset on niin fiksuja ;). Esim. mun äiti olis veäny sellasetki melonit nenään, jos olisin kieltäny tulemasta vaikka olis saanu tulla..

[QUOTE="Sadie";28180826]No hyvä että sun kaverit ja sukulaiset on niin fiksuja ;). Esim. mun äiti olis veäny sellasetki melonit nenään, jos olisin kieltäny tulemasta vaikka olis saanu tulla..[/QUOTE]

Oho. :O No onpa outoa, ehkä sitten hvyä jos teillä tuo sääntö. :D
Kyllä äidin olon mukaan vieraillaan ja se on ymmärrettävä!

[QUOTE="hehee";28180822]Niin ja siis sairaalassamme oli joku tunnin vierailuaika joka oli kyllä hyvä olla. Huonekaveria ei ollut kuin ekan yön joten en häirinnyt. Olisin toki toiminut eri tavalla jos olisi ollut vapaasti vierailtavissa ja huonekaveri, ei niin että 20 vierasta lampsii yhteiseen huoneeseen aamusta iltaan! :D[/QUOTE]

Oletko siis myös nikki hmm?

Tällaiset määrät rasittaa kyllä huonekavereita. Perhehuone pitäisi siis olla jos tuollaisia määriä vieraita haluaa.

Mun mielestä rajoitukset on siis vaan hyvästä.

Meillä tosiaan on yhden tunnin vierailuajat, joten sillon voi lähteä huoneesta poiskin. Huom, meidän tapauksessa oli se perhehuone. Olisimme muuten nähneet muualla. :)
Ekana päivänä kun oli se huonekaveri, kävi vain isä ja mummi. :)

Kyllä mun mielestä vierailukielto on ihan jees. Tosin saisi olla säännöissä myös hiljaisuus yöaikaan.
Toisen lapsen syntymän jälkeen olin kolmen hengen huoneessa. Yhdessä sängyssä olevalla äidilla oli vieraita illalla niin myöhään kun sai olla (yhdeksän aikaan lähtivät) ja tämän jälkeen alkoi kolmen tunnin puhelumaraton. Sen jälkeen ehdin pari tuntia nukkua ennen kuin toisen sängyn äidin vauva heräsi ja hänen oli koko imetyksen ja vaipanvaihdon ajan ihan pakko lässyttää vauvalleen. Joo, onhan se vauva ihana ja kiva ja sille on kiva höpöttää, mutta yörauhan voisi suoda muillekin. Pari tuntia taas unta, aamupala ja tuon ensimmäisen äidin luona alkoi taas laukata porukkaa ja ainakaan kymmeneen mennessä ei ollut hetkeäkään ollut hiljaista. Onneksi oli itsellä tiedossa että pääsen heti aamulla kotiin, muuten olisi ollut varmaan kauhea sota pystyssä :D

Musta oli kiva, kun jotkut läheiset kävivät sairaalassa, niin ei tarvinnut sitten kestitä kotona ketään :-)
Ainoastaan häiritsi yhden muusta kulttuurista kotoisin olevan vieraat, jotka istuivat päiväsalissa yli vierailuajan, antoivat lastensa syödä niitä äitien ruokia ja jättivät sotkun jälkeensä. Mutta ei tällaisia varmaan paljon ole. Hoitohenkilökuntaa tuollainen varmasti harmittaa, kun siellä kuitenkin selvät ohjeet on seinillä monella kielellä.

Mä taas mieluummin otan ne vauvan katsojat vastaan sairaalassa kuin kotona. Kotona haluaa ne ensimmäiset viikot totutella uuteen rytmiin uuden tulokkaan kanssa, ja olla rauhassa ilman vieraita.

Eikä mua huonekaverinkaan vieraat häiritse.

Mulla on eka synnytys edessä ja mä en kyllä halua ketään vierailijaa sairaalaan, olen miehelleni etukäteen siitä sanonut. Paitsi mies tietysti :) Omat vanhempani voisivat käydä, mutta eivät niin nopealla aikataululla pääse (välimatka..) ja miehen sukulaisia en sairaalaan halua, eivät ole minulle millään tavalla läheisiä. Haluan itse tutustua uuteen perheenjäseneen rauhassa, voivat sitten käydä kotona kahvilla, kun olemme koko perhe kotiutuneet.

Et ole. Mä kyllä tykkään siitä, ettei siellä ramppaa kauheasti väkeä. Tosin kakkosen kohdalla toivottavasti ihan se ja sana, toiveissa polikliininen synnytys... Mut jos sinne joudutaan jostain syystä jäämään, niin ihan hyvä, että on rajoitukset.