Oonko ainut joka oli tyytyväinen synnärin vierailukieltoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen erittäin tyytyväinen vierailukieltoon. Ramppaaminen ei niin häiritse, mutta pelkkä ajatus siitä, että joku niistä huonekaverin 20 vieraasta klähmii ovenkahvaa pesemättömillä käsillä ja tuo mukanaan taudin, joka tarttuu osaston pieniin...

Olen erittäin tyytyväinen vierailukieltoon. Ramppaaminen ei niin häiritse, mutta pelkkä ajatus siitä, että joku niistä huonekaverin 20 vieraasta klähmii ovenkahvaa pesemättömillä käsillä ja tuo mukanaan taudin, joka tarttuu osaston pieniin...

Meillä on ainakin desauspullot siinä heti ovella, ennen kuin pääset edes osastolle asti. Siinä jokainen pesi kädet vedellä JA desillä. :)

Kyllä se mun mielestä on ihan hyvä sääntö! Toki sitten jos äiti ja vauva joutuvatkin olemaan pidemmän aikaa sairaalassa, esim. viikon, niin kyllä siinä kohtaa siitäkin säännöstä voitais joustaa. Voi käydä äidin aika pitkäksi...

Mutta siellä on myös ne muut äidit ja vauvat, jotka tarvitsevat lepoa, rauhaa ja ei ihan heti niitä kaikkia maailman pöpöjä. Ei teistä varmasti kukaan kotiinsakaan halua niin paljon vieraita, miksi niitä pitäisi sinne vastasyntyneen ja väsyneen äitien ja vauvojen lähelle päästää sairaalassa? Jos siellä ehtii tylsistyä, niin sittenpähän tylsistyy. Mielestäni synnytysVUODEosasto on lepopaikka eikä mikään vauvojen näyttelytila ja äitien viihdytyskeskus. Vieraat vasta kotiin sitten kun jaksaa, ei sairaalaan kiitos!

[QUOTE="hmm";28180791]Mä osaan kyllä ihan itse sanoa jos on sellainen olo etten kaipaa vieraita, joten tuollaisia kieltoja en tarvitse. Kyllä mun fiksut kaverit ja sukulaiset ymmärtää jos ei olo ole vierailuinnokas. Meillä kävi varmaan 20 vierasta ekalla kerralla, voiolla että tällä kertaa ei taas yhtä ainutta, sanon itse sitten mikä on olo. :)[/QUOTE]

Näin.

Meillä on ainakin desauspullot siinä heti ovella, ennen kuin pääset edes osastolle asti. Siinä jokainen pesi kädet vedellä JA desillä. :)

Oliko siinä vielä poliisikin valvomassa, että ne kädet desitettiin ;)

Ja kauheasti auttaa käsidesi, jos joku huonekaverin vieraista levittää tauteja pärskimällä. Ikävä kyllä huuliherpeskin voi olla vauvalle kohtalokas, jos huono tuuri sattuu. Siksi on mielestäni hyvä, että sairaala rajoittaa vierailijoita. Kotona voi sitten jokainen päättää, minkä verran liikkuu vauvan kanssa esim. väentungoksessa tautiaikana.

Mulle ei edes ollut tulossa vieraita (paitsi mies) niin sen puolesta ei väliä, mutta olisi harmittanut jos huonekaverilla olisi rampannut useita vieraita, tykkäsin siis että oli rajoitettu! :) Toisaalta eipä mua olis haitannut sekään jos vaikka päiväsalissa olisi saanut käydä niitä vieraita, kunhan eivät huoneisiin tunge.

[QUOTE="Vieras";28181337]Mutta siellä on myös ne muut äidit ja vauvat, jotka tarvitsevat lepoa, rauhaa ja ei ihan heti niitä kaikkia maailman pöpöjä. Ei teistä varmasti kukaan kotiinsakaan halua niin paljon vieraita, miksi niitä pitäisi sinne vastasyntyneen ja väsyneen äitien ja vauvojen lähelle päästää sairaalassa? Jos siellä ehtii tylsistyä, niin sittenpähän tylsistyy. Mielestäni synnytysVUODEosasto on lepopaikka eikä mikään vauvojen näyttelytila ja äitien viihdytyskeskus. Vieraat vasta kotiin sitten kun jaksaa, ei sairaalaan kiitos![/QUOTE]

Näin juuri!

Oliko siinä vielä poliisikin valvomassa, että ne kädet desitettiin ;)

Ja kauheasti auttaa käsidesi, jos joku huonekaverin vieraista levittää tauteja pärskimällä. Ikävä kyllä huuliherpeskin voi olla vauvalle kohtalokas, jos huono tuuri sattuu. Siksi on mielestäni hyvä, että sairaala rajoittaa vierailijoita. Kotona voi sitten jokainen päättää, minkä verran liikkuu vauvan kanssa esim. väentungoksessa tautiaikana.

No ei meillä KUKAAN herranen aika flunssaisena ole tullut sairaalaan, ei todellakaan. :O Ja kyllä kaikki pesi kädet, mies kävi vielä muistuttamassa mutta ei kuulemma kenellekään ollut tarvinnut sanoa. Ihan niin idiootteja sukulaisia ja ystäviä ei meiltä löydy. ;)

[QUOTE="Vieras";28181337]Mutta siellä on myös ne muut äidit ja vauvat, jotka tarvitsevat lepoa, rauhaa ja ei ihan heti niitä kaikkia maailman pöpöjä. Ei teistä varmasti kukaan kotiinsakaan halua niin paljon vieraita, miksi niitä pitäisi sinne vastasyntyneen ja väsyneen äitien ja vauvojen lähelle päästää sairaalassa? Jos siellä ehtii tylsistyä, niin sittenpähän tylsistyy. Mielestäni synnytysVUODEosasto on lepopaikka eikä mikään vauvojen näyttelytila ja äitien viihdytyskeskus. Vieraat vasta kotiin sitten kun jaksaa, ei sairaalaan kiitos![/QUOTE]

Toi on kyllä hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi. Johtunee siitä, etten joutunut juuri jakamaan huonetta muiden äitien kanssa.

[QUOTE="hmm";28180791]Mä osaan kyllä ihan itse sanoa jos on sellainen olo etten kaipaa vieraita, joten tuollaisia kieltoja en tarvitse. Kyllä mun fiksut kaverit ja sukulaiset ymmärtää jos ei olo ole vierailuinnokas. Meillä kävi varmaan 20 vierasta ekalla kerralla, voiolla että tällä kertaa ei taas yhtä ainutta, sanon itse sitten mikä on olo. :)[/QUOTE]

No hienoa. Voi olla, että huonekaverit eivät osaa sanoa. Siksi mä olin tyytyväinen tuohon kieltoon.

No ei meillä KUKAAN herranen aika flunssaisena ole tullut sairaalaan, ei todellakaan. :O Ja kyllä kaikki pesi kädet, mies kävi vielä muistuttamassa mutta ei kuulemma kenellekään ollut tarvinnut sanoa. Ihan niin idiootteja sukulaisia ja ystäviä ei meiltä löydy. ;)

Minä en ihan rehellisesti sanottuna ole kauhean kiinnostunut teidän vieraidenne fiksuudesta ;) Mieluummin keskustelen noin yleisesti synnyttäneiden osaston vierailukiellosta, jonka olen kokenut erittäin hyvänä käytäntönä kotikaupungissamme.

Fakta nimittäin on, että mitä enemmän niitä ihmisiä huoneessa (tai päiväsalissa) ramppaa, sitä todennäköisemmin joku fiksu tai tyhmä ihminen tuo mukanaan jonkun pöpön, josta itse ei vielä ehkä tiedä mitään. Ja kärsijäksi joutuu joku ihan muu.

Sairaaloissa säännöt on tehtävä niiden heikoimpien, väsyneimpien ja vastustuskyvyttömimpien mukaan. Jos joku on niin pirteä, että haluaa sairaalaan 20 vierailijaa, hän varmaan pääsee parin päivän sisällä kotiinkin niitä vieraita kestittämään. Siihen asti varmaan voi käydä tapaamassa vieraita kanttiinissa.

Niin SUN sukulaiset ja ystävät tajusi, että kädet pestään ja desinfioidaan. Entäs ne kaikki muut vierailijat? Ihanko jokainen pesi kätensä ja desinfioi? Mistäs tiedät?

Minusta oli hienoa, kun meillä oli tuo sääntö. Kyllä ne sukulaiset ehtii vauvan nähdä myöhemminkin. Ja nykyaikana nuo sairaalassaoloajat ovat niin lyhyitä, niin en näe järkeä, että sinne kaikki tuppautuu.
Itse esikoisen kohdalla näin sen puolen, kun vierustoverilla ravasi koko suku ja varmaan vielä keräsivät sitä porukkaa kadultakin katsomaan, oli meinaan sellainen määrä sitä sakkia joka päivä (5 päivää oli tuolloin ekan kohdalla sairaalassaoloaika). Ei ollut lystiä itse painia esikoisen imetyksen kanssa, kun oudot ihmiset seisovat ympäri huonetta. Tuolla kun oli parhaimmillaan, tai pahimmillaan siis, 7 vierasta yhtä aikaa ja urha luulla, että tuollainen sakki olisi mahtunut hänen sänkynsä vierelle.

Täällä saa käydä lapsen isän ja sisaruksien lisäksi isovanhemmat. Siihen aikaan kun esikoista synnytin niin sai käydä kaikki. Eipä mulla silti noita "ylimääräisiä" käynyt kuin 5kpl yhteensä 4pvän aikana+ tietty isovanhemmat. Mieluummin mä vieraat sairaalaan otan kuin kotiin.

Oli kauheen kiva kuunnella sairaalassa, kun vanhemman sisaruksen siivellä kävi monta eri hoitajaa pitkin päivää meuhkaamassa. Miksei se lapsi voinut tulla sairaalaan vaan sen isänsä kanssa?? Onneks kotona sai sitten olla rauhassa.