Täysimetys ja 6 tunnin ero vauvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastavalmistuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastavalmistuva

Vieras
Täysimetän vauvaani mutta muutaman viikon päästä, vauvan ollessa 4kk vanha, on opintoihin liittyvä tärkeä noin 6 tunnin meno jossa ei ole mahdollista pitää imetystaukoa välissä. Miten vauvan ruokkiminen sillä aikaa?

Jos käyn ostamassa tuttipullon, pitääkö sen käyttöä alkaa harjoittelemaan jo heti? Vai miten varmistaa että vauva varmasti ottaa juoman pullosta? Paljonko maitoa pitäisi pumpata tuota varten vai voiko ostaa purkin korviketta ja luottaa että vauva suostuu sen juomaan?

Neuvokaa aloittelijaa kiitos!

Voit itse päättää tarjotaanko vauvalle rintamaitoa vai korviketta. Suosittelen että aloittaisitte harjoittelun hyvissä ajoin, ei lapsi tosin kuudessa tunnissa nälkään kuole vaikkei pulloa huolisikaan. Hörppyyttämistäkin voi kokeilla.

Eikö 4kk ikäinen vauva syö vielä kiinteitä?

Minulla on samanikäinen täysimetyksellä oleva vauva. Hän taisi olla jotain 3-4vkoa kun kokeiltiin huvikseen pumpatun maidon tarjoamista pullosta ja hän huoli sen heti. Sittemmin on saanut maitoa pullosta n. 1-2 kertaa viikossa kun on ollut isänsä hoivissa. Olen pumpannut pakkaseen 150ml pusseja valmiiksi. Tuollaiseen 6h erossaoloon on varauduttu kahdella maitopussilla, joskus vauva on syönyt vain yhden kun on nukkunut paljon.

Kokeilisin pulloa noin hyvissäajoin ja jos maitoa tulee pumpulle niin pumppaisin sitä valmiiksi. Jos ei onnistu niin sitten korviketta. Omista vauvoistani kaksi huoli pullon helposti siihen rinnalle, yksi ei ollenkaan (muutamia kertoja yritettiin ja jätettiin sitten koko touhu) ja yhdelle ei edes kokeiltu.

[QUOTE="vieras";28182075]Miks ihmeessä söis kiinteitä? Täysimetys 6kk asti on suositus![/QUOTE]

Meidän molemmille pojille on suositeltu kiinteiden aloittamista 3kk iässä. Siis neuvola suositellut.

Kiinteiden aloittaminen ei ole lähiaikoina ajankohtaista, poika on tosi isokokoinen köriläs. Tuota ahkeraa harjoittelua pullolle mietin että toivottavasti ei häiritse imetystä nyt etukäteen. Muita menoja ilman vauvaa mulla ei pitäis olla ainakaan ennen syksyä eli vain yhden päivän syötöistä kyse.

esikoiselle kyllä kelpas pullo siinä missä rintakin,mutta kuopus ei suostunut ikinä pullosta maitoa ottamaan. Yritin kyllä kuutta erillaista pulloa ja moneen kertaan,mutta aina vaan pieni sai asiasta mielettömät raivarit.

[QUOTE="aloittaja";28182164]Kiinteiden aloittaminen ei ole lähiaikoina ajankohtaista, poika on tosi isokokoinen köriläs. Tuota ahkeraa harjoittelua pullolle mietin että toivottavasti ei häiritse imetystä nyt etukäteen. Muita menoja ilman vauvaa mulla ei pitäis olla ainakaan ennen syksyä eli vain yhden päivän syötöistä kyse.[/QUOTE]

Meilläkin tyttö saa jatkaa täysimetyksellä sinne 6kk ikään niin kuin molemmat siskonsa, hyvin kasvavia tapauksia kaikki. :)

En usko tuollaisen haittavan imetystä jos korvike on vain satunnaista. Jos vauva huolii pullon heti niin harjoittelun voi jättää siihen kertaan, itselleni se riittäisi luottamukseen että pullo kelpaa kun on tarvis.

Kannattaa etukäteen tosiaan kokeilla huoliiko maitonsa muualta kun on rinnalle oppinut.Meillä kaksi lasta joista kumpikaan ei alkanut sitten millekkään pullon kanssa. Tosi harvinaisia mielestäni muutenkin sellaiset jotka molempia huolii, laajassa tuttavapiirissä tiedän yhden perheen jossa pullolla on ruokittu äidin ollessa pois. Sekin vaikuttaa kuka sen maidon tarjoaa, ei varmaan äidiltä huoli pulloa niin helposti jos rinta tuoksuu vieressä, isän(tai jonkun muun) kanssa jäädessä voi hyvinkin syödä. Kuten joku sanoikin myös pienestä "kupista" hörpytys voi onnistua.

Eri asia sekin ottaako korviketta, saako siitä mahavaivoja ja kannattaako sitä tähän asiaan enää sotkea jos omaa maitoa saa talteen asti.

Yhteistyössä