Hormonivapaa ehkäisy olis ihanaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirppu"

Vieras
Mutta turha haaveilla sellaisesta... Kondomi on epämiellyttävä ei sitä käyttäisi ellei ole ihan pakkopakko. Kuparikierukka on järkyttävä härveli, joillekin se sopii mulle ei. Jatkuvia tulehduksia ja kipuja ja menkat voi luoja miten hirveät, ikään kuin olisi keskenmenon kokenut joka kerta, auts. patentex oval tjs hirveä kirvely ei voinut mitään edes harrastaa. pessaari aivan liian hankalaa ja epävarma, mitenkähän mä senkin saisin paikoilleen kun en edes saa kuukuppia tai naistenkumia oikein sisään. mulla kohdunsuu jossaki vaikeassa kohdassa lääkärin mukaan... sitten on nää ehkäisytietokoneet, mielenkiintoisia tekis mieli kokeilla.. mutta kyllä vituttas jos tulis heti raskaaksi eikä mies luota niihin tippaakaan, sama pätee keskeytetty/varmatpäivät systeemille... sterilisaatio ei ei ehkä 10v päästä.....

selibaatti jes :)

hormonaaliset kökköjä.... :(

Uskaltaisitko käyttää ehkäisytietokonetta apuna?
Tässäpä linkki, voit tutustua kyseiseen vempaimeen.
http://www.lady-comp.fi/?gclid=CIPYqdb39rUCFat7cAod1XUATQ

Jaa no jos viitsii ottaa asioista selvää niin hormonivapaa ehkäisy on ihan kaikkien saatavilla. Itsellä takana 8 vuotta hormonivapaata ehkäisyä. Ensin oli käytössä persona ehkäisykone ja sitten olikin kroppa jo niin tuttu että pärjäsin ilman.

Ihan omasta viitseliäisyydestä se on kiinni- Luomuehkäisy on oikein käytettynä 98% tehokas . Joten turha täällä marmattaa että ihanaa olisi hormonivapaa ehkäisy, siitä vaan ottamaan asioista selvää.

mutta kun ammattilaiset sanoo ihan muuta noista menetelmistä? koulussakin opetetaan ettei varmoja päiviä ole ja miten kun on kropan sotkenut hormoneilla eikä se enää toimi säännölliesti niin ku ennen?

Voi taivahan vallat! Saahan sitä opettaa mitä vaan ja lääkäritkin puhuu kaikenlaista, mutta käytäntö on aivan toista. Suosittelen itse ottamaan asioista selvää, eikä kuuntelemaan sitä mitä muut sulle kertoo.

Ensinnäkin täysin 100% ehkäisyä ei ole!!! Naapurin rouva ryhtyi odottamaan viidettä lastaan vaikka hänelle oli tehty sterilisaatio, ystäväni sai hormonikierukka vauvan ja eräs nainen tuli raskaaksi minipillereistä jotka korjasivat hänen hormonitasapainon ja mahdollistivat raskauden. Kaikki on mahdollista.

Jos haluat 100 % varmuutta, niin älä pane tai poistata kohtusi.

Mutta koska nuo eivät varmaankaan ole oikeita vaihtoehtoja sinulle, suosittelen että lakkaat marmattamasta ja tartut siihen vaihtoehtoon mikä palvelisi sinua edes joten kuten parhaiten.

Itselleni ei sopineet mitkään hormonaaliset ehkäisyvalmisteet ja jouduin päätöksen tekemään, että luomuehkäisy on ainut vaihtoehtoni jos mielin panna. Ja luoja olkoon todistajani sillä minä ja mieheni olemme todella panneet.

Ja tahdon tässä asia yhteydessä todentaa, etten ole steriili, eikä ole mieskään, sillä meillä on kaksi lasta( 3 syntyy jos kaikki menee hyvin niin tämän vuoden huhtikuussa).

Että kyllä se luomuehkäisy toimii, sitähän ovat käyttäneet ihmiset kautta aikojen. varsinkin kaikki uskontohörhöt joilta on kielletty ns. viralliset ehkäisyt.

Olen näitä tänne laittanut aikaisemminkin, mutta laitetaan nyt vielä kerran.

Hedelm

Eli opas luonnonmukaiseen ehkäisyyn.

kirjastosta: Naisen itsehoito-opas ( jep hiukan vanhempi teos, mutta helkkarin hyvä)

Ja google hakusanat: luomuehkäisy, FAM, billingsin menetelmä.

Rohkeasti pois vaan sieltä lääketehtaiden koekaniinihormoni osastolta ja oma keho haltuun. Voin taata naiset, se on paras päätös mitä koskaan olette tehneet.

Pelkästään laskutaidolla ja kyvyllä tutkia oma kohdunnapukka voi ehkäistä aivan yhtä hyvin. Miksi helvetissä ehkäisystä pitää tehdä niin suuri haloo. Nainen ovuloi kerran kuussa. Munasolu on hedelmöityskykyinen 24 tuntia. Ja sen takia me otamme stressiä ja sekoilemme hormonien ja kumien kanssa.Aivan älytöntä.

Noh mutta kuten sanottua nää on valinta kysymyksiä. Itse ajattelen niin, että ihminen on kerran elämässään 20-35 vuotias ja se on parasta panoaikaa se. Että haluaako sitä oikeasti nauttia seksistä ja omasta kehostaan ja seksuaalisuudesta vai mihin sen ajan haluaa tuhrata.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Niin ja jos keho on poissa tolaltaan hormoniehkäisystä niin sitä voi tasapainottaa monilla menetelmillä. Itse jouduin aikoinani turvautumaan luontaistuotteisiin ja homeopaattisiin valmisteisiin(mulimen-tipat) jotta sain kierron taas normaaliksi.

Tässäkin auttaa itseohjautuvuus eli oman tiedon hankinta.

Ekan vuoden käytin persona konetta jonka jälkeen 7 vuotta luomuehkäisyä. Laskin siis oviksen ja tutkin kohdunnapukkaa ja limoja.

Näin on. Kyllä on jaksettu minunkin ehkäisyäni joka vuosittaisilla gyne reissuilla ihmetellä. Ensin papa koe, sisätutkimus , rintojen palpaatio ja hei mites muuten se ehkäisy kun olet fertiili ikäinen nainen. Noh tuota luomuehkäisyä käytän. Voi luoja niitä katseita ja jopa vihaisia puheita. Yksi gyne jopa väkipakolla kirjoitti mulle mirena reseptin.

Mikä siinä on ettei mene noille lekureille jakeluun, ettei sovi minulle.

Joskus niin kärsin asua tässä takapajuisessa maassa. Ruotsissa on sentään kaikenlaisia luonnonmukaisen ehkäisyn instituutteja ja ties mitä... Onnekkaat ruotsalaiset.

Voi taivahan vallat! Saahan sitä opettaa mitä vaan ja lääkäritkin puhuu kaikenlaista, mutta käytäntö on aivan toista. Suosittelen itse ottamaan asioista selvää, eikä kuuntelemaan sitä mitä muut sulle kertoo.

Ensinnäkin täysin 100% ehkäisyä ei ole!!! Naapurin rouva ryhtyi odottamaan viidettä lastaan vaikka hänelle oli tehty sterilisaatio, ystäväni sai hormonikierukka vauvan ja eräs nainen tuli raskaaksi minipillereistä jotka korjasivat hänen hormonitasapainon ja mahdollistivat raskauden. Kaikki on mahdollista.

Jos haluat 100 % varmuutta, niin älä pane tai poistata kohtusi.

Mutta koska nuo eivät varmaankaan ole oikeita vaihtoehtoja sinulle, suosittelen että lakkaat marmattamasta ja tartut siihen vaihtoehtoon mikä palvelisi sinua edes joten kuten parhaiten.

Itselleni ei sopineet mitkään hormonaaliset ehkäisyvalmisteet ja jouduin päätöksen tekemään, että luomuehkäisy on ainut vaihtoehtoni jos mielin panna. Ja luoja olkoon todistajani sillä minä ja mieheni olemme todella panneet.

Ja tahdon tässä asia yhteydessä todentaa, etten ole steriili, eikä ole mieskään, sillä meillä on kaksi lasta( 3 syntyy jos kaikki menee hyvin niin tämän vuoden huhtikuussa).

Että kyllä se luomuehkäisy toimii, sitähän ovat käyttäneet ihmiset kautta aikojen. varsinkin kaikki uskontohörhöt joilta on kielletty ns. viralliset ehkäisyt.

Olen näitä tänne laittanut aikaisemminkin, mutta laitetaan nyt vielä kerran.

Hedelm

Eli opas luonnonmukaiseen ehkäisyyn.

kirjastosta: Naisen itsehoito-opas ( jep hiukan vanhempi teos, mutta helkkarin hyvä)

Ja google hakusanat: luomuehkäisy, FAM, billingsin menetelmä.

Rohkeasti pois vaan sieltä lääketehtaiden koekaniinihormoni osastolta ja oma keho haltuun. Voin taata naiset, se on paras päätös mitä koskaan olette tehneet.

Pelkästään laskutaidolla ja kyvyllä tutkia oma kohdunnapukka voi ehkäistä aivan yhtä hyvin. Miksi helvetissä ehkäisystä pitää tehdä niin suuri haloo. Nainen ovuloi kerran kuussa. Munasolu on hedelmöityskykyinen 24 tuntia. Ja sen takia me otamme stressiä ja sekoilemme hormonien ja kumien kanssa.Aivan älytöntä.

Noh mutta kuten sanottua nää on valinta kysymyksiä. Itse ajattelen niin, että ihminen on kerran elämässään 20-35 vuotias ja se on parasta panoaikaa se. Että haluaako sitä oikeasti nauttia seksistä ja omasta kehostaan ja seksuaalisuudesta vai mihin sen ajan haluaa tuhrata.

Kaiken muun tuossa luomuehkäisyssä ymmärrän, mutta mitä ja miten kohdun nupukka tutkitaan?
Entä kun menkat ei ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet ja kierto ollut aina tosi epätasainen?

No minä en henk.koht ole koskaan lähtenyt siihen lämpöjen mittailu juttuun. Joten siitä paha mennä sanomaan. Ja kyllä jokaisella naisella jotain sieltä alapäästä tulee.
Se voi olla ihan sellaista maitomaista valkoista eritettä tai sitten kun hedelmälliset ajat, ovis on kolkuttelemassa ovia niin se on sellaista kuin raa´an kananmunan valkuainen. Ja kun tätä eritettä ottaa sormien väliin se on joustavaa ja venyvää. Tämä on ns. hedelmällistä limaa joka mahdollistaa hedelmöittymisen ja siittiöiden mukavan uintimatkan kohti munasolua.

Itse toimin niin, että joka aamu käydessäni vessassa kokeilin sormilla millaista eritettä alapäässä on sinä aamuna. Kohdunnapukka löytyy emättimen perästä, se on se pieni donitsin tuntuinen, se voi joko olla kova, kiinni ja taaksepäin vetäytynyt tai pehmyt, alhaalla ja yhdelle sormelle auki. Kun näin on ,onyleensä ovis lähellä tai ovuloimassa. Kohdunnapukka on auki ainoastaan oviksen ja menkkojen aikaan jolloin veri pääsee poistumaan kohdusta.

Eipä se nyt sen kummempaa ole.

Ja minean on on turha ottaa hernettä nenään kirjoituksistani.

Olen tässä kohta 10 vuotta kirjoitellut näistä samoista aiheista. En ainoastaan nettiin vaan muuallekin ja jaksan kerta toisensa hämmästyä otusta nimeltä nainen.

Edelleen huudellaan sen hormonivapaan ehkäisyn perään, mutta ei sitten tartuta toimeen ja tehdä asioille jotain.

Niin kauan kun naiset siellä neuvoloissa ja perhesuunnitteluneuvoloissa mukisematta ottavat vastaan ne laastarit, pillerit, kierukat sun muut, niin eipä meille muuta tarjota.

Se on kysynnän ja tarjonnan laki.

Tahdon edelleen painottaa että jokaiseen kysymykseen koskien luomuehkäisyä on vastaus jos vain viitsii sitä vastausta etsiä.

Karneoli, entä ne naiset joilla on epäsäännölliset kuukautiset?

Sä vaikutat kyllä aika fanaattiselta asian suhteen etkä tajua ettei se kaikilla välttämättä ole noin helppoa kuin sulla ja jotkut raskautuisivat tuolla tavalla välittömästi.

Siksipä siihen omaan kiertoon tulee tutustua ensin ja jos epäilyttää niin käyttä epävarmoina hetkinä kumia,pessaaria, lea´s shield tai vaikka cervical cappia.

Itse kärsin myös epäsäännöllisistä menkoista, vaihtelu väli oli melkoinen, mutta luomukonsteilla niitäkin voi tasoittaa.

Ja kyllä nainen voi ovuloida kaksikin kertaa kuussa, mutta pääsääntöisesti kuitenkin yhden kerran.

Ja 35-vuotias nainen ovuloi erään tiedon mukaan enää 5-8 kertaa vuodessa.

Myös stressi, sairastaminen, yötyö voivat vaikuttaa naisen kykyyn ovuloida.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen niin hyvässä kuin pahassa. Onko se nyt kenellekkään uutta.

On kerta kaikkiaan vaikea antaa täydellisen oikeaa vastausta kenellekkään joka haaveilee hormonivapaasta ehkäisystä. Ja syykin on selvä, koska jokaisen keho on erilainen.

Ne naiset jotka ovat käyttäneet ehkäisynään esimerkiksi ihon alle asennettavaa on ehkäisykapselia voivat kokea luomuehkäisyyn siirtymisen tavattoman hankalana jo ihan siitä syystä koska menkkojen tulo on voinut kestää vuoden. Tällöinhän on vaikea bongailla kehostaan yhtään mitään merkkejä. Tämä nyt vain noin esimerkkinä.

Ja onhan olemassa muitakin hormonaalisia häiriöitä joiden kanssa luomuehkäisy ei väldesti pelaa, mutta ne naiset saattavatkin sitten suuresti hyötyä vaikkapa mirena hormonikierukasta.

Mutta on olemassa lukematon joukko naisia joilla hormonaalinen ehkäisy ei sitten millään pelitä ja heillä olisi kaikki mahdollisuudet ottaa ns. oma keho haltuun.

Sitten voidaankin miettiä mistä se vaikeus siihen luomuehkäisyyn siirtymiseen johtuu, onko se vaikean tuntuista, pelottavaa, vierasta tutkia omaa kehoaan ja sen mekanismeja. Se mikä minulla ja muutamalla sadalla muulla naisella on toiminut siis luomuilu ei välttämättä sovi kaikille.

Mutta mielestäni on turhaa huudella vieraisiin pöytiin jos hormoniton kiinnostaa, mutta ei viitsitä etsiä asiasta luotettavaa tietoa.

Lisäksi on lisättävä tähän sekin, että luomuiluun ei ole helppo lähteä jos puoliso on sitä vastaan. Halua tutustua erilaiseen ehkäisymuotoon vaaditaan molemmilta osapuolilta.

Ensinnäkin minä en voi lähteä suosittelemaan mikä kenellekin naiselle sopii, kyllä se pitäisi lähtökohtaisesti lähteä naisesta itsestään ja oman itsensä kuuntelusta. Kysy itseltäsi mitä ehkäisyltä haluat? Haluatko helpoutta silläkin uhalla hormoneista olisi kehollesi kenties haittaa? Vai haluatko hormonittoman ehkäisyn pienellä vaivalla? Mikä olisi sinun kohdallasi se pieni vaiva? Olisitko valmis käyttämään minuutin aikaa ennen seksiä ja käyttämään jotain estomenetelmää?

Tämän tyyppistä dialogia voi nainen käydä itsensä kanssa pohtiessaan ehkäisyä ja punnita niitä plussia ja miinuksia.

Itse olen ovuloinut tunnistettavasti yhden vuoden aikana vain 9 kertaa.

Eikä se ole ongelma vaikka niitä kertoja olisi vuodessa vain 3 tai 6 tai mitä vain, ovulaation tunnistaa. Ongelma se on siinä vaiheessa jos ei lainkaan ovuloi. Tämän olen ainakin itseni kohdalla huomannut.

Saatan tosin olla sitä sorttia, että kun päätän oppia jonkun asian niin sitten kanssa opin. Ja olen satsannut aikaa(ja rahaa, sillä ei ne persona monitorin testitikut ihan halpoja olleet) kehoni tarkkailuun.

Lisäksi olen omin silmin tutkinut oman kohdunnapukkani käyttäytymistä kuukauden erivaiheissa. Tämä on tosin melko extremeä joillekin naisille, mutta minä itse halusin nähdä mitä sisälläni tapahtuu ja sain aivan hurjasti varmuutta luomuehkäisyyn.

Kyllä minäkin luomuehkäisyssä turvauduin välillä estomenetelmiin. Silloin kun ovulaatio oli käsillä ja seksiä teki mieli, niin käytimme tai siis minä käytin lea´s shieldi' tai cappia. Tai sitten emme harrastaneet perinteistä penetraatiota.

Näitä päiviä tuli kuukauteen kuitenkin vain 5-7 päivää. Muutoin seksiä harrastimme kuten mielemme teki.

Mutta kuten sanottua, ei kukaan voi sanoa, että sinä 35+ vuotias nainen tämä ehkäisy toimii sinulla kuin junanvessa. Jos näin voisi sanoa, niin eihän meillä kenelläkään olisi päänvaivoja ehkäisystä. Kysymys on siitä, että löytää itse itselleen se sopivin ehkäisyn muoto.