Kilpirauhasen vajaatoiminnasta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sini"

Vieras
Mulla on ollut kaikenlaisia kummallisia oireita. mm. Väsymystä, päänsärkyä, masennusta, hikoilua. Kävin lääkärissä ja multa otettiin kilpirauhasarvot.

Arvot olivat

T4V 9,5
TSH 2,5

Osaako kukaan kertoa tarkoittaako se mitään? Sain soittoajan lääkärille vasta usean viikon päähän.

Vajaatoiminnassa T4V laskee ja tuo alle 10 arvo viittaa selkeesti vajaatoimintaan. TSH puolestaa nousee ja 2,5 alkaa olla vajaan puolella. Vaadi lääkitystä ja jos et saa terkasta, niin mene vastausten kanssa yksityiselle. Kyllä oireesi johtuvat noista.

Kiitos vastauksestasi. :) Netistä löytyy niin vaihtelevaa tietoa, mikä on normaalia ja mikä ei. Toivottavasti asiaani puututaan, vaikka arvoni eivät (kai?) ole kovin paljoa pielessä.

[QUOTE="vieras";28193816]Soita terveysneuvonta, on ilmainen, sairaanhoitajat vastaavat.
Tai sitten terveysaseman sairaanhoitajille.

TSH on ihan OK.[/QUOTE]

Sairaanhoitajat eivät tiedä hypotyreoosista mitään kun eivät kaikki lääkäritkään! Endokrinologi on oikea osoite!

[QUOTE="Sini";28193764]Mulla on ollut kaikenlaisia kummallisia oireita. mm. Väsymystä, päänsärkyä, masennusta, hikoilua. Kävin lääkärissä ja multa otettiin kilpirauhasarvot.

Arvot olivat

T4V 9,5
TSH 2,5

Osaako kukaan kertoa tarkoittaako se mitään? Sain soittoajan lääkärille vasta usean viikon päähän.[/QUOTE]

Mitkä ovat laboratoriosi viitearvot?
Meillä T4V viite on 9-19 ja TSH muistaakseni 0,4(?)-3,5. Jossain voi olla 12-21, eli se ois aika tärkeä tietää ennen ku voi arvoista sanoa mitään.

mulla on mieletöntä väsymystä.mikään ei kiinnosta eikä huvita.seksi ei huvita ( ajatuksena ällöttää) paleltaa usein. voiko liiittyä vajaa/liikatoimintaan? suvussa on

Minä sain koelääkityksen tsh2.8 arvolla vaikka se normaaleissa rajoissa ja st4v oli parempi kuin sinulla. Oireita oli vaan paljon. Kun olin raskaana tauti iski kovemmin ja lääkäri myönsi minulla olevan vajaatoiminnan ja hyvä että olin lääkitty ettei vaikuttanut raskauteen.