Naapurin ämmä väittää lapseni rikkoneen auton tuulilasin lapsi kieltää kaiken - mitäs nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lightning
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heiiii, tervetuloa meidän talon pihapiiriin! Täällä lapset kaitsevat toisiaan!

Vähän riippuu millainen piha kyseessä, onko autotietä lähellä, onko piha aidattu jne. Kyllä meidänkin 4-vuotias oli tarpeeksi järkevä ollakseen ulkona hetkiä yksin, mutta NUKKUMAAN en kyllä menisi kun alle kouluikäinen ulkoilee yksin.

Ap vaikuttaa ulosantinsa perusteella joko provolta tai sitten sellaiselta, joka ei ainakaan osaa kunnolla haastatella 4-vuotiastaan että mitä on oikeasti tapahtunut.

Ja miksi pitää ämmitellä naapuriaan? Onko jotain vihanpitoa naapurusten suhteen?
Sitten niitä turhia laskuja saattaakin tulla maksettavaksi... Muuten aika karulta kuulostaa että naapuri tulisi valehtelemaan ovelle.

Tuulilasi voi maksaa mitä tahansa 300 eurosta ylöspäin. Tuulilasi voi olla lämmitetty tai siinä voi olla sadetunnistin, mikä lisää hintaa. Omassa autossani on city safety tunnistin, mikä on pakko kalibroida tuulilasin vaihdon yhteydessä mikä nostaa tuulilasinvaihdon hinnan käsittääkseni jo lähemmäksi tonnia ja vaihto onnistuu ainoastaan merkkihuollossa.

Yleensä nämä ämmittelijät on just niiden aina pahanteossa olevien vanhempia. Heille jos menee asiallisesti huomauttamaan lasten tekosista niin saa kuulla vaan nimittelyä ja huutamista.

Meillä oli aikoinaan vastaavanlainen tilanne. Nelivuotiaani oli ulkoilemassa (minä myös mukana) kavereidensa kanssa. Joku oli heittänyt kiven naapurin ikkunaan ja lastani tästä syytettiin. Mieheni ei niellyt tätä mukisematta vaan aloitti itse kunnon tutkinnat. Kävikin ilmi että naapurin vuotta vanhempi muksu oli tämän tehnyt, mutta syyttänyt lastani teoistaan.

Eli aina kannattaa tutkia ennen kuin hutkia.

[QUOTE="vieras";28198358]Meillä oli aikoinaan vastaavanlainen tilanne. Nelivuotiaani oli ulkoilemassa (minä myös mukana) kavereidensa kanssa. Joku oli heittänyt kiven naapurin ikkunaan ja lastani tästä syytettiin. Mieheni ei niellyt tätä mukisematta vaan aloitti itse kunnon tutkinnat. Kävikin ilmi että naapurin vuotta vanhempi muksu oli tämän tehnyt, mutta syyttänyt lastani teoistaan.

Eli aina kannattaa tutkia ennen kuin hutkia.[/QUOTE]

Miehesi piti aloittaa tutkinnat vaikka SINÄ olit lapsesi mukana ulkona? Öh nyt meni sori vaan minulta ohi :O

[QUOTE="vieras";28198380]Miehesi piti aloittaa tutkinnat vaikka SINÄ olit lapsesi mukana ulkona? Öh nyt meni sori vaan minulta ohi :O[/QUOTE]

Mieheni oli myös mukana ulkoilemassa (taloyhtiön piha)

[QUOTE="vieras";28198386]Mieheni oli myös mukana ulkoilemassa (taloyhtiön piha)[/QUOTE]

ja niin se tarina saa lisää jatkoa ja kohta oli mummokin mutta en kirjoittanut sitä aijemmin jne.

[QUOTE="vieras";28198380]Miehesi piti aloittaa tutkinnat vaikka SINÄ olit lapsesi mukana ulkona? Öh nyt meni sori vaan minulta ohi :O[/QUOTE]

Multakin meni nyt jotain ohi. Miksi se on omituista, jos toinen vanhempi selvittelee asiaa?

[QUOTE="vieras";28198024]No olikos lapsosesi ulkona juuri silloin kun nukuit päikkäreitä? Vähän kuulostaa siltä että nelivuotiaasi valehtelee... (onko nelivuotiaasi tarpeeksi kypsä ulkoilemaan yksin ilman valvontaa?). Miksi naapurin ämmä valehtelisi? Vihaako se sinua? Kallis lasku tulee....[/QUOTE]

Olitko itse ulkona mulkku...?

Loppupeleissä se on kai ihan sama kuka alkaa hommaa selvittämään kunhan lasku vaan menee sinne minne se kuuluukin. Jos teille olisi tulossa 500 € lasku niin varmaan tekin alkaisitte selvittämään miten homma oikein meni vaikka olisitte olleet tapahtuman aikana 50 km päässä ;)

[QUOTE="vieras";28198097]Tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan näin idiootti ole? Antaa 4-vuotiaan juoksennella yksin ulkona, kun itse nukkuu. Ja USKOO mitä 4-vuotias sanoo.[/QUOTE]

Kyllä mä uskon, että pistetään nelivuotiaita pihalle kun äippä nukkuu. Niinhän meidän ex-naapuri, lähihoitaja teki aikoinaan yövuoron jälkeen. Lapset pihalle, eikä sisälle saa mennä kun äiti nukkuu. Katos säästää kivasti hoitomaksuissa kun lapset ei oo päiväkodissa :(.

No toki naapuri voi tehdä asiasta rikosilmoituksen ja silloin joudutte poliisin juttusille. Ja voi olla että ilmenee että tapauksella oli joku muukin silminnäkijä kuin naapuri itse, silloin olette ns. kusessa.

En kovin luottaisi oman lapsen sanaan, kyllä selvittäisin asian perusteellisesti. Toivottavasti oikea syyllinen joutuu vastuuseen, tuulilasin vaihto on kallista.

[QUOTE="vieras";28198444]No toki naapuri voi tehdä asiasta rikosilmoituksen ja silloin joudutte poliisin juttusille. Ja voi olla että ilmenee että tapauksella oli joku muukin silminnäkijä kuin naapuri itse, silloin olette ns. kusessa.

En kovin luottaisi oman lapsen sanaan, kyllä selvittäisin asian perusteellisesti. Toivottavasti oikea syyllinen joutuu vastuuseen, tuulilasin vaihto on kallista.[/QUOTE]

Millä lailla kusessa? Siis tuulilasin vaihtoa enemmän?

lahdesta minäkin 7 ja 4vuotiaiden poikien yh äiti, enkä missään tapauksessa ANTAIS 4V MENNÄ YKSIN ULKONA! En edes veljensä kanssa. Vanhempi poika sai olla meidän leikkipuistossa ja omalla pihalla 6v pieniä hetkiä ja aina huutelin ikkunasta että tulee näyttäytymään ellen nähnyt. Tosi paljon ja perusteelisesti ollaan myös puhuttu ettei parkkipaikka alueella leikitä eikä autohin heitetä mitään eikä keppien kanssa mennä autojen lähelle.
Olisin itse soittamassa jo itsestäni sossuun jos pitäs nukkua sillon kun 4v yksin menee pihalla! Ai kamala.

Eikö teillä ole vakuutusta? Lapset voivat tehdä tuollaisia kalliita vahinkoja, jos niitä ei koko ajan vahdi, varsinkin parkkipaikkojen ympäristössä leikkiminen pitäisi kokonaan kieltää ja myös valvoa, ettei siinä kukaan leiki. Kun on useampi lapsi siinä, niin tyhmyys helposti tiivistyy ja toinen syyttää toistaan.

Loppupeleissä se on kai ihan sama kuka alkaa hommaa selvittämään kunhan lasku vaan menee sinne minne se kuuluukin. Jos teille olisi tulossa 500 € lasku niin varmaan tekin alkaisitte selvittämään miten homma oikein meni vaikka olisitte olleet tapahtuman aikana 50 km päässä ;)

Kyllä toki ihan sama muuten mutta kun tämän kertojan mukaan hän eli äiti oli lapsen mukana ulkona joten miten ei voinut nähdä?
Miksi lapsen isä josta ei puhuttu ensin mitään oli joutunut selvittelemään, kuinka siis äiti ei nähnyt?

Minua on niin oma mieskin kuin naapurit haukkuneet ylisuojelevaksi kanaemoksi kun olen jopa meidän 6vuotiaan kanssa ulkona ja todellakin vahdin ja tiedän mitä leikkii ja missä.
Kaipa se sitten olisi normaalia kaupunkialueella laittaa pieni lapsi yksin ulos kun äidit-vanhemmat puuhailee sisätiloissa.

Yhteistyössä