Jos äidillä on nauhoite,jossa isä kertoo kuljettaneensa lapsia humalassa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ystäväni paljasti eilen,että hautoo eroa.Juurikin sillä perusteella,että mieheen ei voi luottaa lasten hoidossa,eikä missään muussakaan asiassa enään.Hän avautui minulle koska olen käynyt läpi saman.Mies joka työelämässä,mutta vapaa-aika humalassa,perhe-elämästä ei tule tuolloin mitään.
Tämä nainen ei halua antaa lapsiaan isälle erottuaan hoitoon tms ja on pelännyt,että suomessa on niin vahvat isän oikeudet,että joutuu antamaan ( vaikka tietää,ettei isä pysty olemaan selvinpäin,pelkää lastensa puolesta) Tietää,että isä kiistää juomisen ja saisi tod näk lapset itselleen.
Äidillä on nauhoite,joka on aika rajua tekstiä isän puolelta,myöntää rattijuoppouden ja muutakin lasten edunvastaista. Saako äiti käyttää tuota nauhoitetta todisteena? Minä sanoin hälle ettei ehkä saisi? olinko väärässä...?

En ole varma hyväksytäänkö oikeudessa todisteena salanauhoitus, mutta lastensuojelulla ei taida olla vastaavia rajotteita.

kun tätä minäkin meinasin,onko itse nauhoitettu lainvoimainen,vaikka tosi on,että kun minä kuulin nauhoitteen myös,en antaisi omiakaan lapsiani isälle.Ei mitään takuita enää raittiudesta. Surullista kun kiva mies muuten :/ _Aloittaja

[QUOTE="vieras";28206605]kun tätä minäkin meinasin,onko itse nauhoitettu lainvoimainen,vaikka tosi on,että kun minä kuulin nauhoitteen myös,en antaisi omiakaan lapsiani isälle.Ei mitään takuita enää raittiudesta. Surullista kun kiva mies muuten :/ _Aloittaja[/QUOTE]

Lastensuojelua kuunnellaan varmasti näissä asioissa. Lisäksi erotilanteessa voi vaatia olosuhdeselvityksen tekoa ja se tehdään muutenkin automaattisesti jos asia menee oikeuteen.

Jos äiti on nauhoittaja ja mukana keskustelussa niin on mielestäni ihan ok. Tämän voi varmaan tarkistaa vielä lakimieheltä! Omia keskusteluja saa nauhoittaa, äiti voisi sanoa vaikka että nauhoitti ne tehdäkseen muistiinpanoja sanomisista.

Työpaikkakiusaus asiassa ainakin omia käymiään keskusteluja saa nauhoittaa niin että vastapuoli ei tiedä.

[QUOTE="vieras";28206552]ystäväni paljasti eilen,että hautoo eroa.Juurikin sillä perusteella,että mieheen ei voi luottaa lasten hoidossa,eikä missään muussakaan asiassa enään.Hän avautui minulle koska olen käynyt läpi saman.Mies joka työelämässä,mutta vapaa-aika humalassa,perhe-elämästä ei tule tuolloin mitään.
Tämä nainen ei halua antaa lapsiaan isälle erottuaan hoitoon tms ja on pelännyt,että suomessa on niin vahvat isän oikeudet,että joutuu antamaan ( vaikka tietää,ettei isä pysty olemaan selvinpäin,pelkää lastensa puolesta) Tietää,että isä kiistää juomisen ja saisi tod näk lapset itselleen.
Äidillä on nauhoite,joka on aika rajua tekstiä isän puolelta,myöntää rattijuoppouden ja muutakin lasten edunvastaista. Saako äiti käyttää tuota nauhoitetta todisteena? Minä sanoin hälle ettei ehkä saisi? olinko väärässä...?[/QUOTE]

----
"Enää vai enään?

Yleiskielessä käytetään muotoa enää eikä länsimurteissa tavallista muotoa enään. Yleiskielen kantaa voi perustella ja sen voi muistaa säännöllisyydellä: muodoltaan enää on vartalon enä- partitiivi. On luonnollista sanoa en jaksa enää, koska sanotaan myös esimerkiksi en jaksa enempää (eikä enempään)".
-----
Lainaus täältä.http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/index.htmlhttp://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/index.html

Muutenkin kannattaisi opiskella oikeinkirjoitusta.
Smiley%20animated%20wink.gif

[QUOTE="vieras";28206887]----
"Enää vai enään?

Yleiskielessä käytetään muotoa enää eikä länsimurteissa tavallista muotoa enään. Yleiskielen kantaa voi perustella ja sen voi muistaa säännöllisyydellä: muodoltaan enää on vartalon enä- partitiivi. On luonnollista sanoa en jaksa enää, koska sanotaan myös esimerkiksi en jaksa enempää (eikä enempään)".
-----
Lainaus täältä.http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/index.htmlhttp://www.cs.tut.fi/~jkorpela/kielenopas/index.html

Muutenkin kannattaisi opiskella oikeinkirjoitusta.
Smiley%20animated%20wink.gif
[/QUOTE]

sama kai se on miten kirjoittaa kun asia tulee perille ja ei ole kyse mistään virallisesta tekstista?! Eikö sulla ole muuta tekemistä kun puuttua toisten sanamuotoihin.No päteä se pitää jossakin :D huh huh!

[QUOTE="vieras";28207117]sama kai se on miten kirjoittaa kun asia tulee perille ja ei ole kyse mistään virallisesta tekstista?! Eikö sulla ole muuta tekemistä kun puuttua toisten sanamuotoihin.No päteä se pitää jossakin :D huh huh![/QUOTE]

Antaa ihmisestä to-del-la typerän kuvan, jos ei osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
Liekö peruskoulukin jäänyt kesken?!

[QUOTE="vieras";28207197]Antaa ihmisestä to-del-la typerän kuvan, jos ei osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
Liekö peruskoulukin jäänyt kesken?![/QUOTE]

Tuollainen kommentti ja oikeinkirjoituksesta nipottaminen tässä yhteydessä kertoo sivistyksen puutteesta, vaikka ilmeisesti lukio on käyty. Sivistynyt tyytyisi korkeintaan huomauttamaan asiasta kohteliaasti ja mahdollisimman huomaamattomasti.

• Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
Ainakin puhelinasiakaspalveluissa soi sellainen nauha ennen puhelua " puhelusi nauhoitetaan". Mielestäni tämä pitää aina ilmoittaa toiselle osapuolelle nauhoittaessa. Eli epäilisin ettei oikeudessa itse nauhalla olisi arvoa.

Jos kuitenkin nauhan sisältö esitetään perheneuvojalla tai lasten edunvalvojalle, niin luulisi että se riittää perusteeksi.

Ainakin puhelinasiakaspalveluissa soi sellainen nauha ennen puhelua " puhelusi nauhoitetaan". Mielestäni tämä pitää aina ilmoittaa toiselle osapuolelle nauhoittaessa. Eli epäilisin ettei oikeudessa itse nauhalla olisi arvoa.

Jos kuitenkin nauhan sisältö esitetään perheneuvojalla tai lasten edunvalvojalle, niin luulisi että se riittää perusteeksi.

Omia keskusteluja saa nauhoittaa.

Kumma kun ihmiset ei ota asioista selvää, vaan jankkaavat tyyliin "mun mielestä ei saa tehdä"

No, kyllä mulle ainakin sanottiin, kun yhden poliisimiehen kanssa kävin exästä juttelemassa, että ne kelpaa. Ja harkitsin siis rikosilmoituksen tekemistä sen uhkailuista ja kotirauhan häirinnästä.

[QUOTE="vieras";28207197]Antaa ihmisestä to-del-la typerän kuvan, jos ei osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita.
Liekö peruskoulukin jäänyt kesken?![/QUOTE]

sosiaalinen älykkyys on se mikä jyrää kaiken muun älykkyyden allee :)

Sen enempää nyt toisten tilannetta avaamatta.Mielestäni äiti toimi oikein,se on siis äitin ja isän välinen keskustelu,äiti rupesi sitten loppusuoralla nauhoittamaan,kun mies itse totes,i ettei ole isäksi ja ei pysty hoitamaan lapsia.Myöhemmin mies muutti mielensä sanomisien suhteen. Siis tuo kaikki on siltä varalta,jos tulee tilanne,että äiti joutuu pelkäämään ja antamaan lapset isälle ( siis jos isä ei saa elämäänsä kuntoon) .Äiti ei halua rajoittaa isän ja tytärten yhteiseloa,mutta toivoo,että siinä olisi myös joku toinen ihminen läsnä tai tapaamiset olisi päivällä. Kuten kirjoitin isä on symppis,mutta nyt on vaan sotkenut oman elämänsä. Mies ei yleensä myönnä ongelmaansa,mutta tottahan toki se on silmiinpistävä.
Äiti koki ettei tule uskotuksi,ymmärrän häntä täysin.Miten muuten todistaa miehen alkoholiongelma?! Jos mies ei myönnä sitä,lapset rakkainta äidille. Tiedän ettei varmasti ota riskiä,että lapsien ollessa isällä sattuisi jotain.Vanhat merkit isän toimesta ei ole vakuuttavia. -aloittaja ja ps. Sille,joka puuttui oikeinkirjoitukseeni...olen käynyt lukion ja ammattikorkean. :) Ei kannata nipota turhista!

[QUOTE="vieras";28207378]Tolloille pitää nimenomaan olla hyvin huomattava huomautus - ei ne muuten tajuu.[/QUOTE]

Kiitos,mutta sivistämättömyytesi ja ylimielisyytesi paistaa läpi. Taitaa olla oma elämä hieman negatiivista,kun pitää tulla mamma palstalle "opettamaan" ihmisiä. -aloittaja

Yhteistyössä