Meillä on paha tapa käydä päivittäin sittarissa ostamassa maitoa yms aina sinne menee 20-30e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
ja sit ajatellaan et no mennään vielä lidliinkin ja hups, meni 30e.

Kaapit pursuavat ruokaa. Tuolla sittarissa missä käymme, on aina melkein jotain ihan uskomattomia tarjouksia. Ostoskori täyttyy aika nopsaan, pelkkää maitoa mentiin hakemaan.

Nyt sit päätettiin ettei mennä MONEEN päivään kauppaan vaan syödään kaapista ruokia pois. Sitä meinaa riittää. Ihan hirveästi menee rahaa kauppaan, kun oikeesti tulee joka päivä käytyä. Meillä on arkkupakastin täynnä sekä jääkaapin alaosassa oleva pakastin aivan täynnä. Jää varmaan aika paljon enemmän rahaa käteen kun lakkaa käymästä kaupassa.

Njoo.. Oliko tämä nyt joku tällainen toteamus itselleen? Eihän tuossa nyt muu auta kun olla menemättä sinne kauppaan, kaikki tarjoukset eivät ole tarkoitettu ostettavaksi. Itse en osta mitään sellaista mikä olisikin tarjouksessa jos en sellaista kerta tarvitse sillä hetkellä. Tarjousten tarkoitushan on saada sinut tuhlaamaan enemmän rahaa ja siinä näköjään onnistuvat kohdallasi. Meillä tyhjenee kaappi aina ennen uutta kauppareissua, kauhean huono omatunto tulee jos joutuu ruokaa heittämään pois.

Noille kerran viikossa kaupassa käyville pitäisi laittaa oma kassalinjansa, jossa jumittaisivat ihan keskenään kukkuraisine ostoskärryineen. MIkään ole niin veemäistä, kun joutua tällaisen megaostelijan taakse, ei se edes tajua päästää etuilemaan.

Menkää pelkästään sinne Lidliin. Maito on halpaa ja kaikki muukin ruoka. Minä käyn siellä pari kertaa viikossa ja hämmästyn joka kerta, kun kauppalastu tekee vain 20-30 euroa ja saan raahata kotiin 2-3 muovikassillista ruokaa.

Tarjoukset minäkin hyödynnän aina, ja sen verran olen tietoinen hintatasosta, että Sittarin tarjouksetkin ovat kalliita. Prismassa on huomattavasti edullisempi hintataso.

Menkää pelkästään sinne Lidliin. Maito on halpaa ja kaikki muukin ruoka. Minä käyn siellä pari kertaa viikossa ja hämmästyn joka kerta, kun kauppalastu tekee vain 20-30 euroa ja saan raahata kotiin 2-3 muovikassillista ruokaa.

Tarjoukset minäkin hyödynnän aina, ja sen verran olen tietoinen hintatasosta, että Sittarin tarjouksetkin ovat kalliita. Prismassa on huomattavasti edullisempi hintataso.

no tässä sittarissa on aina jotain ihme tarjouksia, esim 48 pussia kissan märkäruokaa maksoi vain 4,90.. aika monta laatikkoa otettiin (14kpl)

Pakastekakut oli tässä taannoin 1,99 kun normaalisti maksavat 8,99 tms
Minä käytän paljon pakastevihanneksia, olipa normaalisti noin 3e maksava pussi 3kpl eurolla. Ostin aika monta settiä. valmiiksi marinoitu lohifilee, ruodoton, pakaste 600g oli 2,99. Normaalisti PALJON kalliimpi. Ei tällaisia ole muualla. Länsikeskuksen sittarista siis kyse (turku)

Nämä on kaupan omia alennusjuttuja joita ei muissa sittareissa ole. Prismassakin on hyvät tarjoukset, mutta sieltä ei saa tuollaisia uskomattomia juttuja.

Pakkanen on täynnä noita ihme tarjoustuotteita jotka liki ilmaisia

Keksikää jotain muuta tekemistä!Ulkoilemaan voi mennä, muutenkin kun käymään kaupassa.Lähtekää lenkille, jättäkää kukkaro kotiin. Shoppailuriippuvuudesta on mahdollista päästä irti. Sosiaalisia kontakteja ja lisää sisältöä/tekemistä elämään.

Samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kans..
Citymarketin "uskomattomat tarjoukset" on oikeasti kalliita..

Itelläki oli paha tapa käydä melkeen päivittäin hakemas maitoa, ja aina meni 20e heräteostosten kans. Kunnes otin tavaksi nostaa tietyn summan rahaa käteisenä, jonka pitää riittää tietty aika. Helpottaa kun konkreettisesti on se raha käsissä ja näkee paljonko sitä oikeen menee. Ja kännykän laskimella lasken paljonko ostokset tulee maksamaan, sekin himmaa tahtia heräteostosten kans. Pistin lähimmänkaupan (sittari) boikottiin ja lähdin kauemmas kauppaan vaunujen kans niin sai lenkin samalla. Ja sitten niinä päivinä kun kaupassa ei oikeasti ole tarvetta käydä, lähdettin vastakkaiseen suuntaan lenkille/puistoon/kylään tappamaan aikaa, jossa ei ole kauppoja.
Teidän kaupassa käynti kuullostaa samalta mitä se mullakin oli; ajantappoa.

Mulla kyllä käy samalla tavalla, jos meen ostamaan vaan vaikka maitoa. Kotiin tuun kauppakassillisen kanssa, jossa on paljon muutakin kuin se maito. Mut yleensä kyllä ne on ihan tarpeen eli muistankin kaupassa, että sipulit ja kukkakaalikin on vähissä jne. Ukko saattaa ostaa enemmän sitä, mitä ei tarvittaisi (kotona kaapissa jo lihaa ja ostaa silti lisää), mut onneksi niitä voi pakastaakin. Meillä kyllä molemmat inhoaa ruokakauppakäyntejä sen verran paljon (ei ois aikaakaan!), et sinänsä ei mikään mene hukkaan, kun taas oikeasti syödään se pakastinkin tyhjäksi ja vika ilta jo venytetään (kuten eilen. Ei vaan houkuttanut kauppa lainkaan, joten lähes jääkaapin valosta nyhjäsin eilisen sapuskat. Kai se tänään pitäs mennä..).

Mut teepä niin. Päätät, ettet kauppaan nyt mene, vaan kotoa syöt ensin kaiken pois. Niitä tarjouksia on kaupassa senkin jälkeen. Ihan varmasti. :D

Nyt jotain muuta sisältöä elämään kun se kaupassa juokseminen. Kerran viikossa riittää hyvin!

Jep, me käymme myös kaupassa kerran viikossa - ellei tavallisen maidon päivämäärä riitä viikon ajaksi niin käytämme ne viikon viimeiset 2-3 päivää laktoositonta maitoa (perheessä siis laktoosi-intolerantikko). Tosin kun käyn kaupassa kerran viikossa niin sinne hupenee sitten kerralla 120-140 e... Ennätys on 160 e, kun otin yhden lapsista mukaan ruokakauppaan ja kärryyn kertyi AngryBirds -limsoja, sipsejä yms... :)

Mä kans suosin kaupassa käyntiä kerran viikossa. Se tulee huomattavasti halvemmaksi kun päivttäinen Siwassa käynti, vaikka sitten ajaiskin 60 km markettiin ja tekis myös heräteostoksia.

Meillä tää ei yksinkertaisesti toimi. Tässä on se vika, että ostan aina jotain liian vähän, vaikka kuinka miettisin etukäteen. Joku joikin maitoa enemmän kuin arvioin tai huomaankin, että jossakin tavarassa lirahti päivämäärä (en huomannut kaupassa, että oli liian lähellä) tms. Lisäksi meidän elämä muuttuu. Vaikka suunnittelisin etukäteen, että maanantaina syödään sitä, tiistaina tota, keskiviikkona mennään tällä jne., voikin hyvin käydä niin, että koko viikko ollaan oksutaudissa eikä kukaan syökään mitään. Tai sitten yllärinä ollaankin reissussa, menossa muualla ja joudutaankin syömään ulkona. Sitten jää hirveä määrä ruokaa hukkaan.. Meidän elämäntyylillä olen huomannut, et meillä aina juhlapyhät, jolloin kaupat on pidempään kiinni ja joutuu etukäteen miettimään viikonkin ruoat, kasvattaa ruokalaskua just siksi, että ostan paljon turhaa, jota ei syystä tai toisesta tarvitakaan.

Lisäksi mä en juuri mitään INHOA enempää kuin etukäteen asioiden suunnittelemista. Eli siis mitä pistän päälleni minäkin päivänä ja/tai mitä syödään viikko eteenpäin. :D Siitä syystä mä inhoan matkoille pakkaamistakin... Pitää suunnitella ja tietää etukäteen. Näh, ei oo mun juttu.

Mä käyn kaupassa niin, että pärjätään 2-3 pv. Silloinkin voidaan joutua hakemaan joku ylläri pylläri kaupasta, jos en johonkin (vaikka vieraiden tuloon) ole tiennyt varautua.

(Plus on äärimmäisen paska nakki joutua raijaamaan ne jätti-isot ostokset kotiin. Se pakkaaminen kärryyn, kassalla, kassit autoon ja vielä kotona sisälle. YÖK.)

Ruokakaupassa käydään noin 7-10 päivän välein. Meitä siis 2 aikuista, 5 kouluikäistä lasta ja kaksi kissaa. Maidot ostetaan UHT:na Lidlistä, leipää leivotaan myös itse ja kasviksia on kotona aina myös pakasteena ja säilykkeenä, tosin useimmat ja juurekset kyllä selviävät viikon säilytyksestä. Suunnittelen kauppalistan etukäteen mahdollisten tarjousten ympärille ja minulla on jokin viitekehys viikon ruokalistaksi. Eilen tarttui kokonainen lohi kaupasta mukaan, oli alle 7 euroa kilo. Kauppaan meni semmoset 200 euroa ja oletan, ettei maaliskuussa tartte juur käydä enää kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;28223360:
(Plus on äärimmäisen paska nakki joutua raijaamaan ne jätti-isot ostokset kotiin. Se pakkaaminen kärryyn, kassalla, kassit autoon ja vielä kotona sisälle. YÖK.)

Mies on sitä varten? :P

Muutettuamme ajattelin tilata ruoat netistä kotiin tai käyttää kauppojen kotiinkuljetuspalveluita.

Joo käytäs kyllä pelkästään lidlissä muitta kun sieltä ei saa sitä puuhake-kissanhiekkaa, vaan pelkästään sitä haisevaa :x ja koiralle en jaksa kantaa mitään 30 kg:n kuivamuonasäkkejä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;28223360:
Lisäksi mä en juuri mitään INHOA enempää kuin etukäteen asioiden suunnittelemista. Eli siis mitä pistän päälleni minäkin päivänä ja/tai mitä syödään viikko eteenpäin. :D
Sama juttu. Miten voisi tietää mitä haluaa syödä ylihuomenna :o.

Mulla elämää helpotti suunnattomasti kun aloin syödä töissä lounaan ruokalassa (jossa on 5 eri vaihtoehtoa, yleensä vähintään 1 siis sellainen että maistuu). Viikonloppuna käydään ulkona syömässä / otetaan take outtia, eli ruokaa tarttee tehdä enintään kerran viikossa (jos ei lauantain take outista riitä sunnuntaille). Muistaakseni viimeksi olen tehnyt ruokaa... ehkä 3 viikkoa sitten?

Aamu- ja iltapaloiksi riittääkin sitten ihan joku jogurtti/viili/raejuusto/rahka, hedelmät/vihannekset raakana ja näkkäri/hapankorppu erilaisilla päällyksillä (leipää ei kannata ostaa, en ehdi syödä ja pakasteesta sulatettuna en tykkää) jne. Tällä taktiikalla riittää kun käy kaupassa sen 1-2 kertaa viikossa, ja silloinkin ostoksiin riittää 1 kori.

... tietysti suurin helpotus tässä on se, että ruokittavana on vain oma ja satunnaisesti miesystävän suu. Ja hienointa on, että verrattuna siihen että tein itse eväät säästän todella paljon hermoja ja kaiken lisäksi rahaakin.

Työlounas maksaa vajaa 6 euroa, ja siihen saa juoda gefiluspiimää (puoli litraa tätä maksaisi jo vajaan euron), syödä kaiken maailman salaatteja (joista puolet ehtii pilaantua jos ostan kotiin), tuoretta leipää (sama homma, pari palaa ehtisi kotona syödä hyvänä) ja lähes joka päivä vielä kokolihaakin. Nyt ei tule ollenkaan ruokahävikkiä, hyvin vähän tiskiä, sähkölasku pysyy pienenä, kaupassakäyntiin riittää tosiaan 1-2krt/viikko entisen lähes jokapäiväisen sijaan... Ja ruokavalio on huomattavasti monipuolisempi kuin tällä kokkaustaidolla ja innolla olisi itse tehden!

[QUOTE="vieras";28223566]Mikä hiton take out :laugh:[/QUOTE]

Jos termille on olemassa hyvä ja sujuva suomennos niin kerro pois, ei tullut itselle ainakaan äkkiseltään mieleen :).

Jos taas et oikeasti tiennyt mitä termillä tarkoitan, niin ravintolaruokaa joka otetaan mukaan.

Yhteistyössä