V
väsynyt lapsi
Vieras
Mun rakas ja läheinen mummoni kuoli reilu kuukausi sitten, ja siitä asti sukulaiset on sekoilleet keskenään jotain. Kun mummo sai kohtauksen, faija alkoi kieltämään meitä lapsen lapsia ettemme saa mennä sairaalaan vierailemaan. No, mummo eli vajaa viikon kohtauksesta, ja yksi siskoistani ei ehtinyt häntä sairaalassa tapaamaan isäni takia, me kaksi muuta menimme salaa. Sitten kun mummo kuoli, toinen mun siskoista alkoi uhoamaan että pilaa hautajaiset alkamalla haukkumaan isäämme muistosanojen tilalla. No, saimme kuitenkin vältettyä välikohtauksen, mutta isäni muisti ilmoittaa hautajaisten ajankohdan vasta pari päivää ennen tilaisuutta. Viikon päästä tästä oli uurnanlasku, josta isäni ei mulle ilmoittanut ollenkaan, siskoni oli saanut sattumalta ajan ja päivämäärän tietoonsa, ja vasta haudalle hänelle oli selvinnyt että mut oli "unohdettu" kutsua jne... Kokonaisuutena siis tämä kuoleman jälkeinen aika on mennyt tapellessa, joka on sinänsä naurettavaa, koska mummon eläessä kaikki olivat hyvissä väleissä.
Joka tapauksessa kaiken tän jälkeen mulla on erittäin vahva syy epäillä että perunkirjoituksestakin yritetään jättää jotain kertomatta. Mä olin itse koko ikäni mummon suosikkilapsenlapsi, ja siksi oon lähes varma että hän on mulle jotain jättänyt, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole kuulunut mitään. Onko mahdollista että mun sukulaiset sais jotenkin vaikka pimitettyä mun osoitetiedot tms. Niin että tavoittamattomana jäisin ilman perintöä? Entä voinko tarkistaa itse jostain onko minut mainittu testamentissa? Onko ylipäänsä mahdollista että mun osuus perinnöstä voidaan jotenkin pimittää minulta?
Joka tapauksessa kaiken tän jälkeen mulla on erittäin vahva syy epäillä että perunkirjoituksestakin yritetään jättää jotain kertomatta. Mä olin itse koko ikäni mummon suosikkilapsenlapsi, ja siksi oon lähes varma että hän on mulle jotain jättänyt, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole kuulunut mitään. Onko mahdollista että mun sukulaiset sais jotenkin vaikka pimitettyä mun osoitetiedot tms. Niin että tavoittamattomana jäisin ilman perintöä? Entä voinko tarkistaa itse jostain onko minut mainittu testamentissa? Onko ylipäänsä mahdollista että mun osuus perinnöstä voidaan jotenkin pimittää minulta?