hampaan poistossa jäänyt pala hammasta ikeneen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä on joku kolme viikko mennyt hampaan poistosta ja tänään huomasin ikenessä pienen valkoisen ja kovan, jotain ylimääräistä. Ensin purskuttelin, josko se olis jotain ruokaa, mutta kun ei sillä lähtenyt, niin kokeilin kynnellä, eikä se mihinkään liikahtanut. Kuului vielä semmoinen ääni, niinkun se olis hampaan palanen. Hampaasta jouduttiin ottamaan pari palaa irti, että saatiin se pois vedettyä.

Aiemmin en oo huomannu tuota palasta, eikä ien ole kipeä, vaikka siihen ruoka tms. osuisikin. Voisko olla niin, että se puskee sieltä ikenestä iteksiään pois, eikä tarviis enää hammaslääkäriin mennä?

Multa poistettiin kans muutama vuosi sitten alhaalta viisaudenhammas. Muutama viikko poiston jälkeen alkoi tunkea poistoreiästä terävä piikki ja menin heti hammaslääkärille. Hän nyppäsi sieltä pienen terävän riiskaleen ja sanoi sen olevan leukaluusta peräisin. Hampaan poiston yhteydessä kuulemma saattaa tulla ns pieni leukaluun murtuma ja siitä irtoaa pieniä riiskaleita jotka ujuttavat itsensä pois. Niitä riiskaleita tuli vielä muutama lääkärissä käynnin jälkeenkin mutta nyppäsin ne itse pois. Ei siihen mitään ikenien poistoa tarvita, mitä sillä edellinen vastaaja sitten tarkoittikaan.

[QUOTE="vieras";28255009]Tässä on joku kolme viikko mennyt hampaan poistosta ja tänään huomasin ikenessä pienen valkoisen ja kovan, jotain ylimääräistä. Ensin purskuttelin, josko se olis jotain ruokaa, mutta kun ei sillä lähtenyt, niin kokeilin kynnellä, eikä se mihinkään liikahtanut. Kuului vielä semmoinen ääni, niinkun se olis hampaan palanen. Hampaasta jouduttiin ottamaan pari palaa irti, että saatiin se pois vedettyä.

Aiemmin en oo huomannu tuota palasta, eikä ien ole kipeä, vaikka siihen ruoka tms. osuisikin. Voisko olla niin, että se puskee sieltä ikenestä iteksiään pois, eikä tarviis enää hammaslääkäriin mennä?[/QUOTE]

Se voi olla leukaluun reuna. Mulla tuli tuollainen kans näkyville hetkeksi ja sit kun ikenet parantui se jäi itsekseen takaisin ikenen alle.

[QUOTE="vieras";28255394]Se voi olla leukaluun reuna. Mulla tuli tuollainen kans näkyville hetkeksi ja sit kun ikenet parantui se jäi itsekseen takaisin ikenen alle.[/QUOTE]

Kyllä tuokin on mahdollista.

Voi olla myös että kuulut niihin onnellisiin, kuten minä, joilla on ylimääräisiä viisaudenhampaita. Kestikö kauan ennenkuin poiston jälkeen reikä meni umpeen ja vuoto loppui? Mulla kävi noin kun sitten pikapikaa poiston jälkeen puski uuden viisurin tilalle.

muutama vuosi sitten minulta poistettiin viisuri yläoikealta, muutaman kuukauden päästä poistokohtaan alkoi sattua todella pahasti, ja kasvojen oikea puoli tuntui kuumalta. hätäaika hammaslääkäriin paljasti että hampaanpoistossa yksi juuri oli katkennut ja jäänyt ikenen suojiin ja sitten tulehtui. se leikattiin pois ja lykättiin antibioottikuuri. lääkärinketale kehtasi vielä saarnata että MINUN olisi pitänyt varmistaa että koko hammas saatiin ulos... ikävä kyllä synnyin ilman röntgenkatsetta :(

No mullahan lähti se hyytymä pois sen kuopan päältä, eikä kuoppa vieläkään ole ummessa. mulla kasvoi viisuri eteenpäin vinoon, joten reikä ei ole takimman hampaan vieressä, vaan siinä välissä on ehjää ientä suunnilleen yhden hampaan leveyden verran. Viisauden hammas tavallaan "lepäsi" tuon ikenen päällä. Se palanen on tuossa ehjän ikenen päällä, reijän edessä. Jos kukaan nyt ymmärsi mitä ajan takaa. :D

No mullahan lähti se hyytymä pois sen kuopan päältä, eikä kuoppa vieläkään ole ummessa. mulla kasvoi viisuri eteenpäin vinoon, joten reikä ei ole takimman hampaan vieressä, vaan siinä välissä on ehjää ientä suunnilleen yhden hampaan leveyden verran. Viisauden hammas tavallaan "lepäsi" tuon ikenen päällä. Se palanen on tuossa ehjän ikenen päällä, reijän edessä. Jos kukaan nyt ymmärsi mitä ajan takaa. :D
Ei se reikä vaan ne reijän ympärykset!