Voiko seksillä parantaa suhdetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aivopieru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aivopieru"

Vieras
Onko se miehille oikeasti niiin tärkeää? Meillä on miehen kanssa periaatteessa ihan hyvä suhde, mutta mies haluaisi enempi seksiä, itse olen ihan tyytyväinen vähempään. Mä taas haluaisin muuta yhteistä tekemistä enemmän, mies ei niinkään, pitää mua kai vähän sellaisena pingottavana nalkuttajana nykyään :D Saako miestä muovattua paremmaksi seksillä? (karseesti sanottu, joo). Mutta olen pannut merkille että ilmapiiri on aina paljon lepposampi seksin jälkeen.. sit taas kiristyy välit kun tulee kuiva kausi.

Kuinka paljon teillä on seksiä, millainen suhde muuten?

meillä on seksiä vähintään kahdesti viikossa, usein liki päivittäin. muutenkin teemme asioita yhdessä eikä perheestämme puutu naurua ja leikinlaskua

Eiköhän se ole ihan sama mistä kiikastaa suhteessa - on se sitten se seksi, taloustilanne, kotityöt, lastenhoito, yhteinen aika tms. Jos toinen kokee sille asialle annetun huomion liian vähäiseksi ja jää lähes koko ajan kaipaamaan enemmän, tulee suhteeseen negatiivista jännitettä.

Itse koen vaikeimmaksi miehen poissaolot pitkien työpäivien muodossa. Työpäivien pituudelle ei voi mitään ja toisaalta oma tilanteeni estää minua juuri nyt tekemästä mitään muuta mielekästä. Tilanteeseen on tulossa muutos, kunhan pystyn synnytyksen jälkeen taas liikkumaan nykyisen lähes vuodepotilaan tilan asemasta, mies jää äitiyslomani jälkeen vauvan kanssa kotiin jne. Eli vähän aikaa kun jaksan sinnitellä, jää se vaikein asiani unholaan. Olisi mahdollista, ettei tilanne olisi yhtä helposti muutettavissa ja silloin konfliktitilanne kotona olisi todennäköinen.

Suhteessa on vähintään kaksi osapuolta. Kai kompromissit ovat ihan pakollisia ajoittain, koska emme ole klooneja. Jos seksi ei ole sinulle vastenmielistä ja miehesi nauttii siitä ja huokuu hyvää mieltä sen jälkeen, niin miksi sanoa ei vain periaatteesta?

Seksiä meillä on 1-4 kertaa päivässä. Itse pidän suhdettamme hyvänä.

Tottakai se seksi vaikuttaa. Riippuu tietysti kuinka iso se teidän halujen ero on. Jos toinen vaikka haluaa pari-kolme kertaa viikossa ja toinen taas kerran kuussa, niin onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä!
Joku keskitie tuohon niin hyvä tulee.

Mutta et sä sitä miestä saa muokattua miksikään, millään. Mutta yleensä läpensä tyytyväinen on erilaisille ideoille positiivisemmin suhtautuva.

Minulle hyvä suhde ja hyvä seksielämä kulkevat yhdessä. Kun muuten menee hyvin, niin seksissäkin menee hyvin. Yhdessä tekeminen ja harrastaminen ja ennen kaikkea toisen kanssa viihtyminen on kaiken pohjana. Suhteen alkuaikoina määrä oli seksissä tärkeämpää kuin nykyisin. Seksiä nykyisin pari kertaa viikossa ja uskaltaisin väittää, että molemmat ollaan tyytyväisiä:)

Meillä oli aiemmin seksiä 3-7kertaa viikossa, jaksoin olla suht mukava vaimo yöherätyksisä huolimatta(vauva herätti öisin lähes 2v),mutta sitten miehen halut katosi jonnekkin.. ja yhtäkkiä seksiä olikin 1-4krt/kk , Ja minun pinnani oli jatkuvasti kireellä! ei alkuun,mutt akun oltiin puol vuotta mnety sillä linjalla, ja kun seksi oli enäänv aan sisään ulos, miehen tyydytys,vaimolle ei mitään. niin kyllä minusta alkoi kuoriutumaan kunnon pirttihirmu!

ai miehelle niin tärkeää, miksi se ei sulle ole niin tärkeää? siitä ei oo mitään haittaa,tuntuu hyvältä,saa olla rakkaansa lähellä. miksi se ei ole sinulle tärkeää? onko miehessäsi jotain vikaa? Eikö hän ole mielestäsi haluttava tai seksikäs?

kyllähän siitä tulee kurja olo jos ei kelpaa puolisolleen! Todella kurja olo pidemmän päälle.

Syötkö sä e-pillereitä? ne aiheutti mulle haluttomuutta, joskus..

Minulle hyvä suhde ja hyvä seksielämä kulkevat yhdessä. Kun muuten menee hyvin, niin seksissäkin menee hyvin. Yhdessä tekeminen ja harrastaminen ja ennen kaikkea toisen kanssa viihtyminen on kaiken pohjana. Suhteen alkuaikoina määrä oli seksissä tärkeämpää kuin nykyisin. Seksiä nykyisin pari kertaa viikossa ja uskaltaisin väittää, että molemmat ollaan tyytyväisiä:)

voi se olla noinkin,mutta se on myös niin että jos sitä seksiä ei juuri ole,ja toinen kokee asian ongelmaksi,mutta haluttomampi osapuoli ei edes yritä tehä asioille mitään ts.ei välitä tosien tutneista/tarpeista,niin kyllä se vaikuttaa ihan kaikkeen muuhunkin kanssa käymiseen! ei mua vittuakaan kiinnostanu lähee istuu johonki miehen äitin luo..tms tylsää. kun en ollut yhtään tyytyväinen seksielämäämme.. vähitellens e alko ivaiktutaa kaikkeen..

[QUOTE="liliaana";28264621]voi se olla noinkin,mutta se on myös niin että jos sitä seksiä ei juuri ole,ja toinen kokee asian ongelmaksi,mutta haluttomampi osapuoli ei edes yritä tehä asioille mitään ts.ei välitä tosien tutneista/tarpeista,niin kyllä se vaikuttaa ihan kaikkeen muuhunkin kanssa käymiseen! ei mua vittuakaan kiinnostanu lähee istuu johonki miehen äitin luo..tms tylsää. kun en ollut yhtään tyytyväinen seksielämäämme.. vähitellens e alko ivaiktutaa kaikkeen..[/QUOTE]

Totta kai se vaikuttaa ja tärkeintä kai olis että halut suunnilleen kohtais ja kumpikin tuntee tarpeensa huomioiduksi. Omassa suhteessa seksi on kyllä ollut sellainen selkeä ilmapuntari, joka kertoo miten muuten menee.

Omassa suhteessa seksi on kyllä ollut sellainen selkeä ilmapuntari, joka kertoo miten muuten menee.

Ehkä olen vähän hidas tajuamaan asioita, mutta tältä musta on alkanut tuntumaan siis. Olen välillä miettinyt pääni puhki mikä tässä suhteessa mättää, vaikka periaatteessa kaikki on hyvin. Mies haluaisi seksiä, minä muuta läheisyyttä, ja ehkä niistä on tullut jonkinlaisia vallankäytön välineitä meidän välille. Mies ei saa seksiä joten mököttää ja taantuu, minä en saa mieheltä muuta huomiota kuin seksinruinausta, niin loukkaannun ja "pihtaan".

Silloin kun seksiä on, se on ihan hyvää, viime aikoina välillä erittäinkin hyvää. Mutta heti kun tulee pitempi väli sänkytouhuissa, mun halut katoaa taas jonnekkin...

[QUOTE="aivopieru";28264753]Ehkä olen vähän hidas tajuamaan asioita, mutta tältä musta on alkanut tuntumaan siis. Olen välillä miettinyt pääni puhki mikä tässä suhteessa mättää, vaikka periaatteessa kaikki on hyvin. Mies haluaisi seksiä, minä muuta läheisyyttä, ja ehkä niistä on tullut jonkinlaisia vallankäytön välineitä meidän välille. Mies ei saa seksiä joten mököttää ja taantuu, minä en saa mieheltä muuta huomiota kuin seksinruinausta, niin loukkaannun ja "pihtaan".

Silloin kun seksiä on, se on ihan hyvää, viime aikoina välillä erittäinkin hyvää. Mutta heti kun tulee pitempi väli sänkytouhuissa, mun halut katoaa taas jonnekkin...[/QUOTE]

Puhutteko asioista suoraan? Mä olen huomannut, että haluamansa saa helpommin, kun sen sanoo ääneen. Sovitte, että kumpikin kohentaa sitä puolta, mikä on toiselle tärkeää.
Oikeastaan sä jo tässä vastaat omaan kysymykseesi eli varmaankin saat seksillä parannettua suhdetta. Älä kuitenkaan ajattele sitä seksiä tappiona tai uhrauksena, vaan kompromissina, kerta itsekin siitä nautit:). Pitkässä suhteessa olen myös huomannut toimivaksi sen, että annan toiselle mahdollisuuden, vaikka heti ei haluttaiskaan. Aina tilanne on vienyt mukanaan:)

Puhutteko asioista suoraan? Mä olen huomannut, että haluamansa saa helpommin, kun sen sanoo ääneen. Sovitte, että kumpikin kohentaa sitä puolta, mikä on toiselle tärkeää.
Oikeastaan sä jo tässä vastaat omaan kysymykseesi eli varmaankin saat seksillä parannettua suhdetta. Älä kuitenkaan ajattele sitä seksiä tappiona tai uhrauksena, vaan kompromissina, kerta itsekin siitä nautit:). Pitkässä suhteessa olen myös huomannut toimivaksi sen, että annan toiselle mahdollisuuden, vaikka heti ei haluttaiskaan. Aina tilanne on vienyt mukanaan:)

Ollaan kyllä puhuttu asioista ja meidän ongelmista, mutta kumpikaan ei ole ottanut seksiä puheeksi. Mulle se ei ole edes tullut mieleen, nyt vasta olen valaistunut... ehkä. Täytyy vielä ottaa miehestä selvää, jos se ei vaan ole aiheesta kehdannut puhua tms.

Täytyy yrittää parantaa tapansa ja asennetta. :)

Yhteistyössä