Miten voi päästä vauvakuumeesta eroon, lapsia jo neljä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noppelis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noppelis

Vieras
Meillä jo neljä lasta ja lisää vaan haluaisin. Nyt alkaa jo ikä painaa ja töihinkin pitäisi palata, että saadaan alinat maksetuksi pois ja pääsisi uralla kehittymään. Harmittaa ja ahdistaa vaan lasten kasvaminen. Haaveilen joka päivä raskausmasusta ja vauvasta. Mulle viides raskaus olisi eräänlainen terveysriskikin eli ei nollenkaan hyvä ajatus. Miten tästä jatkuvasta vauvan kaipuusta pääsee eroon?

mä pohdiskelen samojen asioiden kans.. Itselläni vaan ei ole terveydellistä estettä eikä ihan vielä ikäkään paina niin paljon etteikö se olisi mahdollista. Meillä on jo kaksi ihanaa lasta mutta vielä yhden haluaisin.. mies on eri mieltä :( en tiedä, pystynkö koskaan kääntämään hänen päätään. Vastaukseesi en osaa kommentoida mutta pointtini on se että haaveilen ihan samasta kuin sinä ja se tuntuu jäävän haaveeksi :(

Minun mielestäni kannattaa aina yrittää tehdä ne lapset, joita on vähänkään haikaillut... Kyllä sitä muuten jää pohtimaan vanhempina vuosina, että kuinka ihana tyyppi jäikään puuttumaan... kenelle ei annetukaan mahdollisuutta... mitä jos oltaisiin annettu mahdollisuus... Eihän ne muutamat työvuodet voi ikinä korvata yhtään lasta.

mullakin vauvakuumetta. Tai ehkä se on vaan raskauskuumetta. :D jos lääkäri antaa sulle luvan tehdä vielä yhden niin tee toki. itse joudun odottamaan vielä muutaman vuoden. Pitää ensin saada koulu loppuun ja jos töitä löytäisi niin sitten olisi kolmannen aika. Onneksi itselläni hyvää lastenteko aikaa on vielä se 20v..

Meillä taas mies on vauvakuumeessa ja mulla semmonen olo, että perhe on jo valmis. Ikä ei vielä paina eikä talouskaan kuralla ole, mutta oma tunne vaan semmonen, että nyt me ollaan kaikki täällä. Kuitenkin sitä sitten miettii,e ttä jos toinen oikeen tosissaan vielä yhden tahtoo niin mitä pitää tehdä? Täällä tosi usein naiset just puhuu aiheesta ja monet miettii kuinka sen miehen pään saisi käännettyä vielä yhteen etc. Itse en ole koskaan varsinaisesta vauvakuumeesta kärsinyt. Ennemmin on vaan jokasen lapsen jälkeen ollu semmonen olo, että vielä saa tulla kunnes tämä viimeinen syntyi.

Minun mielestäni kannattaa aina yrittää tehdä ne lapset, joita on vähänkään haikaillut... Kyllä sitä muuten jää pohtimaan vanhempina vuosina, että kuinka ihana tyyppi jäikään puuttumaan... kenelle ei annetukaan mahdollisuutta... mitä jos oltaisiin annettu mahdollisuus... Eihän ne muutamat työvuodet voi ikinä korvata yhtään lasta.

Itse taas ajattelen enemmän niitä jo olemassa olevia lapsia, enkä vain iiihanaa vauvaa ja omaa haluani. Haluan voida auttaa lapsiani opintojen alkaessa taloudellisesti, taata heidän asuntolainansa aikanaan, matkustaa heidän kanssaan edes kohtuullisesti, antaa heille jaksavat vanhemmat, eikä jatkuvaa vauva-aikaa, mikä on väkisinkin aina jotenkin pois isommilta. Lisäksi haluan, että jokaiselle on omaa tilaa ja rauhaa sopivasti, ettei tarvitse tulevien tyttö- ja poikakavereiden kanssa tulla huoneeseen, missä majailee oma sisaruskin = mennään aina jonnekin muualle kuin omaan kotiin. Meillä neljä ja siihen jää, vaikka välillä aina vauvakuume iskeekin ;)

Huomioikaahan vauvakuumeiset sekin, että seuraava lapsi voikin olla ihan eri tavalla haastava kuin edelliset. Jopa vammainen. Silloin se on isosti pois vanhemmilta sisaruksilta. Kuinka jaksaisitte siinä tilanteessa, kun hoitaisitte tätä lasta lopun ikänne tai laittaisitte laitokseen? Itse lohduttaudun vauvakuumeessani silläkin että olen onnellinen, kun olen monta tervettä lasta jo saanut. Ja ylipäänsä, että olen saanut lapsia :) Miksi riskeerata se, että perhe on nyt kuitenkin onnellinen näinkin?

Kyllä se varmasti monelle on haikeaa kun lapsiluku on täysi eikä sitä raskausmahaa eikä vauva-aikaa enää koe.

Välttele tilanteita joissa vauvakuume on kovimmillan, mieti silloin jotain isopien lasten juttuja. Hanki itsellesi harrastus ja huomaatkin että on ihan kiva kun ei ole sitä vauvaa estämässä omia puuhia..

Mulle ainakin tulee säännöllisesti etenkin keväisin vauvakuume. Lapsia on kaksi koululaista ja enempää todellakaan EI tule (jaksaminen, rahat, aika jne. syynä).
Keskity nykyisiin lapsiisi, puuhaile heidän kanssa ja sano itsellesi että laatu on lastenhoidossa tärkeämpää kuin määrä.
Tee oma surutyösi siitä että lapsia ei enää tule. Ja varaudu vauvakuumeisiin, ne on hormonaalista ja niille ei oikein mitään voi mutta kun olet vakaasti päättänyt ettei enempää lapsia tule niin pystyt suhtautumaan vauvakuumeisiisikin järjen äänellä.

meillä on neljä lasta ja sit vielä miehen edellisesta avioliitosta kolme lasta ja hirvee vauvakuume molemmilla. Kahdesti jo/vasta nyt yritetty,mut ei ole vielä tärpännyt.

Yhteistyössä