Mitä tehdä kun toinen mies herättää tunteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekaisin

Vieras
Olen ihan sekaisin. Mitä tehdä kun toinen mies herättää minussa toistuvasti voimakkaita tunteita, vuosi vuoden jälkeen? Minulla on hyvä aviomies, oikeasti ihana ihminen, mutta tunteeni ovat vaan haalenneet vuosien saatossa. Molemmilla siis perheet, lapset murrosikäisiä tai jo kotoa poismuuttavia opiskelijoita. En edes uskalla ajatella avioliittoni rikkomista vaikka tiedän että tällä toisella miehellä menee liitossaan varsin huonosti. Näen hänenkin ilmeestään että kaipaus on valtava, emme vain uskalla ottaa asiaa puheeksi. Pitäisi vain unohtaa, kumpa pystyisin siihen. En halua olla sellainenkaan ihminen, joka lopullisesti hajottaa toisen avioliiton. Kertokaa viisaammat mitä tehdä?

Pidä se toinen mies vaan sellaisena "päiväunena" ja elvytä nykyinen liittosi uuteen kukkaan. Nyt kun teillä on jo isot lapset, voitte lähteä vaikka viikonloppureissuille ihan vaan kahdestaan. Kohta teillä on tyhjä koti ja jos ette nyt viimeistään ala huolehtia parisuhteestanne, teitä on kohta kaksi toisilleen vierasta ihmistä yhteisen katon alla. Mieti, mikä sun elämässäsi olisi paremmin, jos vaihtaisit miestä? Ja oletko aivan sataprosenttisen varma, että tämä toinen olisi sulle parempi mies myös niillä alueilla, missä nykyinen miehesikin on hyvä?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Pidä se toinen mies vaan sellaisena "päiväunena" ja elvytä nykyinen liittosi uuteen kukkaan. Nyt kun teillä on jo isot lapset, voitte lähteä vaikka viikonloppureissuille ihan vaan kahdestaan. Kohta teillä on tyhjä koti ja jos ette nyt viimeistään ala huolehtia parisuhteestanne, teitä on kohta kaksi toisilleen vierasta ihmistä yhteisen katon alla. Mieti, mikä sun elämässäsi olisi paremmin, jos vaihtaisit miestä? Ja oletko aivan sataprosenttisen varma, että tämä toinen olisi sulle parempi mies myös niillä alueilla, missä nykyinen miehesikin on hyvä?

Pyrimme kyllä huolehtimaan parisuhteestamme, aikaa siihen on vain liian vähän ja muut asiat menevät sen edelle vaikkei näin pitäisi olla. Olen kyllä pääni puhki miettinytkin että asiat eivät luultavasti vaihtamalla parantusi, voisin toisaalta hypätä myös ojasta allikkoon. En käsitä mikä hänessä vaan vetää minua puoleensa, vaikka tiedän hänestä paljon sellaisiakin piirteitä mitä en todellakaan hänessä arvosta, piirteitä jotka voisivat hyvinkin hajottaa kaiken. Päiväuni, ihana sellainen, se on varmasti se viisain vaihtoehto. Tämä kaipaus vaan tuntuu tosi pahalta, tunnen myös pettäväni ajatuksissani miestäni.

Mä uskon, että iso osa parisuhteessa elävistä ihmisistä ihastuu jossain vaiheessa elämää toiseen ihmiseen. Etenkin jos parisuhdetta on jo hyvän aikaa takana, ei ihme että se oma puoliso alkaa vähän puuduttaa ja silmät aukenee ympäröivälle maailmalle. Mutta se on sitten aina eri juttu, mitä sen ihastuksen suhteen tekee.

• Tykkää
Ja keskity niihin negatiivisiin piirteisiin siinä miehessä. Mitä enemmän sä analysoit niitä, sitä vähemmän hän enää herättää sinussa tunteita. Toivottavasti :)

• Tykkää
Reactions: Data
Ei toimi mulla :(
Rakastan toista (perheellistä) miestä, eikä ne tunteet katoa vaikka tuossa miehessä on paljon todella huonoja piirteitä.
Toivottavasti ap saa tunteet kuriin, tällainen on nimittäin todella hajottavaa.

Pitkään, todella pitkään olen näiden tunteiden kanssa taistellut. Minulla on kumminkin vakaa aikomus jäähdyttää tunteeni, omassa miehessäni on kumminkin niin paljon rakastettavia piirteitä, lisäksi tahdon pelastaa avioliittoni.

Mä en hengaile sellaisten miesten kanssa, jotka mahdollisesti aiheuttaa minussa ihastuksen tunteita. En anna siis edes syventyä sen tunteen. Olen omistautunut miehelleni. Onhan niitä miehiä joita voin muistella lämmöllä vuosien jälkeen, mutta ei niistä mitään tulisi koska olen pistänyt välit tietoisesti poikki jo heti alkuun. Eli oikeastaan minulla on heistä vain se ensi-ihastumisen kuva, mutta tuskin ne omaa ukkoa laudalta löis pitkässä juoksussa. Ihastuminen ja alkuhuuma toki on ihana tunne, mutta katoavainen.

[QUOTE="vieras";28291855]Mä en hengaile sellaisten miesten kanssa, jotka mahdollisesti aiheuttaa minussa ihastuksen tunteita. En anna siis edes syventyä sen tunteen. Olen omistautunut miehelleni. Onhan niitä miehiä joita voin muistella lämmöllä vuosien jälkeen, mutta ei niistä mitään tulisi koska olen pistänyt välit tietoisesti poikki jo heti alkuun. Eli oikeastaan minulla on heistä vain se ensi-ihastumisen kuva, mutta tuskin ne omaa ukkoa laudalta löis pitkässä juoksussa. Ihastuminen ja alkuhuuma toki on ihana tunne, mutta katoavainen.[/QUOTE]

Vaikka tässä on mennyt vuosia kun emme välillä tavanneet kärsin näistä tunteista, en ehkä tosin niin voimakkaasti mutta aina ne tuntuivat kipuna sydämessä. Nyt kun joudun pakostakin tapaamaan miestä välillä tuntuu kuin bensaa heitettäisiin liekkeihin. Näen hänen tuntevan samoin kuin minä, kyse ei siis ole alkuhuumasta koska historiaa on takana pitkään. Pitäisi varmaan tosiaan vähentää kohtaamiset minimiin, toisaalta haluaisin oppia jäähdyttämään nämä tunteeni niin että pystyisin kohtaamaan hänet ilman näitä tunnemyrskyjä.

Vaikka tässä on mennyt vuosia kun emme välillä tavanneet kärsin näistä tunteista, en ehkä tosin niin voimakkaasti mutta aina ne tuntuivat kipuna sydämessä. Nyt kun joudun pakostakin tapaamaan miestä välillä tuntuu kuin bensaa heitettäisiin liekkeihin. Näen hänen tuntevan samoin kuin minä, kyse ei siis ole alkuhuumasta koska historiaa on takana pitkään. Pitäisi varmaan tosiaan vähentää kohtaamiset minimiin, toisaalta haluaisin oppia jäähdyttämään nämä tunteeni niin että pystyisin kohtaamaan hänet ilman näitä tunnemyrskyjä.

No mun mielestä se on alkuhuumaa nimenomaan, vaikka oisitte tunteneet jo vuosia, jos ette kuitenkaan ole olleet yhdessä vakavasti pitempään. Sä näet siitä miehestä vain ne hyvät puolet ja olet ihastunut ajatukseen hänestä.

Mikä on sellainen tilanne, että on pakko tuo mies kohdata?

[QUOTE="vieras";28291912]No mun mielestä se on alkuhuumaa nimenomaan, vaikka oisitte tunteneet jo vuosia, jos ette kuitenkaan ole olleet yhdessä vakavasti pitempään. Sä näet siitä miehestä vain ne hyvät puolet ja olet ihastunut ajatukseen hänestä.

Mikä on sellainen tilanne, että on pakko tuo mies kohdata?[/QUOTE]

En voi kertoa tarkemmin, olen pahoillani. En halua että ketään voisi olla tunnistettavissa tästä ketjusta, Suomi on kuitenkin aika pieni maa. Annan asian nyt jäädä hautumaan ja funtsailen sitä mielessäni, en suurentele enkä pienentele. Haluan pysyä mieheni kanssa yhdessä, rakastan häntä. Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää yötä, pidetään huolta toisistamme.

[QUOTE="vieras";28291855]Mä en hengaile sellaisten miesten kanssa, jotka mahdollisesti aiheuttaa minussa ihastuksen tunteita. En anna siis edes syventyä sen tunteen. Olen omistautunut miehelleni. Onhan niitä miehiä joita voin muistella lämmöllä vuosien jälkeen, mutta ei niistä mitään tulisi koska olen pistänyt välit tietoisesti poikki jo heti alkuun. Eli oikeastaan minulla on heistä vain se ensi-ihastumisen kuva, mutta tuskin ne omaa ukkoa laudalta löis pitkässä juoksussa. Ihastuminen ja alkuhuuma toki on ihana tunne, mutta katoavainen.[/QUOTE]

Tämän kun naiset ymmärtäisivät ero% tippuisi reippaasti..

• Tykkää
Se on justiinsa tuo kielletyn hedelmän maku, ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen. Entä, kun saat sen "naapurin ruohokentän" omalle puolen? Jo alkaa sekin ajanmittaan kellastua, jopa sammaloitua.