Tuleva Äiti Uskottelee Itselleen, Ettei Ole Raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8mg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8mg

Vieras
Heti alkuun pyydän, että saamme välttyä turhilta panettelu-, haukkumis- ja päivittelyviesteiltä ja että keskustelun taso pysyisi asiallisena.
Ongelmani, tai ongelmamme, on hyvinkin epätavallinen, sanoisinko jopa ennen näkemätön.
Tyttöystäväni on moniongelmainen mielenterveyspalveluiden suurkuluttaja, jonka elämänhallinta on huonoina hetkinä lapsen tasolla. Nyt on kuitenkin käynyt niin onneton tuuri, että ehkäisystä huolimatta ja molempien järkytykseksi hän pamahti paksuksi ja vastasyntyneestä lapsesta huolehtiminen ei tässä elämäntilanteessa tulisi todellakaan onnistumaan.
Tämä ei nyt kuitenkaan ole se kaikista akuutein probleema, vaan se, että tyttöystäväni ei kykene hyväksymään raskauttaan ja suhtautuu siihen välillä varsin harhaisesti yrittäen kieltää sen kaikin keinoin tai kuten viime viikkojen aikana, kuvitellen kantavansa kohdussaan kissanpentua. Siis kissanpentua!
Olen vuosien varrella tottunut hänen, mitä eriskummallisimpiin harhauskomuksiin ja oppinut olemaan väittämättä vastaan, vaikka hän yhtäkkiä osaisi kommunikoida henkimaailman olentojen kanssa tai aurinko kiertäisi maata.
Tuo koko raskauden kieltäminen tai "kissanpennun" odottaminen on johtanut siihen, että edes nyt kohta kuudennen kuun alkessa emme ole vieläkään käyneet lääkärillä tarkistuttamassa sikiön vointia tai oikeastaan tehneet mitään, mitä normaalin raskauteen kuuluu. Kaikki muu perusmeininki meillä on kyllä jatkunut samanlaisena. Tupakointi, bupre ja epäsäännöllinen ruokavalio eivät ole muuttuneet terveellisempiin elämäntapoihin ja nyt, kun aborttikaan ei ole ollut vaihtoehto enää aikoihin, en todellakaan tiedä, miten saan tyttöystäväni sen verran järkiinsä, että suostuisi edes käymään lääkärissä kertomassa raskaudestaan ja voisi ehkä sen kautta ymmärtää tilanteen vakavuuden itselleen ja tietysti loppukesästä syntyvälle Ihmislapselleen.
Jos joku meitä viisaampi osaa antaa järkeviä neuvoja asian ratkaisuun ja malttaa säästää kuittailut muihin keskusteluihin, niin olisimme hyvin kiitollisia.

Tässä taas yksi syy miksi narkkatit sais pakkosterilisoida. Miksi sä haluat seurustella noin hullun ihmisen kanssa? Entä kumpi teistä kiskoo tuon 8mg subua päivässä? Voi voi sen syntyvän lapsen tulevia vierotusoireita. :'( toivottavasti noin harhaiselta ihmiseltä otetaan lapsi pois jo synnärillä.

Moniongelmainen eikä ole koko aikana käynyt lääkärissä.
Eikö hän käy mielenterveystoimistossa säännöllisesti??
Osuuko hän omassa asunnossa vai kuntoutus paikassa?

[QUOTE="Vieras";28292384]Moniongelmainen eikä ole koko aikana käynyt lääkärissä.
Eikö hän käy mielenterveystoimistossa säännöllisesti??
Osuuko hän omassa asunnossa vai kuntoutus paikassa?[/QUOTE]

Tuon eukon mielenterveyden kunto ja moniongelmat on todella tyypillistä narkkareille. Kunnallisen hoitoon ei pääse edes avopuolelle mielenterveyspuolella ellei ole raitis. Ensimmäinen pysäkki oliskin nyt katkaisuhoito, molemmille vanhemmille.

Heti alkuun pyydän, että saamme välttyä turhilta panettelu-, haukkumis- ja päivittelyviesteiltä ja että keskustelun taso pysyisi asiallisena.
Ongelmani, tai ongelmamme, on hyvinkin epätavallinen, sanoisinko jopa ennen näkemätön.
Tyttöystäväni on moniongelmainen mielenterveyspalveluiden suurkuluttaja, jonka elämänhallinta on huonoina hetkinä lapsen tasolla. Nyt on kuitenkin käynyt niin onneton tuuri, että ehkäisystä huolimatta ja molempien järkytykseksi hän pamahti paksuksi ja vastasyntyneestä lapsesta huolehtiminen ei tässä elämäntilanteessa tulisi todellakaan onnistumaan.
Tämä ei nyt kuitenkaan ole se kaikista akuutein probleema, vaan se, että tyttöystäväni ei kykene hyväksymään raskauttaan ja suhtautuu siihen välillä varsin harhaisesti yrittäen kieltää sen kaikin keinoin tai kuten viime viikkojen aikana, kuvitellen kantavansa kohdussaan kissanpentua. Siis kissanpentua!
Olen vuosien varrella tottunut hänen, mitä eriskummallisimpiin harhauskomuksiin ja oppinut olemaan väittämättä vastaan, vaikka hän yhtäkkiä osaisi kommunikoida henkimaailman olentojen kanssa tai aurinko kiertäisi maata.
Tuo koko raskauden kieltäminen tai "kissanpennun" odottaminen on johtanut siihen, että edes nyt kohta kuudennen kuun alkessa emme ole vieläkään käyneet lääkärillä tarkistuttamassa sikiön vointia tai oikeastaan tehneet mitään, mitä normaalin raskauteen kuuluu. Kaikki muu perusmeininki meillä on kyllä jatkunut samanlaisena. Tupakointi, bupre ja epäsäännöllinen ruokavalio eivät ole muuttuneet terveellisempiin elämäntapoihin ja nyt, kun aborttikaan ei ole ollut vaihtoehto enää aikoihin, en todellakaan tiedä, miten saan tyttöystäväni sen verran järkiinsä, että suostuisi edes käymään lääkärissä kertomassa raskaudestaan ja voisi ehkä sen kautta ymmärtää tilanteen vakavuuden itselleen ja tietysti loppukesästä syntyvälle Ihmislapselleen.
Jos joku meitä viisaampi osaa antaa järkeviä neuvoja asian ratkaisuun ja malttaa säästää kuittailut muihin keskusteluihin, niin olisimme hyvin kiitollisia.

Hetkonen hän kärsii harhoista,miten noita on hoidettu? meneekö hänellä päivittäin jokin antipsykootti? koska täytyyhän harhat hoitaa, johtuuko harhat skitsofreniasta? Skitsoaffektiivissesta häiriöstä? Huumeista? Mistä?

jos kyseessä on sairaus niin naisesi täytyy päästä psykiatrin hoitoon(tosin useampia antipsykootteja ei pitäisi syödä raskaana ollessa).

Kuvailemasi ihminen on mieleltäään sairas! eikä rakakutta silloin ole ummistaa silmiään vaan hakea apua! Jos et saa vaimoa ymmärtämään tätä niin tilaa sinä hänelle lääkäriaika,mielummin mielenterveystoimistoon(googlaa oman paikkakunnan). Kuvioon tulee mukaan lastensuojelu.. Koska asioita ei ole hoidettu niinkuin kuuluu, mutta jos sinä,vauvan isä olet normaalijärkinen mieleltäsi suht terve,etkä käytä aineita,niin en usko että lasta huostaanotetaan!

Nyt kuitenkin on se vaara että lapsi viedään heti kun se syntyy jos ette ala hoitamaan heti asioita kuntoon.. on myös se vaara että ilmeisen harhainen=todellisuuden tajun menettänyt puolisosi tappaakin tuon kissan pennun kun se syntyy.. niin kuulostaa hullulta,mutta ei puolisosi ole tervekkään!

Tiedän että tuohonkin vo ilöytyä sellainen lääkitys että hän voi elää normaalia tai suht normaalia elämään,mutta tahdon voima ei siihen riitä!

Myös sinä voit varata neuvola ajan! sitten vaan kiikutat naisesi paikalle

Tässä taas yksi syy miksi narkkatit sais pakkosterilisoida. Miksi sä haluat seurustella noin hullun ihmisen kanssa? Entä kumpi teistä kiskoo tuon 8mg subua päivässä? Voi voi sen syntyvän lapsen tulevia vierotusoireita. :'( toivottavasti noin harhaiselta ihmiseltä otetaan lapsi pois jo synnärillä.

siis mistä sä tähän vedät tuon subun ja narkin?

Oootko kuullut että ihminen voi kärsiä erilaisista harhoista:Kuulo,näkö,tunto

ihan vain siksi että on sairas! Mä oon nähnyt ihmisen joka on paniikissa huitonut nyrkillä seinää ja huutanut etä ne tulee päälle(niin näki varjoja jotka kävi päälle)..Kun tuo ihminen sai oikean lääkityksen kukaan ei huomaa enään mitään erikoista,koska mitään erikoista ei ole,usemman vuoden on pysynyt harhat pois ja hän on yhtä normaali kuin kuka tahansa muukin.

[QUOTE="Helmi";28292521]siis mistä sä tähän vedät tuon subun ja narkin?

[/QUOTE]

Ap:hän kertoi subusta.

Todennäköisesti lapsi ei ole terve syntyessään, jos nainen on koko raskausajan vetänyt buprea. Miksi ap ei ole kysynyt viranomaisilta miten toimia? Vienyt akkaa väkisin lääkäriin?

ensimmäisenä minä ottaisin sinuna yhteyttä esim. lastensuojeluun, tekisit sen ennakkoilmoituksen, jonka kautta tyttöystäväsi pääsisi katkaisuun (jos siis narkkiongelmia), mutta samalla saisi muuta apua ENNEN kuin lapsi syntyy, kun lapsi syntyy, on apu jo liian myöhässä :( tyttöystäväsi saattaa tehdä jopa pahaa lapsellenne ellet nyt toimi! muutoin lapsi otetaan teiltä pois..

[QUOTE="Helmi";28292521]siis mistä sä tähän vedät tuon subun ja narkin?

Oootko kuullut että ihminen voi kärsiä erilaisista harhoista:Kuulo,näkö,tunto

ihan vain siksi että on sairas! Mä oon nähnyt ihmisen joka on paniikissa huitonut nyrkillä seinää ja huutanut etä ne tulee päälle(niin näki varjoja jotka kävi päälle)..Kun tuo ihminen sai oikean lääkityksen kukaan ei huomaa enään mitään erikoista,koska mitään erikoista ei ole,usemman vuoden on pysynyt harhat pois ja hän on yhtä normaali kuin kuka tahansa muukin.[/QUOTE]

ap kertoi tyttöystävänsä käyttävän Buprea, joka on katunimitys subutexille. Lisäksi hänen nikkinsä on 8mg, joka viittaa kahteen kappaleeseen subutex-tabletteja. Ihan siitä vedin nuo kun mun entinen paras kaveri on subunisti, ja ne on nisteistä alhaisimpia. Pirinistillä voi vielä olla joku tolkku menossaan, mutta subunisti on valmis myymään vaikka oman mummonsa ja pettämään omat vanhempansa jos siitä vaan maksetaan rahaa. Tässä kun samassa aloituksessa kerrotaan (suonensisäisesti?) huumeita käyttävän kärsivän myös harhoista ja muista mielenterveysongelmista, niin eikö nyt jokaiselle tuu ekana mieleen että ongelmat johtuu huumeista?

[QUOTE="vieras";28292573]tai hänhän on jo tehnyt pahaa lapsellenne, lapsi ei ole välttämättä edes terve :([/QUOTE]

subutex ei ilmeisesti aiheuta sikiölle mitään fyysisiä vammoja, kuitenkin myös raskaana ollessa voi nimittäin olla korvaushoidossa ja samaa kamaahan se on mitä korvaushoidosta annetaan, eri muodossa vaan. Kuitenkin lapsen vieroitusoireet tulevat olemaan jotain ihan järkyttävää, samoin kun lapsi varmaan tuntee kipua, ahdistusta ja vierotusoireita nyt kohdussakin. Näistä ei kuitenkaan pitäisi jäädä mitään pysyvää vauriota, muuta kuin korkeintaan henkiselle puolelle.

subutex ei ilmeisesti aiheuta sikiölle mitään fyysisiä vammoja, kuitenkin myös raskaana ollessa voi nimittäin olla korvaushoidossa ja samaa kamaahan se on mitä korvaushoidosta annetaan, eri muodossa vaan. Kuitenkin lapsen vieroitusoireet tulevat olemaan jotain ihan järkyttävää, samoin kun lapsi varmaan tuntee kipua, ahdistusta ja vierotusoireita nyt kohdussakin. Näistä ei kuitenkaan pitäisi jäädä mitään pysyvää vauriota, muuta kuin korkeintaan henkiselle puolelle.

ei helvetti oikeesti, kuka voi tehdä näin lapselleen? siis kuulostaa niin kamalille noi vieroitusoireet :( jopa kipua lapsiparalle..

[QUOTE="vieras";28292621]ei helvetti oikeesti, kuka voi tehdä näin lapselleen? siis kuulostaa niin kamalille noi vieroitusoireet :( jopa kipua lapsiparalle..[/QUOTE]

Mun entisen parhaan kaverin vauva syntyi koko raskauden subun käyttämisen päätteeksi, ja kärsi elämänsä ensimmäiset päivät ihan kamalista vieroitusoireista, tärisi, kouristeli, huusi kuin syötävä ja oli todella kuumeinen. Subunisti ei osaa ajatella mitään muuta kuin itseään, eikä näe omissa toimissaan mitään vikaa, siksi ne onkin niitä pahimpia narkkeja. Ajattele tuokin muikki kehtas mulle paasata kun en heti onnistunut lopettamaan tupakointia kun sain tietää olevani raskaana (lopetin kyllä silti), vaikka itse oli kiskonut kamaa koko raskautensa ajan.

Ap, kerrot itse lääkärille. Tässä käy muuten niin että saadaan lukea taas lehdistä kuinka äiti synnytti salaa, tappoi ja kätki vastasyntyneensä ja jatkoi normaalia elämäänsä. ihan oikeasti lapselle ja teille on nyt parasta että kerrotte tilanteen ja lapsi menee hoitoon syntymänsä jälkeen. Ehkä toiseen perheeseen asumaan. Mutta siis, uskon että muuten kissanpentu tapetaan, jos ette kellekään kerro asiasta. Jos tämä on edes totta.

Mun entisen parhaan kaverin vauva syntyi koko raskauden subun käyttämisen päätteeksi, ja kärsi elämänsä ensimmäiset päivät ihan kamalista vieroitusoireista, tärisi, kouristeli, huusi kuin syötävä ja oli todella kuumeinen. Subunisti ei osaa ajatella mitään muuta kuin itseään, eikä näe omissa toimissaan mitään vikaa, siksi ne onkin niitä pahimpia narkkeja. Ajattele tuokin muikki kehtas mulle paasata kun en heti onnistunut lopettamaan tupakointia kun sain tietää olevani raskaana (lopetin kyllä silti), vaikka itse oli kiskonut kamaa koko raskautensa ajan.

tiedän että huume on huumetta.. mut seki mua oiekesti ihmetyttää että eikö kukaa ulkopuolinen puutu tuollaseen kun näkee että joku on maha pystyssä ja sekasin ku seinäkello :(

missä on oikeesti nykyää ihmisten rajat tällasissa asioissa? ajatellaanko vaan koko ajan että "ei oo mun asiani" ja että saa kyylän maineen kun tekis ilmotuksen tollasesta..

mä en vaan käsitä oikeesti :(

Ap, kerrot itse lääkärille. Tässä käy muuten niin että saadaan lukea taas lehdistä kuinka äiti synnytti salaa, tappoi ja kätki vastasyntyneensä ja jatkoi normaalia elämäänsä. ihan oikeasti lapselle ja teille on nyt parasta että kerrotte tilanteen ja lapsi menee hoitoon syntymänsä jälkeen. Ehkä toiseen perheeseen asumaan. Mutta siis, uskon että muuten kissanpentu tapetaan, jos ette kellekään kerro asiasta. Jos tämä on edes totta.

näin siinä voi oikeesti käydä..

[QUOTE="Mie";28292763]Jos tää juttu on totta, niin ap soittaa nyt fiksuna ihmisenä lastensuojeluun![/QUOTE]

ihanko tosi pidät kumpaakaan tästä pariskunnasta millään tasolla fiksuna?

[QUOTE="vieras";28292721]tiedän että huume on huumetta.. mut seki mua oiekesti ihmetyttää että eikö kukaa ulkopuolinen puutu tuollaseen kun näkee että joku on maha pystyssä ja sekasin ku seinäkello :(

missä on oikeesti nykyää ihmisten rajat tällasissa asioissa? ajatellaanko vaan koko ajan että "ei oo mun asiani" ja että saa kyylän maineen kun tekis ilmotuksen tollasesta..

mä en vaan käsitä oikeesti :([/QUOTE]

Minkä sille kukaan toinen voi? Sikiöllä ei ole ihmisoikeuksia.

[QUOTE="vieras";28292782]Minkä sille kukaan toinen voi? Sikiöllä ei ole ihmisoikeuksia.[/QUOTE]

kyllä on minusta jokaisen aikuisen ihmisen vastuulla kantaa vastuu MYÖS syntymättömästä lapsesta, oli se sitten oma tai toisen, jos huomataan että tulevan vanhemman elämä on heitteillä ja hän ei siihen itse kykene..

asialle on paljon minusta ratkaisuja ja yksi niistä on ennakoiva ilmoitus lastensuojeluun..

ja tää on mun mielipide, PISTE.

[QUOTE="vieras";28292836]kyllä on minusta jokaisen aikuisen ihmisen vastuulla kantaa vastuu MYÖS syntymättömästä lapsesta, oli se sitten oma tai toisen, jos huomataan että tulevan vanhemman elämä on heitteillä ja hän ei siihen itse kykene..

asialle on paljon minusta ratkaisuja ja yksi niistä on ennakoiva ilmoitus lastensuojeluun..

ja tää on mun mielipide, PISTE.[/QUOTE]

juu, näin tulisi toimia, mutta valitettavasti lain mukaan valtiolla ei ole oikeutta oikein tehdä mitään näille päihdeäideille tai heidän vauvoilleen ENNEN kuin lapsi on syntynyt. Pakkohoitoonkaan ei käsittääkseni suomessa laiteta pelkän raskauden takia, vaikka mun mielestä ehdottomasti pitäs velvottaa tulevalta äidiltä ettei satuta lastaan kohdussa, tai jos ei tähän suostu niin sitten niskaan syyte lapsen pahoinpitelystä vaikka lapsi ei olekaan vielä syntynyt.

Yhteistyössä