E-pillerit ja antibioottikuuri, kuinka pitkään pitää varoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Eli syön siis e-pillereitä ja olen ollut antibioottikuurilla joka päättyi keskiviikkona. Tiedän että antibiootit voi heikentää ehkäisytehoa, mutta kuinka pitkään? En onnistu löytämään mistään tietoa että kuinka pitkän pitäisi käyttää varaehkäisyä.

[QUOTE="hmm";28297316]ainakin kun minä kysyin asiaa lääkäriltäni saatuani antibioottikuurin totesi että ehkäisytehon heikentyminen on höpöä...[/QUOTE]

Ohoh? Ehkäisytehon heikentymisestä varoitetaan kyllä ihan e-pillereiden tuoteselosteessakin, siitä vaan ei mainita mitään että kuinka pitkään se jatkuu.

En kyllä uskalla luottaa siihen ettei vahinkoa tapahtuisi, sillä mä olen molemmilla kerroilla tullut helposti raskaaksi (ekasta ja tokasta yrityskierrosta).

[QUOTE="Lissu";28297323]Ohoh? Ehkäisytehon heikentymisestä varoitetaan kyllä ihan e-pillereiden tuoteselosteessakin, siitä vaan ei mainita mitään että kuinka pitkään se jatkuu.

En kyllä uskalla luottaa siihen ettei vahinkoa tapahtuisi, sillä mä olen molemmilla kerroilla tullut helposti raskaaksi (ekasta ja tokasta yrityskierrosta).[/QUOTE]

voithan kysäistä asiaa puhelimitse tk:n neuvonnasta tai ihan vain apteekistakin, saat ainakin ammattilaisen vastauksen :)

Yleensä sanotaan, että jos epäilee ehkäisytehon heikentyneen, niin pitäisi käyttää lisäehkäisyä sen laatan ajan. Kuukautisten tultua tilanne ikäänkuin nollaantuu. Mä en ole kyllä tavallisten antibioottien aikana käyttänyt mitään lisäehkäisyä, mutta kun vedin kuudin helikobakteerin häätöön, niin silloin koin viisaammaksi kaivaa kumit esiin, se oli niin paljon tujumpi kuuri kuin tavisantibioottikuurit.

Yleensä sanotaan, että jos epäilee ehkäisytehon heikentyneen, niin pitäisi käyttää lisäehkäisyä sen laatan ajan. Kuukautisten tultua tilanne ikäänkuin nollaantuu. Mä en ole kyllä tavallisten antibioottien aikana käyttänyt mitään lisäehkäisyä, mutta kun vedin kuudin helikobakteerin häätöön, niin silloin koin viisaammaksi kaivaa kumit esiin, se oli niin paljon tujumpi kuuri kuin tavisantibioottikuurit.

Ok kiitos, taidan tehdä näin, eli varon tämän laatan ajan. Laatta on aika alussa kyllä joten luulisi että tilanne ehtii normalisoitua sen aikana.

Mulla oli aika pitkä kuuri, yli 3 viikkoa, alkuun suonensisäisenä.

Yhteistyössä