En löydä ikinä tarpeeksi älykästä miestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wanelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sorry, äikän kieliopista on niin pitkä aika, etten muista tarkkoja pillkusääntöjä :D Mulla tuo älykkyys on suuntautunut enemmänkin matemaattis-luonnontieteelliselle puolelle. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi saan näin vihamielistä palautetta siitä, että sanon ääneen olevani älykäs. Joku toki tulee nillittämään siitä, että ei tietenkään voi olla fiksu, jos ei osaa pilkkuja ihan kohdilleen laittaa. Älykkyyttäkin on monentasoista ja oma älykkyyteni on tosiaan pääpainoltaan matemaattista, mutta kuvittelen olevani myös hyvin laaja yleissivistykseltäni ja osaan keskustella. Hate me, I know psysics!

Mensan tapainen älykkyys ei välttämättä tule miehille ilmi oikealla tavalla. Kommunikaatiotaidot auttaisivat välittämään älykkyytesi muille ja tuomaan parhaat puolesi esiin.

Kysymys: oletko aktiivinen aloitteentekijä vai odotatko miehen tekevän aloitteen? Miten tuot ilmi kiinnostuksesi?

:laugh:

pitäskö kumminkin vielä kertauksen vuoksi kahlata ne Alonso-Finnit läpi

Alonso-Finn <3 No ei vaan, huijasin, fysiikka on taaksejäänyttä elämää.

Jos ap kaipaa matemaattisesti lahjakasta miestä niin kokeile teknillistä fysiikkaa Aalto-yliopistossa. Siellä niitä älykkäitä fyysikoita on. Ne saattaa kyllä sitten olla vähän rumia ja muuten kummallisia, mutta matemaattista älykkyyttä sieltä kyllä löytyy. Ja on siellä ihan hyvännäköisiäkin yksilöitä joukossa joitain.

Alonso-Finn <3 No ei vaan, huijasin, fysiikka on taaksejäänyttä elämää.

Jos ap kaipaa matemaattisesti lahjakasta miestä niin kokeile teknillistä fysiikkaa Aalto-yliopistossa. Siellä niitä älykkäitä fyysikoita on. Ne saattaa kyllä sitten olla vähän rumia ja muuten kummallisia, mutta matemaattista älykkyyttä sieltä kyllä löytyy. Ja on siellä ihan hyvännäköisiäkin yksilöitä joukossa joitain.

Mitä me älykkyydellä etsimme. Menestyneissä on sekä opiskelleita että itse oman omaisuutensa luoneita.Aloittaja ei muistanut mainita sitä tekijää, joka oikesti on kaikkein tärkein, kun erotellaan niitä jotka muuttavat maailmaa muista. Sen tekijän mainitsematta jättäminen kertoo riittävästi hänen älykkyydestään.

Itsellä on samantyyppinen ongelma. Olen nopea ajattelija ja toimija, käyn siis ns. nopealla tempolla ja suurin osa miehistä ei tunnu pysyvän perässäni ollenkaan. Ärsyttävintä on se, jos (itserakasta, myönnän!) mies on vähemmän älykäs kuin minä.

Minä tarvitsen älykkyydelleni, vai sanoisinko paremminkin nopeudelleni ja nokkeluudelleni, haastetta, ja normaalisti käy niin, että mies ei tosiaan pysy mukana. Meitä mahtuu moneen junaan ja osa jää asemallekin, ja rakkaus on tietenkin se, joka ratkaisee.
Omakohtainen kokemus asiasta on, että vaikka rakastuukin, niin jos ihmiset ovat "toimimisnopeuksiltaan" erilaiset, se alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. Ja jos siihen liittyy vielä jotain muuta, joka hiertää parisuhdetta, niin yleensä siitä seuraa ero.

Hiukan kärjistäen sanottu, varmasti moni tästä löytää sanomista. Mutta se on minun mielipiteeni. En jaksa hitaita ihmisiä, en hidasliikkeisiä enkä hidasälyisiä - enkä nyt tarkoita erityisryhmiä, vaan aivan normaaleja ihmisiä. Tulen kyllä toimeen yleensä kenen tahansa kanssa, mutta parisuhteessa ollessani toivoisin miehen olevan samalla viivalla kanssani.

Kun sinä ap olen niin kaunis ja älykäs, niin sinullahan on kielitaitoakin vaikka millä mitalla. Silloin pelikenttänä on koko maailma.

Aivan varmasti löydät kriteereitäsi vastaavan miehen, mene hengailemaan esim. Harvardin ulkopuolelle. Rahaahan sinulla varmaan onkin jo omasta takaa, vaikka ei se lisääkään pahaa tee. =)

Se että sinun täytyy kysellä ohjeita tällaiselta tavispalstalta, jossa suurin osa on vain peruskoulun käyneitä, kertoo sinusta jo paljon. =)

[QUOTE="Allison";28550623]Itsellä on samantyyppinen ongelma. Olen nopea ajattelija ja toimija, käyn siis ns. nopealla tempolla ja suurin osa miehistä ei tunnu pysyvän perässäni ollenkaan. Ärsyttävintä on se, jos (itserakasta, myönnän!) mies on vähemmän älykäs kuin minä.

Minä tarvitsen älykkyydelleni, vai sanoisinko paremminkin nopeudelleni ja nokkeluudelleni, haastetta, ja normaalisti käy niin, että mies ei tosiaan pysy mukana. Meitä mahtuu moneen junaan ja osa jää asemallekin, ja rakkaus on tietenkin se, joka ratkaisee.
Omakohtainen kokemus asiasta on, että vaikka rakastuukin, niin jos ihmiset ovat "toimimisnopeuksiltaan" erilaiset, se alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. Ja jos siihen liittyy vielä jotain muuta, joka hiertää parisuhdetta, niin yleensä siitä seuraa ero.

Hiukan kärjistäen sanottu, varmasti moni tästä löytää sanomista. Mutta se on minun mielipiteeni. En jaksa hitaita ihmisiä, en hidasliikkeisiä enkä hidasälyisiä - enkä nyt tarkoita erityisryhmiä, vaan aivan normaaleja ihmisiä. Tulen kyllä toimeen yleensä kenen tahansa kanssa, mutta parisuhteessa ollessani toivoisin miehen olevan samalla viivalla kanssani.[/QUOTE]

Sanoisin, että on paljon käytännöllisempää, ettei kaksi täysin identtistä ole yhdessä. En voi sanoa, että olen kaikessa nopea itse ja mieheni hidas. Ennemmin kyse on siitä, mitkä asiat luontuvat nopeassa aikataulussa. Vakiintuminen tapahtui nopeammin kuin itse olin ajatellut, todellakin pyyhkäistiin jalat altani. Samoin miehen puoli sukua on hyvin spontaani suunnitelmissaan, saattavat suunnilleen ajaa puoli Suomea matkan kylään ja soittaa matkalta että tultas pariksi yöksi. Itselläni moiset vaativat viikkojen valmistautumisen ja suunnittelun. Henkinen kasvu tapahtuu näissä kohdin, jotka ovat eri tempossa kuin itselle luontaista.

Miehelle taas monet päätökset ovat pitkällisen pohdinnan tulos, kun itse toimin impulsiivisesti tunteella. Tässä täydennämme toisiamme, ajoittain mies saa itsestään irti nopeampia ratkaisuja ja toisaalta taas hän pistää hanttiin oikeissa kohdin, etten itse tee vääriä äkkipäätöksiä.

Älykkyys... sekin osuu eri osa-alueille ja varsin totta tämä on tiedon suhteen. Mieheni on luonnontieteellisesti suuntautunut ja pystyn katsomaan häntä ylöspäin, koska hän kykenee selittämään minulle niin monia asioita saralta, johon en ole itse paneutunut syvällisesti, mutta joka kiinnostaa. Taiteiden osalta en tiedä olenko kovinkaan suurta vaikutusta vielä tehnyt, mutta ainakin pintaraapaisua mieheni suhteen on tapahtunut ja kaipa tuo musamakukin tässä laajentuu hissukseen hänen puoleltaan. :p

Mieti mitä oikeasti haluat miehessä ja parisuhteessa. Oikeasti älykkäästä voi olla rasittavaa jos joku on sua vielä paljon älykkäämpi, varsinkin parisuhteessa, jossa kuitenkin pitkässä sellaisessa aina tulee jotain vääntöjä jostain. Olisi tosi ärsyttävää, jos ukko olisi ihan superälypää ja tietäisi kaikesta kaiken :D
Jollain lailla mulle ihan ok tilanne, että olen himpun verran enemmän (ainakin perinteisesti arvioiden) älykäs kuin mieheni joka ei saapas sekään. Arvostan miehessäni käytännön älykkyttä, bisnestaitoja, miehekkäitä kädentaitoja ja osaamista suunnitteluun. Joku ihan perusjukka ei minullekaan olisi sopinut ja en mä sellaisten kanssa juttuun tullutkaan pidemmän päälle kun oli seuranhakuvaihe käynnissä.

Yhteistyössä