Ulkona paistaa aurinko ja täällä mammat lätisee netissä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylös ja ulos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylös ja ulos!

Vieras
Ja ei, en ole itse sisällä. Olen tehnyt koko päivän ulkohommia ja nyt istahdin tähän terassille yhdelle valkkarilasilliselle. :)

Siis nyt heti perse ylös penkistä ja pihalle!

Kai tiedät, että netissä voi olla muuallakin kuin kotona? Tänä päivänä on mahdollista istua puiston penkillä ja jutella sinun kanssasi mitäs nyt saitilla.

Tottahan tuo. Aamu/aamupäivä meni vauvan kanssa ollessa, siivotessa ja ulkoillessa. Sitten tein ruoan ja ruokin 5 henkisen perheen. Nyt väsyttää ja on ihana istua hetki tässä palstalla :).

Entäs sitten? Mitäs jos ulkoilu ei huvita? En ala vapaalla kuuntelemaan kaltaisiasi random-käskyttäjiä, koska ei ole pakko. Teen mikä minua kiinnostaa ja piste.

Työpäivä on takana, johon "pakosta" (itseasiassa se on työn yksi hyvä puoli - hyvällä säällä ;) ) sisältyy myös jonkin verran ulkoilua, joten nyt ihan hyvällä omallatunnolla tässä soffalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ylös ja ulos;28366226:
Ok, olen siis pelkästään ennakkoluuloinen, kun arvelen suurimman osan kirjoittelevan kuitenkin sisällä kökkien. :)

Vaikka itse niin joudut tekemään niin älä huoli. Sinä et ole me kaikki.

[QUOTE="Vieras";28366227]Tottahan tuo. Aamu/aamupäivä meni vauvan kanssa ollessa, siivotessa ja ulkoillessa. Sitten tein ruoan ja ruokin 5 henkisen perheen. Nyt väsyttää ja on ihana istua hetki tässä palstalla :).[/QUOTE]

Niin, ja lisään vielä: ikkunat on auki, ja tässä sohvallakin käy mukava kevättuuli :). On täällä sisälläkin mukavampaa keväällä kuin esim. talvella.

Höpö höpö. Aamulla käytiin koko perheen voimin 7km pyöräily/hölkkälenkillä, noin kaksi tuntia sitten lähdettiin pihatalkoisiin ja vasta nyt tultiin sisälle. Mukavaa se on näin viikonloppuisin hölläillä vähän ja notkua vaikka sitten netissä.

Mä olen ollut koko päivän sisällä. Ja nettikin on ollut auki koko päivän. Niin se on tosin aina, olen minä missä tahansa. Olen pessyt, pessyt ja pessyt pyykkiä, järjestellyt kolmen lapsen kaapit ja ulkovaatekaapit ja laittanut täydennystä kaikkiin. Ovi on tosin ollut auki koko päivän ja koirat ovat lasten ohessa juosseet ulkona. Ulkona on ollut tuo meidän jalkapuolikin, kuistilla istuskellut.

• Tykkää
Reactions: chef
Vajaa pari tuntia sitten töistä kotiutuneena, samantien koirien kanssa 1,5h lenkillä käyneenä, olen mielestäni ansainnut kahvikupposen tässä koneen ääressä. Kohta lapsen kanssa kesäleluostoksille ja illalla perheleffaa. Eiköhän tässä ole tarpeeksi tekemistä sunnuntaipäivälle :)

Mitä mä siellä ulkona tekisin? Ei siellä oikein tähän vuodenaikaan vielä ole mitään tekemistä. Tuijat jo leikkasin muutama päivä sitten, joten nyt vaan odotellaan, että maan lämpötila nousee ja pääsee kuokkimaan.

Pyykit mä kyllä laitoin ulkona kuivumaan, mutta en mä oikein muuta puuhaa siellä keksi.

Mutta on mulla tuo takaovi sekkosen selällään, kun sieltä tulee kivan raikasta ilmaa sisälle. Mulla on tässä ikäänkuin vähän nuo siivoilut ja safkanlaitot kesken, niin kiva saada raikasta tuulahdusta taloon.

Ulkona mä voin kökkiä lasten kanssa vaikka päivät pitkät, mutta harvassa on nämä hetket, kun olen yksin kotona...nämä pyhitän tehotekemiselle, joka on sitten milloin mitäkin. Tänään tosiaan sitä siivoamista, pyykkäämistä, kirppiskuorman keräämistä ja jos aikaa jää, niin ajattelin kaivaa ompelukoneet esille :)

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Siellä on kylmä tuuli. Ei ole mitään fiilistä vetää takkia niskaan ja sitten mennä terassille istuilemaan. Ulkoiltu kyllä on tänään, siivoilin pihaa ja virittelin miehen kanssa tytön trampoliiniin uuden suojaverkon.

Mä olen juossut ja roikkunut pyörän perässä ja lisäksi istutellut orvokkeja tuohon meidän pihalle. Siis täälläkin on ulkoiltu.

Nyt roikun netissä ja välttelen töitä, joita pitäisi tällä samaisella koneella tehdä.

Voi etta kuinka inhoan "Aurinko paistaa, pakkopakkopakko menna ulos" -vouhkaamista.

Olen ollut koko paivan sisalla. Eilenkin olin. Illalla kavelin baariin, mutta ei silloin enaa aurinko paistanut.

Oman osani olen ulkoilunmerkeissä tänään hoitanut olemalla aivan pihalla muksujen ja isäntä-kullan kanssa reippaat kuusi tuntia. Jos nyt saisi tulla sisälle hoitamaan sisäjuttuja, muksut tosin ovat ulkona edelleen ja mies melkein kun rassaa hallissa uutta lelua ajokuntoon.

Niin, tähän keskusteluun tahdon vielä lisätä, että meillä ollaan ulkona sadekelilläkin. Ollaan lumituiskussakin ulkoiltu ihan hyvillä mielin - ja räntäsateessa, ja kurakelillä, ja hellesäällä, ja kovilla pakkasillakin piipahdettu, jos ei sen kauemmin olekaan tarettu olla. Kyllä minuakin välillä kyllästyttää se kesästä ja lämmöstä vouhkaaminen. Onko nämä kesävouhkaajat sitten juuri niitä, jotka hautautuvat kylmemmillä keleillä neljän seinän sisään ilkeämättä nenäänsä ulos työntää? Ei ole olemassa huonoja kelejä, on vain ihmisiä, jotka eivät osaa pukeutua oikein.

Niin, tähän keskusteluun tahdon vielä lisätä, että meillä ollaan ulkona sadekelilläkin. Ollaan lumituiskussakin ulkoiltu ihan hyvillä mielin - ja räntäsateessa, ja kurakelillä, ja hellesäällä, ja kovilla pakkasillakin piipahdettu, jos ei sen kauemmin olekaan tarettu olla. Kyllä minuakin välillä kyllästyttää se kesästä ja lämmöstä vouhkaaminen. Onko nämä kesävouhkaajat sitten juuri niitä, jotka hautautuvat kylmemmillä keleillä neljän seinän sisään ilkeämättä nenäänsä ulos työntää? Ei ole olemassa huonoja kelejä, on vain ihmisiä, jotka eivät osaa pukeutua oikein.
näin myös meillä, kelissä kuin kelissä mennään. Rakastan kovia paukkupakkasia ja silloin ulkoilua metsässä kun puissa paukkuu ja pamahtelee... voi ku tulis äkkiä talvi ja -30 pakkaset.

• Tykkää
Reactions: Birgitte

Yhteistyössä