[QUOTE="aloittaja";28419666]No kyllähän tuota jo alkaa ihmiset ihmettelemään ja jopa toiset lapsetkin, että miksi isolla pojalla on vaippa kuin pikkuvauvalla. Itsellekin alkaa olla työlästä nostella pesulle 20 kiloista jässikkää. Ja jos tuo kakkaisi pelkästään kotona vaippaan, niin ongelma ei ehkä olisi niin ikävä, mutta kun saattaa missä tahansa kakkailla. Viimeksi eilen kirjastossa meni jonnekin hyllyn taakse piiloon kakkaamaan ja sitten siellä ahtaassa kirjaston vessassa piti alkaa pesupuuhiin. Ei kiva.
Yövaipan kanssa en mitään kiirettä pidäkään, mutta kun pojalla ei ole edes päiväsaikaan mitään yritystä. Jos ehdotankin pöntölle tai potalle menoa, niin alkaa vaan itkemään ja huutamaan. Oikeasti alkaa mennä jo hermo ja tänään jo kivahdinkin asiasta pojalle. Ulos lähdettäessä yritin käyttää vessassa ja toinen vaan huutaa "ei tule pissaa, ei tule pissaa". No puen vaatteet ja mennään ulos, niin eikö jo hetken päästä ole pissat housuissa...[/QUOTE]
Mä en ole ainakaan ääneenihmettelijöitä vielä itse kohdannut. Kerhossa olen kertonut, että lapsi on vielä vaipoissa ja kyllä se tieto näytti heitä hieman hämmästyttävän, mutta ei sitä sen kummempaa hälinää noussut.
Kukaan vieras lapsi ei tiedä sitä, että lapsemme on vielä täysin vaipoissa. Lapsella on kun vaatteet siinä vaipan päällä. Eikä kyse ole mistä tahansa vaipasta, vaan PIKKARIvaipasta, jota sitten vähän isommat tytöt käyttää. Näin me ollaan asia kotona juteltu ja sovittu.
Ja kestovaippoja saa kyllä ihan jo sitten pikkarin näköisiäkin, eli ei tarvitse edes näyttää vaipalta, vaan pikkareilta.
Pesut voi hoitaa kotona suihkussa, jos alkaa ottamaan lapsen nostelu voimille. Suihkua mäkin jousun välillä käyttämään, kun maha on raskauden vuoksi ja iso ja nostot tuottavat vatsaan kipua. Kirjastossa tms. ei tietenkään onnistu tämä.
En voi itsekään sanoa tämän olevan kivaa, mutta tämä nyt on mitä on. Kyllä se siitä ajan kanssa sitten muuksi muuttuu