onko kaikki miehet niin tyhmiä kuin omani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ippunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ippunen"

Vieras
Mies harkitsee eroa,asumuseron otti jo.

syy koska olen vihainen hänelle,eikä hän jaksa elää niin.

olen vihainen hänelle koska olen turhautunut ja pettynyt;Miehen haluttomuus satuttaa,yritän puhua siitä kerta toisensa jälkeen,mutta mies ei puhu,vaikenee vaan, mua sattuu se että asiasta ei voi puhua. Tuntuu että mies ei yhtään välitä siitä miltä minusta tuntuu. Sitten on muutama muukin asia mitkä saa mut tuntemaan että mies ei välitä,olen kyllä puhunut niistä miehelle,mutta asia ei miksikään ole muuttunut-> koen että mies ei välitä. eikä niistäkään asioista voi puhua.

Eli mies ilmeisesti jättää mut koska ei ole halunnut/kyennyt keskusteluun ongelmista, ja olen vihainen.

toimiiko kaikki kakslahkeiset näin? jos toimii niin jatkossa pysyn heistä erossa.

suututtaa niin paljon,millä oikeudella se aikoo hylkää minut,kun itse on valinnut vaieta vaikka tietää että se sattuu muhun

Minäminäminäminä. Vakka kantensa valitsee. Eihän tuollaista riivinrautaa kukaan jaksa. Oletko oikeasti yrittänyt kuunnella miestäsi vai vain valittanut ja syyllistänyt, kiukuttelua unohtamatta?

No ei todellakaan ole noin tyhmiä, asioista pitää puhua, mieheni jos joku tietää sen <3
Ehdota että menette puhumaan ulkopuoliselle ja jos ei halua, jätä sinä se! Ole se jättäjä, saattaa tehdä kolauksen häneen.

Minäminäminäminä. Vakka kantensa valitsee. Eihän tuollaista riivinrautaa kukaan jaksa. Oletko oikeasti yrittänyt kuunnella miestäsi vai vain valittanut ja syyllistänyt, kiukuttelua unohtamatta?

joo..kokeile,mene yksin vessaan,puhu seinälle,kuuntele sitten mitä se vastaa..

se on sama kuin koettas puhua tuon miehen kanssa ongelmista,tai mistään syvällisestä. sehän se pääongelma onkin, tuo vaikeneminen

No ei todellakaan ole noin tyhmiä, asioista pitää puhua, mieheni jos joku tietää sen <3
Ehdota että menette puhumaan ulkopuoliselle ja jos ei halua, jätä sinä se! Ole se jättäjä, saattaa tehdä kolauksen häneen.

niin on totta että miehen pitäis tajuta oma osuutensa,eikä vaan syyttää minua.
mutta vaikka minä jättäisinkin hänet,niin en usko että hän alkaa ajattelemaan asioita.

oikeasti haluaisin vaan selvittää asiat,mutta se taitaa olla vaikeaa koska en voi yksin puhua suhteen ongelmia selviksi. huoh!

En usko, että kumpikaan teistä on tyhmä. Teillä vaan on kommunikaatio ihan solmussa. Miehellä on arka kohta, josta hän ei ilmeisesti kykene avautumaan ja sinä olet tästä ahdistunut, kun ei mies voi edes puhua sinulle asiasta, joka vaikuttaa parisuhteeseen suuresti. Mies varmaan ottanut jo seksuaalisuuden muutoksen takia kolauksen itsetunnolleen ja samaa se tainnut tehdä sinulle; "eikö toinen enää välitä, jos en kykene seksiin?" "eikö toinen enää välitä, koska en herätä hänessä haluja?"

Tarvitsisitte ulkopuolista apua voidaksenne keskustella samoilla nimillä asioista ja jotta ne solmut saataisiin auki.

En usko, että kumpikaan teistä on tyhmä. Teillä vaan on kommunikaatio ihan solmussa. Miehellä on arka kohta, josta hän ei ilmeisesti kykene avautumaan ja sinä olet tästä ahdistunut, kun ei mies voi edes puhua sinulle asiasta, joka vaikuttaa parisuhteeseen suuresti. Mies varmaan ottanut jo seksuaalisuuden muutoksen takia kolauksen itsetunnolleen ja samaa se tainnut tehdä sinulle; "eikö toinen enää välitä, jos en kykene seksiin?" "eikö toinen enää välitä, koska en herätä hänessä haluja?"

Tarvitsisitte ulkopuolista apua voidaksenne keskustella samoilla nimillä asioista ja jotta ne solmut saataisiin auki.

oot oikeessa,ahdistunut on oikea sana kuvaamaan oma olotilaani,mutta se ahdistus purkaantuu kiukkuna.

jotenki tuntuu kurjalta jos tarvitaan joku kolmas että mies voi avata suunsa vaimolleen. eikö nää asiat pitäis olla sellaisia että niistä puhutaan kaksin, jotenkin hävettäis varata aikaa jollekkin terapeutille,koska ei voida puhua.

toisaalta en tiedä onko tässä muitakaan vaihtoehtoja kuin pariterapia tai ero. en minä voi kuvitella eläväni vuosia näin..että kaikki pitäs vaan unohtaa tai pitää sisällään.

Ehdottomasti toimiva konsti haluttomuuteen on juurikin tuo suuttumus ja vihaisuus. Vielä kun päälle huudat, että "pane nyt saatana kuin mies äläkä vikise, oletko homo kun ei pillu kelpaa" niin kyllä se siitä :)

Ehdottomasti toimiva konsti haluttomuuteen on juurikin tuo suuttumus ja vihaisuus. Vielä kun päälle huudat, että "pane nyt saatana kuin mies äläkä vikise, oletko homo kun ei pillu kelpaa" niin kyllä se siitä :)

Minä yritin vuoden verran puhua asiasta nätisti! mutta miehelle ei riittänyt se että torjui mut seksuaalisesti, piti vielä torjua psyykkisesti.

joka kerran kun otin esille asian: Minusta tuntuu pahalta koska tunnen että en ole haluttava sinun silmissäsi. -> mies vaikeni,ilmekkään ei värähtänyt,ikäänkuin tämä aihe ei millään tavalla liikuta häntä.

tuo toistui varmaan kaksi sataa kertaa ja joka kerran minua sattui enemmän ja enemmän,lopulta oltiin siinä pisteessä että olin niin raivona ja vihainen miehelle että todellakin sanoin pahasti, taisin sanoa sille että mikä mies se sellanen on kuin ei kyrpäänsä osaa käyttää.

mutta minä yritin 1,5vuotta nätisti puhua asiasta ilman mitään vastakaikua!

kun se mies olisi edes varannut lääkäri ajan omatoimisesti hoitaakseen asiaa,tai olis edes sanonut olevansa pahoillaan siitä että mua sattuu. olis edes helvetti halannut! mutta ei,ei mitään!

ei ole kyse siitä että mies olisi ollut haluton hetken,vaan kauan. Mutta tuotakin pahempi asia on se että minä saan jäädä tunteitteni kanssa täysin yksin! ei parisuhtessa kuuluis tuntea olevansa todella yksinäinen

[QUOTE="ippunen";28438038]

jotenki tuntuu kurjalta jos tarvitaan joku kolmas että mies voi avata suunsa vaimolleen. eikö nää asiat pitäis olla sellaisia että niistä puhutaan kaksin, jotenkin hävettäis varata aikaa jollekkin terapeutille,koska ei voida puhua.[/QUOTE]

Se on osoitus sinun asemastasi. Hänelle olet jotain muuta kuin vain jonninjoutava ventovieras, jolle kertoa asioista. Tunteesi ja reaktiosi ovat niin tärkeät, että miehesi ei saa uskouduttua sinulle. Aivan kuin pieni lapsi joka on tarhassa koko päivän pieni enkeli, mutta äidin haettua kiukuttelee ja rempoo, koska äiti on se tärkeä ihminen.

Se on osoitus sinun asemastasi. Hänelle olet jotain muuta kuin vain jonninjoutava ventovieras, jolle kertoa asioista. Tunteesi ja reaktiosi ovat niin tärkeät, että miehesi ei saa uskouduttua sinulle. Aivan kuin pieni lapsi joka on tarhassa koko päivän pieni enkeli, mutta äidin haettua kiukuttelee ja rempoo, koska äiti on se tärkeä ihminen.

ei se tuolta tunnu,vaan siltä että mulla ei ole mitään merkitystä.

Onhan se ymmärrettävää että turhautuu kun tuollainen ongelma ja ei pysty puhumaan. Silti, kunnioita miehesi päätöstä äläkä ulise kuin kakara. Ei kaikki ongelmat ole ratkottavissa puhumalla. Esimerkiksi se että ei tunne sinua kohtaan niinkuin pitäisi että asia kiinnostaisi.

Ei ihmiset yleensä suhteessa muutu tosta vain puhumattomiksi, kyllä se yleensä on nähtävissä alusta asti jos siihen ei kykene ja silloin se on ihan oma moka jos silti haluaa jatkaa parisuhdetta. Jos taas toinen ei vaan enää halua puhua sinulle niin syyt on varmasti vakavat ja turhaan yrität väkisin avata keskustelua. Ei kukaan puhu jos ei halua puhua. Pitää tietää milloin luovuttaa eikä takertua ja katkeroitua.

Ajattele itseäsi pitemmällä tähtäimellä äläkä jumi pelkästään tässä hetkessä. Puhumattomuus ajaa aina ennenpitkää suhteen umpikujaan. Ei se auta jos rautakangella saat yhden ongelman syyn esille. Se toistuu jatkuvasti ja jossain vaiheessa et enää jaksa olla aina se joka yrittää selvittää mistä nyt kenkä puristaa.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
[QUOTE="ippunen";28437837]toimiiko kaikki kakslahkeiset näin? jos toimii niin jatkossa pysyn heistä erossa.[/QUOTE]Toimiiko kaikki hameväki niin etteivät itse osaa koskaan katsoa peiliin vaan näkevät aina vian vain ja ainoastaan miehessä?

Kyllä, ainakin tällä palstalla.

• Tykkää
Reactions: kepsis ja astrolabe
Toimiiko kaikki hameväki niin etteivät itse osaa koskaan katsoa peiliin vaan näkevät aina vian vain ja ainoastaan miehessä?

Kyllä, ainakin tällä palstalla.

sinunko mielestäsi puhumattomuus ei vaikuta mitenkään suhteeseen?

otan tämän vahvistuksena sille ajatuksille että miesten kanssa ei kannata edes yrittää elää.

seksuaalisuus on niin iso asia luulisi miehen kin ymmärtävän että se on asia josta täytyy keskustella,jos miestä ei huvtia/mies ei halua tai ei pysty siihen niin seurauksena saattaa olla vihainen vaimo..tosin ainahan se mies voi liueta asiasta.. vetoamalla vaikka siihen että hän ei ole mitään tehnyt

ihmemies:

mutta olen minä peiliinkin katsonut, näen kyllä olemattomat riipputissini, ehkä ne latistaa kaiken halun,kun päälle vielä lisätään orastavat rypyt.. niin ehkä se haluttomuuden syy on todella minussa, sehän se tuntuu pahalta..mutta mitä minä voin tehdä tyhjille nahkapusseille,kun ei oo varaa silikoneihinkaan

[QUOTE="ippunen";28438213]
otan tämän vahvistuksena sille ajatuksille että miesten kanssa ei kannata edes yrittää elää. [/QUOTE]

Siinähän sinulla on päätös suhteen tulevaisuudesta jo tehtynä.

[QUOTE="ippunen";28438213]seksuaalisuus on niin iso asia luulisi miehen kin ymmärtävän että se on asia josta täytyy keskustella,jos miestä ei huvtia/mies ei halua tai ei pysty siihen niin seurauksena saattaa olla vihainen vaimo..tosin ainahan se mies voi liueta asiasta.. vetoamalla vaikka siihen että hän ei ole mitään tehnyt[/QUOTE]

"Seksuaalisuus on niin iso asia, että luulisi naisenkin ymmärtävän, että se on asia josta täytyy keskustella. Jos naista ei huvita/nainen ei halua tai ei pysty siihen niin seurauksena saattaa olla vihainen mies... Tosin ainahan se nainen voi liueta asiasta... vetoamalla vaikka siihen, että hän ei ole mitään tehnyt."

Huomaatko nyt itse? Vieläkö näyttää siltä, että vikaa on vain miehessä?

[QUOTE="ippunen";28438213]sinunko mielestäsi puhumattomuus ei vaikuta mitenkään suhteeseen?

otan tämän vahvistuksena sille ajatuksille että miesten kanssa ei kannata edes yrittää elää.

seksuaalisuus on niin iso asia luulisi miehen kin ymmärtävän että se on asia josta täytyy keskustella,jos miestä ei huvtia/mies ei halua tai ei pysty siihen niin seurauksena saattaa olla vihainen vaimo..tosin ainahan se mies voi liueta asiasta.. vetoamalla vaikka siihen että hän ei ole mitään tehnyt[/QUOTE]Totta kai puhumattomuus vaikuttaa suhteeseen mutta puhuminen ei ole mikään itseisarvo. Nainen puhuu lakkaamatta mutta ei välttämättä silti osaa keskustella miehen kanssa.

Pelkkä puhuminen puhumisen takia ahdistaa helposti miestä. Sanojen takana täytyy olla tekoja tai ainakin jotain eteenpäin konkreettisesti vievää substanssia eikä pelkkiä syytöksiä tai spekulointia.

• Tykkää
Reactions: kepsis ja Isämies
Totta kai puhumattomuus vaikuttaa suhteeseen mutta puhuminen ei ole mikään itseisarvo. Nainen puhuu lakkaamatta mutta ei välttämättä silti osaa keskustella miehen kanssa.

Pelkkä puhuminen puhumisen takia ahdistaa helposti miestä. Sanojen takana täytyy olla tekoja tai ainakin jotain eteenpäin konkreettisesti vievää substanssia eikä pelkkiä syytöksiä tai spekulointia.

no niimpä, naiset kyllä pajattaa pajattamisesta päästyäänkin

kun vielä kuuntelisivat...

• Tykkää
Reactions: ihme mies
no niimpä, naiset kyllä pajattaa pajattamisesta päästyäänkin

kun vielä kuuntelisivat...

Heh, tuoltahan se kyllä aina toisinaan tuntuu. Kun ihan oletusasetuksilla mennään parisuhteessa, niin "keskusteleminen" tarkoittaa mihinkään johtamatonta jaappaamista naisen tarjoilemista teemoista, ja "kuunteleminen" sitä, että nimenomaan mies kuuntelee ja on samaa mieltä... :D

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
[QUOTE="ippunen";28437837]Mies harkitsee eroa,asumuseron otti jo.

syy koska olen vihainen hänelle,eikä hän jaksa elää niin.

olen vihainen hänelle koska olen turhautunut ja pettynyt;Miehen haluttomuus satuttaa,yritän puhua siitä kerta toisensa jälkeen,mutta mies ei puhu,vaikenee vaan, mua sattuu se että asiasta ei voi puhua. Tuntuu että mies ei yhtään välitä siitä miltä minusta tuntuu. Sitten on muutama muukin asia mitkä saa mut tuntemaan että mies ei välitä,olen kyllä puhunut niistä miehelle,mutta asia ei miksikään ole muuttunut-> koen että mies ei välitä. eikä niistäkään asioista voi puhua.

Eli mies ilmeisesti jättää mut koska ei ole halunnut/kyennyt keskusteluun ongelmista, ja olen vihainen.

toimiiko kaikki kakslahkeiset näin? jos toimii niin jatkossa pysyn heistä erossa.

suututtaa niin paljon,millä oikeudella se aikoo hylkää minut,kun itse on valinnut vaieta vaikka tietää että se sattuu muhun[/QUOTE]

meillä oli samanlainen tilanne vielä puolisen vuotta sitten..alkuvuodesta potkasin ukon mäkee asunnosta, koska tiesin ettei hän osa keskustella asioista, mutta kirjoittaa kylläkin..hän majaili toisaalla kaksi kuukautta jona aikana me keskustelimme viestein ja nyt on kaikki toisin..mies ymmärsi ongelmakohdat, kuten minäkin ja nyt teemme joka päivä töitä sen eteen että voisimme muuttua yhdessä paremmiksi ja saada suhteemme myös toimimaan paremmin..
alku ainakin vaikuttaa hyvältä, mutta vielä mennää lasten kengissä tässä asiassa kuitenkin eteenpäin.. :)

Joskus ihminen puhuu liikaa ja tekee liian vähän. Mitäs jos jatkuvan luokse menemisen sijasta etääntyisit vähän. Älä viittaa enää sanallakaan miehesi haluttomuuteen vaan keskity täysin itseesi. Sinulla on selvästi paha olla kehossasi, tee asialle jotain, mutta tee se ITSESI TÄHDEN, älä siksi, että miehesi on haluton. Hanki harrastuksia, vietä aikaa yhdessä ystäviesi kanssa (älkää puhuko miehestäsi vaan muista asioista), lähde vaikka lempibändin keikalle.... Hanki jotain muuta ajateltavaa kuin miehesi. Sinun pitää päästä pois tuosta ahtaasta, ahdistavasti pikku loukosta, jossa nyt olet, sillä loukko se on, jos ajatuksesi ovat tällä hetkellä täysin lukkiutuneita miehesi ongelmiin.

Toki, ovat ne sinunkin ongelmiasi, mutta nyt sinun on ravistettava ajatukset pois siitä, mikä siellä miehen haarovälissä roikkuu ja kuinka pahalta sinusta tuntuu. Hyvä olo lähtee ensisijassa täysin sinusta itsestäsi. Jos olet itse itseesi tyytyväinen, sinun on helpompi käsitellä muilla elämän osa-alueilla koettuja pettymyksiä, etkä ime kaikkea negatiivista itseesi. Vaikka se voi tuntua rankalta myöntää: ei se miehesi sinulle tuollaista oloa tee vaan omat tuntemuksesi. Kun olet oppinut olemaan tyytyväinen itseesi, ota parisuhteenne tarkkailun alle. Katso onko parisuhteesi saatavissa samaan onnen ja tasapainon tilaan kuin olet itsesi saanut.

Viimeksi muokattu:
Totta kai puhumattomuus vaikuttaa suhteeseen mutta puhuminen ei ole mikään itseisarvo. Nainen puhuu lakkaamatta mutta ei välttämättä silti osaa keskustella miehen kanssa.

Tämä juuri tässä, hyvin sanottu.

Yhteistyössä