Mikä mun silmissä voi olla,voiko olla oire aivokasvaimesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aakku

Uusi jäsen
15.04.2013
6
0
1
Nyt keväällä alkoi silmissä viihtymään elohiiri,ensin vasemmassa sitten oikeassa silmässä viikkokausia putkeen.Sellaisia yksittäisiä nykäyksiä.Aiemminkin olen käsrsinyt elohiiristä ja niitä on neurologi tutkinutkin.Pari vuotta sitten kuvattiin pääkin ja tehtiin hermoratatutkimus kun elohiiret levisivät joka lihakseen.
Nyt nuo elohiiret tulleet takaisin.Lisksi silmät on todi valonarat ja kirkkaalla ilmalla näkyy jälkikuvat voimakkaana ja sen lisäksi valopalloja eli lasiaissamentumia joskus,etenkin valkoista seinää vasten.Nämä oireet on tosi pelottavia ja oon alkanut pelätä aivokasvainta kun googlella löyty elohiiri haulla aivokasvain.. Olen ollut tosi stressaantunut ja ahdistunut,mielielalääke aloittettu hiljattain.
Kaipaisin asiallisia kommentteja mitä ajattelette onko huoleni aivokasvaimesta turhaa??Olen erittäin taipuvainen pelkäämään eri sairauksia.Siksi haluan kuulla mielipiteitä muilta,mitä näistä oireista ajattelisitte jos esim.omalle kohdalle sattuisi?Pää on tosiaan hiukan vajaa 2 vuotta siten varjoaineella kuvattu ja silloin ei näkynyt kasvaimia.

Nuo oireet voi tulla ihan vain siitä stressistä ja sairauden pelosta. Jos lääkäri on tutkinut ja kuvatkin otettu niin en usko, että olisi aivokasvain. Aikuisten aivokasvaimet oireilee muutenkin yleensä paljon rajummin.

Öö.. Mulla on ollut 15-vuotiaasta asti kaikkea tota samaa. Häiritsevintä on se kun näkökenttä on tosiaan aina täynnä niitä "roskia" ja silmät ei kestä kirkasta valoa ollenkaan tai muuten alkaa näkökenttä väpättämään..

Kerpele onko sulla elohiiriä myös?Kuinka usein? Äsken elohiiri muutti taas vasempaan silmään ja nykäisi oikein kunnon sarjan ja saman tien tuli tas varmuus siitä että kasvainhan se siellä painaa.Kyllä hermostuttaa!!!Siis kun nämä elohiiret on molemmissa silmissä,onko muilla ollut??

Kerpele onko sulla elohiiriä myös?Kuinka usein? Äsken elohiiri muutti taas vasempaan silmään ja nykäisi oikein kunnon sarjan ja saman tien tuli tas varmuus siitä että kasvainhan se siellä painaa.Kyllä hermostuttaa!!!Siis kun nämä elohiiret on molemmissa silmissä,onko muilla ollut??

On, ja välillä kestää päivätolkulla.. Superärsyttävää..

Siis sulla ollut molemmissa silmissä??yhtäaikaa tai siis niin että saman päivän aikana voi nykiä molempia silmiä vuorotellen?Onko sulla ollut jälkikuvia myös? Mun pään kuvauksesta on siis kohta 2 vuotta aikaa,voiskohan kasvain ilmaantua siinä ajassa?Ei meinaa elämästä tulla mitään kn koko ajan ajattelen vaan kasvainta ja oireet sen kun lisääntyy.

Mutta mulla on monta viikkoa..kilpirauhasessa ei oo vikaa,pari viikoa sitten otettiin kaikki kokeet.Silmälääkäri totesi kyllä kuivat silmät mutta en tiedä voiko se aiheuttaa elohiirtä ja nykimistä silmissä,koska tuota nykimistä on muuallakain kropassa.

Siis sulla ollut molemmissa silmissä??yhtäaikaa tai siis niin että saman päivän aikana voi nykiä molempia silmiä vuorotellen?Onko sulla ollut jälkikuvia myös? Mun pään kuvauksesta on siis kohta 2 vuotta aikaa,voiskohan kasvain ilmaantua siinä ajassa?Ei meinaa elämästä tulla mitään kn koko ajan ajattelen vaan kasvainta ja oireet sen kun lisääntyy.

Ei multa otettu kuin ne yhdet.

En mä oo kiinnittänyt niihin nykimisiin niin paljon huomiota että muistaisin milloin ja miten ja kumpiko silmä nyt nykii :D

Ihan sama, kaikki me kuollaan. Jos on aivokasvain niin eipä tartte enää stressata tästä kaikesta paskasta. Kun vaan menisin sit nopeesti ettei tarttis kituu.

Näkyiskö se noissa kilpirauhastesteissä? Mulle on nimittäin nekin tehty eikä mitään tavallisesta poikkeavaa..

Jos nyt muistan oikein että toi basedown liitty kilpirauhaseen.. :o

Juu siis mullahan ensin todettiin liikatoiminta mutta sitten lääkäri alkoi epäillä myös basedowin tautia kun valitin silmiäni jatkuvasti vaikka lääkityskin oli aloitettu. Toisesta verikokeesta löytyi tuo tauti sitten. Eli kahdella eri verikokeella löytyi.

Lääkäri sanoi, että joskus verikokeet voivat näyttää normaalia vaikkeivat sitä ole. Syytä en nyt muista. Mutta voi tuo johtua jostain muustakin.

Mulla oli ennen basedowin taudin diagnoosia elohiiriä ympäri kroppaa päiviä /viikkoja jatkuen samassa paikassa. Kun tauti löytyi ja alkoi estolääkitys, niin nopeasti tuli silmään elohiiri, joka pysyi siellä kunnes sain silmäoireisiin hoitoa.

Yleisimmät syyt ovat stressi, väsymys, silmän ärsytys, kofeiini, alkoholi, kuivat silmät, ravitsemukselliset tekijät ja allergiat. Olet maininnut jos stressin ja väsymyksen. Mitenkä nämä muut asiat?

Mikäli aivoissa olisi metastaaseja tai tuumori, niin oireet olisivat kyllä tuossa ajassa muuttuneet ja kohdistuisivat paikasta riippuen johonkin selvään aivojen toimintaan. Mikäli oireita on molemmin puolin eri aikaan, tarkoittaisi se samanlaista defektiä molemmilla puolilla aivoja.

Hermoston puolesta mennään myös eri reittejä. Eli pinnetila tms ei oikein voi selittää ongelmaa myöskään. Tässä lisää aivoista ja hermostosta http://www.biomag.hus.fi/braincourse/L1.html

Kun kävit hermoratatutkimuksessa (ENMG?), niin näkyikö siellä ylimääräisiä pulsseja? Vai mitattiinko vain kulkuaikaa (ts. hermojen johtavuutta)? Vai miten neurologi asian päätteli?

Miten olet varmistanut ravitsemuksessasi vitamiinien ja kivennäisaineiden määräni? http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=seh00151

Yhteistyössä