Keskaria jomottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TriplaIsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TriplaIsä

Aktiivinen jäsen
07.10.2008
12 280
4
36
Tyhmästä päästä kärsii koko keskisormi.

Eilen väsäilin autotallissa yhtä juttua ja mun piti porata 3mm reikä pieneen metallipalaan. Pidin sitä kappaletta pöydällä älykkäästi sormilla kiinni ja tämä oli jo lähtökohtaisesti typerää kun vieressä olisi ollut ihan ruuvipenkki johon sen olisi voinut kiinnittää.

No, siinä sitten porailin ja painoin porakonetta koko yläkropan painolla. Sitten tapahtui se katastrofi joka oli koko ajan vaaninut tilaisuutta iskeä. Painoin ilmeisesti vähän vinoon jolloin poranterä napsahti poikki. Koneen istukkaan jäi vielä parisenttinen pätkä poranterää jonka survaisin koko yläruumiin painolla keskisormesta läpi. Auts!

Ensimmäinen ajatus oli että "vitun tyhmä" kun ihan omaa urpoiluahan tuo oli. Vertakin tuli ihan sopivasti ja sattui muuten ihan saatanasti. Ei sattunut kuitenkaan ihan niin paljoa kuin viime kesänä jolloin surautin peukaloni sirkkeliin mutta se on toinen juttu. No, kävin paketoimassa sormen ja jatkoin kuitenkin homman loppuun.

Lapsia kiinnosti kaikkein eniten nähdä kuinka paljon verta oli autotallin lattialla. Pienin sentään lohdutti silittämällä päätä ja puhaltamalla :D

AUUUTS!!!
animated-finger.gif

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28455777:
Lapsia kiinnosti kaikkein eniten nähdä kuinka paljon verta oli autotallin lattialla. Pienin sentään lohdutti silittämällä päätä ja puhaltamalla :D

Kyllä se pienin oli ihana, kun osasi lohduttaa iskää.

Onhan sulla kissoja ja koiria, eikös ne äkkiä nuole lattian puhtaaksi. Sormikin menisi siinä sivussa.

Lähtikö muuten sirkkelissä peukalosta isokin pala pois?

[QUOTE="vieras";28455883]Lähtikö muuten sirkkelissä peukalosta isokin pala pois?[/QUOTE]
Ei lähtenyt palaa pois. Tökkäsin peukalon pää edellä terään eli se enemmänkin halkesi päästä vähän. Ihan ennallaan tuo nyt on. Pieni arpi vain.

Muistan ikuisesti kun mies lähti vaneritehtaalta hakemaan mulle hyllylautoja. Rupesi sitten sirkkelöimään niitä itse ja sinne jäi pari sormea! Onneksi ei ottanu tyttöä mukaan vaikka ensin meinas...

Serkkutytön pitkät paksut hiukset sekaantui sirkkelin hihnaat. Reisiluu poikki ja päänahka lähti irti. Ei saatu istutettua enää takaisin. Peruukki nykyisin käytössä.

[QUOTE="vieras";28455916]Serkkutytön pitkät paksut hiukset sekaantui sirkkelin hihnaat. Reisiluu poikki ja päänahka lähti irti. Ei saatu istutettua enää takaisin. Peruukki nykyisin käytössä.[/QUOTE]
:'(

Itse kun tuolla puuhailen noiden koneiden kanssa niin yleensä olen hyvin tarkkana mutta toki vahinkoja sattuu. Työtakin pidän aina kiinni ettei takin helma jää mihinkään. Takissa on resorit hihoissa eli ne on tiukat ettei hihansuu imahda sirkkeliin jne. Joskus vaan tuntuu turhalta noudattaa varovaisuutta kun "tää on vaan tällanen pikku juttu" ja sitten näitä sattuu.

Autotalli on myös meidän lasten lempipaikka ja tyttöjen pitkät hiukset ovat tosiaan riskitekijä. Sirkkelille ei kukaan uskalla mennä mutta äkkiäkös ne pitkät hiukset menevät vaikka akkuporakoneen istukan ympärille tai jotain.

Yhteistyössä