En osaa imettää istualtani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Esikoisen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitääpä katsoa myös tuota Mollavauvaa, jos tuosta omistamastani imetystyynystä ei ole apua.

Kannattaa.

Itselläni on tuo mollavauvan tyyny juuri ja siinä saa vauvalle muokattua hyvän pesän. Styroxpallot antavat paljon tilaa, mutta tukevat silti. Tyynyssä on myöskin vyö takana, joka mielestäni on ihan ehdoton. Ei lähde tyyny karkuun, eikä vauva pääse tippumaan tyynyn ja vatsan väliin :)

Oletko kokeillut imettää vauvaa siinä istualtaan semmoisessa jalkapallo- otteessa? Eli kasaat tyynyjä paljon ympärillesi ja (vaikka miehen avustuksella) otat vauvan tissille niin että vauva pötköttää siinä tyynyillä siten että pää tulee kainalosi alta siihen tissille - vauvan kroppa jää kylkeäsi vasten takaviistoon. Mulla oli alkuun kanssa tosi hankalaa opetella se istualtaan imettäminen mutta sitkeän harjoittelun jälkeen alkoi sujua, ensin opin imettämään sohvalla tuollaisella jalkapallo- otteella ja sitten keinutuolissa tyynyillä tuettuna normaalisti. Minulla meni kauan ymmärtää että siinä "normaalissa" asennossa imetettäessä vauvan pään ei tarvitse olla kyynärtaipeessa (sairaalassa sain semmoiseen mallia) vaan sitä päätä voi lepuuttaa melkein vaikka oman ranteen päällä ja tukea sillä kyynärpäällä sitä koko kättä ja vauvan painoa tyynyjä vasten. Siinä sai sitä pientä päätä helpommin kohotettua ja ohjailtuakin. Ja usko pois, homma helpottuu hurjasti kun vauva vähän kasvaa ja jäntevöityy. :)

Kun sen tekniikan kerran oppi niin loppu oli ihan tanssia, imetin lasta yhteensä 1 v 7 kk ja välillä aika huikeissakin asennoissa. :D

Meillä vauva ei huoli tissiä istuma-asennossa. Imetän aina makuulteen. Jos lähden johonkin, annan vastiketta pullosta. Etkö sinäkin voisi tehdä niin, jos et jaksa pumpata?

Ei se minulla ainakaan maidon määrään vaikuta, en minä niin usein jossain käy. Lähinnä viikonloppuisin, noin 1krt/vko.

Mä en ikinä oppinut imettämään istualtaan, vaikka imetin esikoista 9 kk ja kuopusta 8,5 kk. :D Molemmat syntyi sektiolla, alkuun en pystynyt edes yrittämään istualtaan imettämistä kun asento tuntui haavassa niin ikävästi. Sitten sitä vaan tottui (sekä vauva että minä itse) imettämään makuultaan eikä istualtaan vaan ottanut luonnistuakseen. Kaiken kruunuksi kumpikaan ei huolinut pulloa.

En kyllä silti suureksi ongelmaksi tuota kokenut, mä en vauva-aikoina mitään pidempiä shoppailureissuja yms tehnyt, normi ruokakauppareissulla riitti kun syötti vauvan etukäteen. Ja noin puolivuotiaasta molemmat oppi hörppimään mukin reunasta.

Suosittelen myös tuota mitä joku toinenkin suositteli, eli vauva toisinpäin syliin, tällöin voit vapaasti liikutella vauvaa sopivaan kohtaan, kun "väärän puolen" kädellä tuet päätä.

ja voithan sä kuivaharjoitella niitä asentoja silloin kun vauvalla ei ole ruokahetkeä, ei turhaan hermostu sitten ruokahetkellä nälissään asentojen vaihtelusta :)

Sairaalassa ainakin mulle neuvottiin laittamaan vauvan napa omaa napaa vasten, eli että on ihan kyljellään ja toinen käsi siellä mun kyljessä. Tämä ei ainakaan mulla onnistu, kun vauva haraa vastaan, kun ei ole tottunut asentoon. Syötän istualtaan niin että vauva on selällään ja kääntää pään täysin sivulle. Siihen asentoon suostuu helpommin.

Kokeile kotona imettää istualtaan sillon kun varmasti tiedät et vauva nälkäinen. Sillon onnistuu helpoiten. Ja vauva tottuu asentoon ja sit sujuu helpommin muutoinkin.

Itsellä molempien lasten kans istualtaan imetys ollut hankalaa, mut harjottelun kautta selvitään ulkona. Kotona imetän mieluiten maaten.

Imetin tyttöäni vain makuuasennossa. Istualleen muutaman kerran autossa. Kavereilla pyysin päästä sänkyyn tai johonkin vastaavaan..

Itse en istunut synnytyksen jälkeen kuukauteen. Minulla on isot tissit ja maito tuli suihkuten. Vauva oli myös iso. Kuukauden ikäisenä painoi jo niin paljon että sattui käsiin. En omistanut imetystyynyä.

Rajottihan tämä vähän menemisiä mut en ottanut stressiä. Kyllä siitä ajasta silti selvisin.

Mulla ei onnistunut esikoisen kanssa imettäminen kuin makuultaan.Kakkosen kohdalla vain istualtaan.En tiedä mistä johtui.Mutta tynyn kanssa imettäminen helpompaa,ei hartiat väsy.Tavallinen tyyny syliin ja vauva sen päälle.

Yhteistyössä