Varhaisraskauden ultrassa alkio liian pieni? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja miten asian kanssa on käynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos syke näkyi, älä stressaa. :)

Mulla on molemmista ollut heittoa. En enää muista, kuinka paljon, mutta ulkomuistista kuopus on seikkaillut jossain tuossa vaiheessa 4 tai 5 päivää... Siis oli ultran mukaan ton verran nuorempi. Syntyi ihan menkkojen ja muiden oletusten mukaisesti, eikä mikään enää myöhemmissä ultrissa tukenut tuota varhaisultran aikaa. Mut tossa varhaisultran ajankohdassa se millinkin heitto mittauksessa tekee niin paljon..

Eli jos syke oli, eiköhän se sieltä korjaannu vielä ajan kanssa. :)

Tokan aikana np-ultra oli viikolla 13+6 ja kauhistelin myöhäsyyttä mutta ruuhkien takia veny.. no sitten kun päästiin sinne niin viikkoja olikin vasta 11+2 ultran mukaan.. se oli järkytys mutta sikiö eli.
otettii uusinta ultra aika siitä 3+ viikkoa eteenpäin ja silloin jo täsmäs viikot tosta ultrasta.
Eli olin ovuloinut myöhemmin tj. ja raskaustesti antoi ns. oikeilla viikoilla plussan sitemmin viikolla 2+4

Mut voiko oikeasti mitta heittää noin puoli senttiä.
Kun pienen mitta oli 0,53mm (vastasi viikkoja 6+2).
Mun laskujen mukaan piti olla se 7+0 vähintään, ennemmin 7+1 tai 7+2.
Edellinen oli rv 7+0 just sen sentin pituinen ja kyl noi ultrakuvat on ihan erilaiset.
Tuossa tämän masukaverin ultrakuvassa esim ruskuaispussikin on reilun kokoinen. Aikalailla alkion kokoinen, kun taas tuon edellisen ultrakuvassa paaaaljon pienempi.

Mä en siihen mittavirheeseen siis oikeen mitenkään voi uskoa. Enkä kyllä siihenkään, että raskaus olisi alkanut myöhemmin. Kun en tod usko testin näyttävän plussaa niin varhai mitä ultran mukaan näytti.

Aika matelee. Tulis nyt joku selvyys tähän. Ultraan on vielä aikaa.
Alkais nyt sit vaan vuoto, jos tää on kesken mennäkseen.

t:ap

http://aijaa.com/fgMUE6
Tos alakautta kuvassa tuo ruskuaispussi näkyy toosi isona. Ehkä vähän piene edessä?
Mut musta tuo ruskuaispussikin on hurjan ison näköinen.
Mahan päältä kuvassa kuvaa on zoomattu, niin siksi noin rakeinen,
eikä edes ruskauspussi kunnolla ainakaan
erotu.

T:ap

Mulla heitti varhaisultras 6pv. Olis pitänyt olla 7+0, mut kokonsa puolesta oli 6+1. Np-ultras sit olikin sit niin et tyyppi olikin 3pv isompi kuin alunperin mun laskujen mukaan menkoista! Eli ehkä mittavirhe tuolloin varhaisultras tai sit tyyppi otti jonkun kasvuspurtin. :)

[QUOTE="Vieras";28525730]Mulla heitti varhaisultras 6pv. Olis pitänyt olla 7+0, mut kokonsa puolesta oli 6+1. Np-ultras sit olikin sit niin et tyyppi olikin 3pv isompi kuin alunperin mun laskujen mukaan menkoista! Eli ehkä mittavirhe tuolloin varhaisultras tai sit tyyppi otti jonkun kasvuspurtin. :)[/QUOTE]

Voi, kun meilläkin olis noin.
Meillä sit lähes samalla tapaa nuo viikot varhaisultrassa mitä piti olla ja mitä ultran mukaan oli.

On kyllä outoa miten nii hurjia mittavirheitä voi yleensä saada. Kuitenkin tuossa vaiheessakin se on puolisen senttiä.
Toki se alkion asento voi vaikuttaa? Mut multakin otettiin mitat alakautta ja vatsan päältä. Et kahdelta suunnalta.
Kyl se ultraaja paineli vähän mahaa alakautta ultratessaan ja sanoi, et on nii tuossa kohdun reunassa tuo alkio...
Eikä se vatsan päältä ensin meinannu edes kuvata. Kysyin sit, et mitenhän mahan päältä mahtas näkyä. Sano, et tässä vaiheessa ei kunnolla näy.
Totes, et no aika hyvin näkyykin.

Eihän tässä auta, kun ootella sinne kesäkuun alkuun, jos ei sitten halua maksaa 100e (tai jopa enemmän meillä päin) yksityiselle.

[QUOTE="Vieras";28512839]No voi tsiisus! Lopettakaa käymästä niissä varhaisraskauden ultrissa. Monet on jopa päätyneet tekemään turhia abortteja niiden johdosta.. Ne ultrat on vaan niin epämääräisiä. Itsekin olen noihin päätynyt syystä tai toisesta, mutta onneksi osaan olla tarpeeksi epäileväinen tuota ihme ultralaitetta kohtaan. Suurimmassa osassa raskauksiani, on ultra näyttänyt liian vähän viikkoja, ja viikot on taas täysin pitäneet paikkansa np-ultrassa.[/QUOTE]

Varhaisraskauden ultra nimenomaan on tärkeä. Kohdun ulkoinen raskaus voi tappaa ja se paljastuu tuolla ultrassa. Samoin nähdään, montako sikiötä on. Mulla niitä oli kolme, joten kyllä todellakin on tärkeää käydä ultrassa jo hyvissä ajoin.

Myös tuulimunat löytyy siellä, joten ei tarvitse viikkotolkulla kuvitella olevansa raskaana, vaikkei sitten olekaan.

Viimeksi muokattu:
Varhaisraskauden ultra nimenomaan on tärkeä. Kohdun ulkoinen raskaus voi tappaa ja se paljastuu tuolla ultrassa. Samoin nähdään, montako sikiötä on. Mulla niitä oli kolme, joten kyllä todellakin on tärkeää käydä ultrassa jo hyvissä ajoin.

Myös tuulimunat löytyy siellä, joten ei tarvitse viikkotolkulla kuvitella olevansa raskaana, vaikkei sitten olekaan.

Juurikin näin!! On se parempi tietää ne mahdolliset ikävät uutiset aikesemmin, kun np:ssä tai vasta, kun vaikka kohdunulkoinen vie sairaalaan ja hengenlähtö lähellä.

Pakko laittaa tuon kuopuksen aikainen ultrakuva ja nyt tämän masussa olevan ultrakuvat vertailtavaksi.
Eli kuopus ultran mukaan 7+0 ja tää masukaveri ultran mukaan 6+2. Paljon paljon on eroa.
Ja tosiaan itse ultrakuvissa on mittasuhteet kohdillaan. Skannattuna näyttänee suuremmalle
http://aijaa.com/o0F75t
Tällä masukaverilla oli nyt pitänyt ultrassa viikot olla ainakin ton 7+0

t.ap

Esikoisen kanssa raskauduin heti kaavinnan jälkeen ja raskauden kesto arvioitiin varhaisultran avulla - se heitti noin 10pv (tiesin hyvin tarkkaan milloin raskautuminen oli täytynyt tapahtua)- syntyi isokokoinen terve poika.

Niinhän siinä kävi. Eilen oli kontrolliultra. Oviksen mukaan ja testien (r-testi) olis pitänyt olla viikkoja 9+. Ja kohdusta löytyi eloton pieni vastaten viikkoja 6+5.
Eli minun aavistukseni osui oikeaan.
Jo plussatessani oli semmoinen olo, et tää ei pääty hyvin.

Heti eilen sain hakea gynepolilta mifegynen ja huomenna osastolle, jossa aloitellaan varsinainen lääkkeellinen tyhjennys.
Mun toiveesta osastolla. Helpompi mulle, helpompi, että pienten lasten ei tarvi nähdä, jos äiti on kovin kipeä ja vuotaa paljon. Hätääntyvät vielä.

Yhteistyössä