Mies mitätöi mun auktoriteetin suhteessa lapsiin /pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain taas haukut kasvatus tyylistä ja siitä että talo on sekaisin ja likainen. En tiedä miksi meillä kaikki kärjistyy loppupeleissä tuohon siivoamiseen.

Meillä 6 lasta ja vanhin täyttää 16 v. Vois sanoa että olen aikalailla yksin noiden kanssa ollut aina. Mies tekee pitkää päivää.
Välillä jaksaa enemmän välillä vähän vähemmän. Oon miehelle sanonu, vääntäny rautalangasta ja itkeny sitä että kun näkee etten selviä niin tarvin sillon edes tukea jos ei konkreettista apua jaksa. Mutta ei. Aina on miehellä rankempaa ja on väsyneempi jne. Ja tilanne päättyy siihen että sit ite unohdan itteni ja esim hieron miehen niskat.

Sit se tän hetkinen tilanne. Viime viikko oli loppuviikosta tosi hektinen. Oli monena päivänä menossa ja sit kävi vielä parit vieraat välissä kun yhdellä lapsista oli synttärit. Eilen sitte vaan oltiin. Lapset kävi uimassa jotka jo ite osaa pienimmät jäi lorkkiin pihalle altaaseen ym.
Illalla sit mies kävi jotain keittiössä ja sit räjähti. Ei oikeastaan huutanut, ei huuda koskaan. Mutta saarnasi yli puoli tuntia mun talouden pidosta ja lasten kasvatuksesta. Lasten kuullen. Sanoin ettei tarvi lasten kuunnella. Hänen mielestään hyvä niidenkin tietää. Huudan liikaa lapsille. Samaa mieltä itekin. sanoin vaan että ei mua enää kukaan tottele jos en suutu kunnolla. Sekin oma vika tottakait. Mutta ihan eri asia sitten kun mies suuttuu lapsille. Samaa tekstiä sieltäkin tulee mut desibelit vähän alempana.

Yritin kertoa millainen viikko mulla oli ollut mut ei kun olen vaan laiska ja istun vain netissä enkä tee mitään. vaikka siis en vaan ollu ehtinyt tehdä kaikkea. Lapset ei tee mitään vaikka kuin pyydät. Miehen kuullen jos komennan jotain tekemään niin heti tuo kommentoi jotain negatiivista.

Tän päivän sit kaks vanhinta lasta huutanu mulle päin naamaa koko päivän. Saa tapella ihan turhista asioista. Pyysin laittamaan omat astiat koneeseen ruoan jälkeen. Nämä nostaa astiat tiskipöydälle ja kun huomautan niin huudetaan takaisin.

Vanhemman kanssa ollu muutenkin ongelmia. Kiusattu koulussa, ei kavereita, masennukseen viittaavia oireita. Nuorten psykiatrisella polilla sit käytiin. Siellä sanottiin että yrittää liikaa ottaa isän roolia talossa ja kunnioitus mua kohtaan puuttuu melkein täysin. Miestä pyydettiin olemaan mun tukena ja vetämään yhtäköyttä. Ja tuo ei edes yritä.

Voisin varmaan romaanin kirjoittaa mut nyt pakko lähteä vanhempain iltaan. Viimeistään huomenna ehdin taas koneelle. En tiedä oliko tässä päätä tai häntää. Mut saipa johonkin purkaa.

Kuullostaa tosi pahalta. Miten ne lapset alkaisivat sinua tottelemaan, kun isä näyttää mallia, että äitiä saa haukkua ja hänen toiveensa mitätöidä? Etkä mitenkään voi jaksaa siivota kuuden lapsen sotkuja ihan yksinäsi. Minusta kannattaisi hankkia apua jostain ulkopuolelta, jos kerran sitä ei mieheltä saa. Aluksi ihan vaikka vaan keskusteluapua, joltain sellaiselta ihmiseltä, joka osaisi arvioida teidän tilannetta ja kertoa miten voisitte menetellä tilanteen parantamiseksi.

Henkilökohtaisesti uskoisin, etten olisi tuollaista miestä noin kauaa katsellut.

Jos olet aina yksin lasten kanssa ollut ja asia ilmeisesti on ollut sulle ok, kun noin monta lasta olette hankkineet. Turha nyt enää ruikuttaa ja varsinkin jos mieskin pitkää päivää tekee. Pakkohan jonkun on lapset elättää.

Mitä teet päivät ja miksi lapsia ei ole kasvatettu huolehtimaan kodin siisteydestä? Harva teini suostuu alkaa ottaa vastuuta kodin hoidosta, jos ei lapsesta asti selainen ole ollut itsestään selvyys, että kaikki huolehtii siisteydestä.

[QUOTE="vieras";28530486]Jos olet aina yksin lasten kanssa ollut ja asia ilmeisesti on ollut sulle ok, kun noin monta lasta olette hankkineet. Turha nyt enää ruikuttaa ja varsinkin jos mieskin pitkää päivää tekee. Pakkohan jonkun on lapset elättää.

Mitä teet päivät ja miksi lapsia ei ole kasvatettu huolehtimaan kodin siisteydestä? Harva teini suostuu alkaa ottaa vastuuta kodin hoidosta, jos ei lapsesta asti selainen ole ollut itsestään selvyys, että kaikki huolehtii siisteydestä.[/QUOTE]

Jälkiaborttiako yrität ajaa toisen tekemään vai? Sinänsähän olet oikeassa, että tuossa on haukattu liian iso pala, Mutta ei sitä nyt enää voi perua.

Voisiko sinne psykiatriselle soittaa ja kysyä, mitäs nyt tehdään kun ei mies auta. Ja onhan se kyllä aika epätodennäköistä, että olisi alkanut yhdestä kehotuksesta tukemaan, kun on kerran aina saanut olla tukematta. Eihän se silloin edes osaa, ja kun on alkanut pitää toista syntipukkina, niin solvaamisesta saa itselleen hetkeksi tosi viisaan olon. Toki se saattaa auttaa pahaa mieltä itsellekin jälkikäteen, mutta sitä kireämmäksi mies menee, ja sitä enemmän etsii vikaa vaimosta. Viinaakin juodaan, vaikka se auttaakin vain sen hetken ja kärsiä pitää paljon pitempään. Hetken huojennus saa maksaa aika paljon jälkikäteen, ja silti siihen tartutaan.

Sosiaalipuolella on näitä perheohjaussysteemejä, jonne mennään korjaamaan vuorovaikutusongelmia. Kyselepä sellaisen perään. Lohduksi voinee sanoa, että aika moni mies tässä maassa ei kunnioita naisia yhtään. Tietysti voit aloittaa siitä, että alat miettiä omaa osuutta asioihin. Että miksi annat periksi sen sijaan että pitäisit omista rajoistasi kiinni. Älä hiero hartioita, jos ei mielesi tee.

Alkuperäinen kirjoittaja monesti nähty;28530584:
Jälkiaborttiako yrität ajaa toisen tekemään vai? Sinänsähän olet oikeassa, että tuossa on haukattu liian iso pala, Mutta ei sitä nyt enää voi perua.

Voisiko sinne psykiatriselle soittaa ja kysyä, mitäs nyt tehdään kun ei mies auta. Ja onhan se kyllä aika epätodennäköistä, että olisi alkanut yhdestä kehotuksesta tukemaan, kun on kerran aina saanut olla tukematta. Eihän se silloin edes osaa, ja kun on alkanut pitää toista syntipukkina, niin solvaamisesta saa itselleen hetkeksi tosi viisaan olon. Toki se saattaa auttaa pahaa mieltä itsellekin jälkikäteen, mutta sitä kireämmäksi mies menee, ja sitä enemmän etsii vikaa vaimosta. Viinaakin juodaan, vaikka se auttaakin vain sen hetken ja kärsiä pitää paljon pitempään. Hetken huojennus saa maksaa aika paljon jälkikäteen, ja silti siihen tartutaan.

Sosiaalipuolella on näitä perheohjaussysteemejä, jonne mennään korjaamaan vuorovaikutusongelmia. Kyselepä sellaisen perään. Lohduksi voinee sanoa, että aika moni mies tässä maassa ei kunnioita naisia yhtään. Tietysti voit aloittaa siitä, että alat miettiä omaa osuutta asioihin. Että miksi annat periksi sen sijaan että pitäisit omista rajoistasi kiinni. Älä hiero hartioita, jos ei mielesi tee.

miks pitäs mennä sosiaalipuolelle? ekö vo ivaan mennä pariterapiaan? parisuhdeleirille..tms?

seurakunnaltahan löytyy paripsykoterapeutteja... suosittelen

[QUOTE="Milla";28530640]Mitähän jos alkaisit hakea töitä? Nuorimmaisesi menee ilmeisesti ensi vuonna kouluun, joten olisi hyvä paikka muuttaa koko kuviota?[/QUOTE]

Missä sanoin et nuorin menee kouluun? Toiseksi käyn osa-aika töissä, kokopäiväinen haussa mutta vaihtoehdot on vähissä.
Mun töihin lähtökin oli yks episodi sinänsä. Miehen piti olla pääsääntöisesti kotona kun minä töissä. Jos tulikin tilanteita että molemmat töissä kaikki kaatu mun niskaan. Miehen mielestä lapset olis voinu olla monta iltaa peräjälkeen tuntitolkulla keskenään. Minun mielestä ei. Nyt olen sitte järjestänyt asiat niin ettei tarvi miehen apuun juurikaan luottaa. Osaltaan työtkin helpottuneet siitä mitä alkuun olivat.

[QUOTE="helmi";28531524]miks pitäs mennä sosiaalipuolelle? ekö vo ivaan mennä pariterapiaan? parisuhdeleirille..tms?

seurakunnaltahan löytyy paripsykoterapeutteja... suosittelen[/QUOTE]

Ei mies lähde mihinkään. Hänen mielestään jauhavat vaan ihan turhaa peetä. Asiat ratkeaa sillä että lähtee johonki mettään istumaan ja miettimään asioita. Puolensa kummassakin.
Nyt olen yhtä lapsista joutunut käyttämään toimintaterapiassa ja mies sanoo siitäkin että ihan turhaa hommaa. Vaikka lapsi selkeästi on saanut apua terapiasta. Mutta sanoo nuo kommenttinsa lasten kuullen. Ja sekin että on jotain mun keksintöjä raahata lapsi terapiaan. Ei tajua ettei sinne pääse jos ei jossain ole oikeasti ongelmia.

[QUOTE="vieras";28530486]Jos olet aina yksin lasten kanssa ollut ja asia ilmeisesti on ollut sulle ok, kun noin monta lasta olette hankkineet. Turha nyt enää ruikuttaa ja varsinkin jos mieskin pitkää päivää tekee. Pakkohan jonkun on lapset elättää.

Mitä teet päivät ja miksi lapsia ei ole kasvatettu huolehtimaan kodin siisteydestä? Harva teini suostuu alkaa ottaa vastuuta kodin hoidosta, jos ei lapsesta asti selainen ole ollut itsestään selvyys, että kaikki huolehtii siisteydestä.[/QUOTE]

Laitoin jo että olin vain niin menossa etten ehtinyt ite mitään tekemään kuin käydä kääntymässä kotona. Vaikka ohimennen lapsia pyysinkin jotain tekemään niin ei ne mitään tee jos ei perään kato.

Ja joo itteäni voin syyttää ettei ole sitä rutiinia tän huushollin pidossa. En sitä kotoa oppinut ja nyt sitte siirrän huonot tavat lapsillekin :( . Miehen kotona taas äiti tehnyt kaiken valmiiksi.

Ja en vaadi että mies siivoaa mutta se että miehellä on sit oikeus haukkua mut lyttyyn jos täällä ei ole jatkuvasti siistiä. Ja sen verran puolustusta vielä että meillä on ollu useamman vuoden joku remontti menossa. Mies tekee ku ehtii ja jaksaa. Nyt jäi esim kkh teko kesken. Seinät on villalla ja katto puuttuu. Kaapeista puhumattakaan. Pyöritä siinä sit tälläsen sakin pyykkihuolto ym. Mutta se että ei mulla ole oikeutta valittaa kun oon vaan kotona lorvimassa.

Vastuualueet lapsille kodin hoidossa ja jos eivät tee niitä, niin et tee heidän puolestaan. Jos mies sanoo jotain siitä, niin sanot että ne ovat lasten tehtäviä ja hoitakoon asian.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Vastuualueet lapsille kodin hoidossa ja jos eivät tee niitä, niin et tee heidän puolestaan. Jos mies sanoo jotain siitä, niin sanot että ne ovat lasten tehtäviä ja hoitakoon asian.

Niin niillä onkin. Ja varsinkin nuo isoimmat todella vaikea saada mitään tekemään. tai sit tehdään sinnepäin. Miehen mielestä lapset siivoaa paljon. Minusta ei. Pari krt kuussa on sit huutotappelu kun on pakko saada paikat järjestykseen.
Välillä nuo vastuu alueet toimii varsinkin jos ehdin vieressä vahtia et hommat tehdään. Mutta sit jos parikin päivää et oon menossa niin kaikki leviää käsiin..
Ja miehen mielestä esim olohuone on lasten osalta siivottu jos lattia on tyhjä kun taas minä vaadin että sohvat ja pöytätasot tyhjennetään myös. Siis sillon kun siivotaan kunnolla.

Juu niinhän se on, että ei teidän lapset muutu, jos mies on tuollainen. Menkää perheneuvolaan koko perhe ja jos mies ei suostu/myönnä sittenkään mitään vikaa itsessään, niin eroaisin tuollaisesta. Ja jatkaisin terapiaa itse ja lasten kanssa, yhdessä ja erikseen. Seurakunnan perheneuvolan palvelut ovat ilmaisia.

Juu niinhän se on, että ei teidän lapset muutu, jos mies on tuollainen. Menkää perheneuvolaan koko perhe ja jos mies ei suostu/myönnä sittenkään mitään vikaa itsessään, niin eroaisin tuollaisesta. Ja jatkaisin terapiaa itse ja lasten kanssa, yhdessä ja erikseen. Seurakunnan perheneuvolan palvelut ovat ilmaisia.

Ei se lähde mihinkään perheneuvolaan. Pitäis vaan keksiä jokin muu konsti millä saa tuon miehen ajattelemaan asioita. Ei se ero ole ensimmäinen vaihtoehto. Ollaan kuitenkin oltu yli 15 v yhdessä ja ei tämä aina ole tällaista ollut.
Mietin kyllä sitäkin että mies purkaa omaa pahaa oloaan ja väsymystään minuun mikä sekään ei ole oikein. Ei olla edellenkään puhuttu asioita loppuun. Eilen oli miehellä kaveri myöhään iltaan.
Päätin kyllä et nyt en anna periksi ennenkuin mies tajuaa edes vähän mitä tekee.

Osallistukaa siihen "SuperMarjon" uuteen ohjelmaan:)
Ehkä se osaa auttaa..niinhän ne mainostaa, että ne tulee hallitsemaan sen kaaoksen sinun kotona;)
Kokeilkaa!

Ei mutta oikeasti... Sinun tilanteesi kuullostaa tosi inhottavalta:(
Eipä tossa muu varmaan auta kuin hakeutua ulkopuolisten autettavaksi..ehkä pariterapiakin sopisi sulle ja miehelles?
Ja tosiaan lapsille kunnolliset rajat kotiin...sun täytyy vaan päättää että mitä käytöstä et hyväksy ja käyttäydy sen mukaisesti, niin eiköhän se poraudu lapsienki koppaan pian, ettei sulle ryttyillä!

Koitahan pärjätä siellä:) <3

Ainoa, mitä mulle tulee sun tilanteessa mieleen, on heittää mies ulos. Oon itsekin tehnyt niin pitkän harkinnan jälkeen ja mies sit itki itselleen uuden mahdollisuuden. Oli muuten tosi vaikeaaa antaa vielä mahdollisuus! Asiat ei mennyt kerralla kuntoon mut koko ajan parempaan mennään.

Mut ennen kuin voi heittää ketään ulos, niin pitää olla ihan varma siitä, että kestää olla yksin.

[QUOTE="a p";28533079]Ei se lähde mihinkään perheneuvolaan. Pitäis vaan keksiä jokin muu konsti millä saa tuon miehen ajattelemaan asioita. Ei se ero ole ensimmäinen vaihtoehto. Ollaan kuitenkin oltu yli 15 v yhdessä ja ei tämä aina ole tällaista ollut.
Mietin kyllä sitäkin että mies purkaa omaa pahaa oloaan ja väsymystään minuun mikä sekään ei ole oikein. Ei olla edellenkään puhuttu asioita loppuun. Eilen oli miehellä kaveri myöhään iltaan.
Päätin kyllä et nyt en anna periksi ennenkuin mies tajuaa edes vähän mitä tekee.[/QUOTE]

Eihän se ero ensimmäinen vaihtoehto olisi, olethan jo vuosia yrittänyt vaikka mitä. Jos miestä ei kerran kiinnosta yhtään sinun toiveesi, eikä voi edes lähteä käymään siellä perheneuvolassa, niin en sulkisi eromahdollisuutta pois. Elämäsi olisi luultavasti paljon helpompaa ilman häntä. Lapsetkin alkaisivat tottelemaan varmasti paremmin, kun iskä ei ole enää näyttämässä mallia, ja äiti muutenkin näyttäisi, että tällähän tavalla minua EI kohdella.

Aika monet miehet myös suostuvat lähtemään sinne perheneuvolaan vasta sitten kun vaimo on oikeasti jättämässä. Kuvittelevat alentuvasti, että tuossa se vaan mesoaa, ei se mitään oikeasti tee. Sitten kun näkyykin perse ovella, niin yllättäen sitä intoa terapiaan saattaa löytyäkin. En siis tunne sinun miestäsi, mutta tällainen kuvio ei ole mitenkään älyttömän harvinainen.

Todistus lainarahan välillä erityisesti
Haluat tehdä rahan lainaamisesta ja olet jumissa, kielletty pankki ja sinulla ei ole hyötyä pankkien tai sinulla parempi on projekti ja tarvitsevat rahoitusta, tai tarvitsevat rahaa maksaa laskut, vuokra, rahastot investoinnit Sophie yritysten on ratkaisu kaikkiin taloudellisia huolia .I'm laina näköinen rahaa se on ollut yli kuuden kuukauden sain huijatuksi useita kertoja. Aina hakuja net näin paljon lainatilit rahaa osalta Sophie .Se ja otin yhteyttä uteliaisuus hyötyä € 140000 ilman vaikeuksia
Luoda projekteja ja yrityksiä tai muita henkilökohtaisia ??rahoitusta yhteyttä :: sophiegirouce@yahoo.com