P
"PunaHilkka"
Vieras
Mulla on sellainen tilanne, että haaveilen pääseväni opiskelemaan yliopistoon sellaiselle alalle, jonne on hyvin vaikea päästä sisään. Tämän vuoden pääsykokeet menivät puihin ja uusi yritys on edessä vuoden päästä. Olemme kuitenkin jo pitkän aikaa haaveilleet vauvasta, ja alkaa tuntua siltä, että nyt olisi jo vähitellen sen aika.
Mutta onko se vaan silkkaa hulluutta alkaa yrittämään vauvaa nyt, kun tasan vuoden päästä edessä ovat tärkeät pääsykokeet? Jos tärppäisi heti, olisin pääsykokeiden aikaan pikkuvauvan mahdollisesti rättiväsynyt äiti, ja jos taas tärppäisi vähän myöhemmin, olisin ehkä tuskaisesti viimeisilläni raskaana tai pahimmassa tapauksessa parasta aikaa synnyttämässä. Jos taas ei tärppäisi kovin nopeasti tai jatkan tämän asian vatvomista tarpeeksi pitkään, voinkin jo alkaa murehtimaan seuraavan vuoden pääsykokeita, koska eihän ole mitään takeita siitä, että pääsisin sisään vuoden päästä. Olen yleensä hyvin rationaalinen ihminen, mutta nyt tekisi mieli vain jättää pillerit pois ja jättää asia kohtalon huomaan. :|
Sanottakoon vielä se, että minulla on jo yksi korkeakoulututkinto ja vähän työuraakin takana mieluisalta alalta, mutta tämä toinen tutkinto täydentäisi ja laajentaisi osaamistani ja avaisi uusia ja nykyistä varmempia urapolkuja. Opiskelemaan pääseminen on siis minulle tärkeä tavoite ja aion panostaa siihen paljon, mutta toisaalta, vaikka en koskaan sisään pääsisi, minulla on ihan hyvät eväät mieluisaan ja mielekkääseen työuraan.
Mutta onko se vaan silkkaa hulluutta alkaa yrittämään vauvaa nyt, kun tasan vuoden päästä edessä ovat tärkeät pääsykokeet? Jos tärppäisi heti, olisin pääsykokeiden aikaan pikkuvauvan mahdollisesti rättiväsynyt äiti, ja jos taas tärppäisi vähän myöhemmin, olisin ehkä tuskaisesti viimeisilläni raskaana tai pahimmassa tapauksessa parasta aikaa synnyttämässä. Jos taas ei tärppäisi kovin nopeasti tai jatkan tämän asian vatvomista tarpeeksi pitkään, voinkin jo alkaa murehtimaan seuraavan vuoden pääsykokeita, koska eihän ole mitään takeita siitä, että pääsisin sisään vuoden päästä. Olen yleensä hyvin rationaalinen ihminen, mutta nyt tekisi mieli vain jättää pillerit pois ja jättää asia kohtalon huomaan. :|
Sanottakoon vielä se, että minulla on jo yksi korkeakoulututkinto ja vähän työuraakin takana mieluisalta alalta, mutta tämä toinen tutkinto täydentäisi ja laajentaisi osaamistani ja avaisi uusia ja nykyistä varmempia urapolkuja. Opiskelemaan pääseminen on siis minulle tärkeä tavoite ja aion panostaa siihen paljon, mutta toisaalta, vaikka en koskaan sisään pääsisi, minulla on ihan hyvät eväät mieluisaan ja mielekkääseen työuraan.