Huutisasiaa, palautteen antamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halipupu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halipupu harmaana

Vieras
Huusin eilen pojalleni lelun Osta heti-hinnalla, kun ajattelin että saan sen nopeasti käyttöön, tai siis lapsi saa. No s-postiviestissä olikin sitten myyjän viesti, että on reilun viikon ajan matkoilla ja seuraavan kerran tavoitettavissa vasta viikon päästä. Olenko nipo jos annan neutraalin palautteen myyjälle syystä, että laittoi juuri ennen matkaansa Osta heti hintaan myyntiin tavaran jota ostaja ei sitten heti saakaan itselleen haettua, vaikka heti menikin ostamaan? Itse en tuollaista menisi kyllä tekemään.

Ymmärrän hyvin, olen niin periaatteen ihminen. En laittais mitään myyntiin osta heti-kaupalla, jos en voisi sitä sitten myöskin heti toimittaa. Ei kyse ole siitä tuleeko toimeen vai ei. Varmasti tulis vaikka koko elämänsä, mutta se periaate!!!

Meillä on paljon osta heti -kohteita, jotka listautuvat automaattisesti uudelleen viisi kertaa. Oletko varma, että kohde on laitettu ensimmäsitä kertaa myyntiin juuri silloin? Itse laitan kyllä aina omakuvaukseen tiedon, jos olen aikeissa olla pois.

[QUOTE="vieras";28560626]Meillä on paljon osta heti -kohteita, jotka listautuvat automaattisesti uudelleen viisi kertaa. Oletko varma, että kohde on laitettu ensimmäsitä kertaa myyntiin juuri silloin? Itse laitan kyllä aina omakuvaukseen tiedon, jos olen aikeissa olla pois.[/QUOTE]

No en kyllä alkanut tutkimaan onko se laitettu ekaa kertaa vai ei, koska huutis tökki ihan tarpeeksi muutenkin eikä sellaista asiaa tulisi edes mieleen tarkistaa. Samapa tuo aika tölkeröä joka tapauksessa, myyjältä. Taidan laittaa sen neutraalin palautteen kunhan saadaan kaupat tehtyä, eihän se ole negatiivinen. Onneksi on ole itse vielä lähdössä lomalle, josta olisi tullut taas enemmän mutkia matkaan.

Ei kai se osta heti tarkoita sitä, että myös toimitus heti? Mun ymmärtääkseni se on vain siksi, että jos todella haluaa tavaran ja on valmis ostamaan sen osta heti -hinnalla, mut ei se mitään pikatoimitusta tarkoita. Ja oot todellakin nipo, jos valitat myyjän lomasta, kesällä ihmiset voi olla reissussa, eikä päivystämässä jotain sun leluostoja!

En mä ainakaan ole ajatellut että Osta heti- tarkoittaa että sen tuotteen saa välittömästi.
Eikä säännöissä ainakaan näin ole.

Eli en kyllä laittaisi negatiivista palautetta, ennemmin postia sille myyjälle että jos on mitenkään mahdollista, niin voisiko nopeuttaa toimitusta, olisi tärkeää.

[QUOTE="vieras";28560682]Olethan nyt kuitenkin vielä tarkistanut ettei myyjä varmasti ole kirjoittanut lomastaan esimerkiksi omalla sivullaan?[/QUOTE]

WHAT! Ootteko te aivan vinksahtaneita? Ei kai nyt joku helvetin huutisosto voi olla noin tärkeä? Pitäisikö siis myyjän ilmoittaa, että lähtee lomalle....

Osta heti -hinta ainoastaan antaa sinulle mahdollisuuden välttää huutokauppa, ei muuta. Sen jälkeen on sopiminen myyjän kanssa maksusta sikäli mikäli meklaritiedoissa ei ole tilinumeroa. Pelkästään tilinumeron odotteluun voi varata muutaman päivän. Sitten maksat tuootteen ja maksu näkyy myyjän tilillä ehkä perjantaina ehkä ensi maanantaina. Sitten ensi viikon ti-ke myyjä postittaa. Odotat paketti vuorokauden kahden ja huos, ollaankin jo ensi viikon perjantaissa. Tässäkin kohtaa kaupat ovat syntyneet nopeasti ja aikaa on vierähtänyt puoltoista viikkoa. Eli jäitä hattuun vaan, kesälomakausi ja kaikkea...

Minä olen itse siirtynyt myymään tori.fi:ssä, kun kauppa huutiksessa ei kertakaikkiaan käynyt, vaikka kohteet olivat avoinna viikosta toiseen ja hintaakin pudotin. TOri.fi:ssä sain mm. ensimmäisen viikon aikana myytyä kaksi korokeistuinta, jotka ei huutiksessa menneet millään.

[QUOTE="vieras";28560725]Voit vitun nipo. Joo. Naurettava oot jos neutraalin annat.[/QUOTE]

Mitä eroa sillä sitten on antaako positiivisen vai neutraalin?? Tämä kauppa ei nyt sujunut ihan niin kuin olisin sen halunnut menevän ja siksi neurtaali. Ostin/huusin tavaran myyjältä joka asuu samassa kaupungiosoassa, jotta voin noutaa tuotteen eikä tartte postitellä --> luulisi olevan nopeampaa. Mutta nyt ei ollut näin ja siksi neutraali. Vielä kertaakaan ei ole käynyt näin, mutta kerta se ensimmäinenkin. Ei se neutraalipalaute nyt ketään kaada, mutta voi laittaa vähän ajattelemaan, se on tarkoitus. Negatiivisesta en ole puhunut mitään, jos joku niin ajatteli.

[QUOTE="vieras";28560725]Voit vitun nipo. Joo. Naurettava oot jos neutraalin annat.[/QUOTE]

Mitä eroa sillä sitten on antaako positiivisen vai neurtaalin?? Tämä kauppa ei nyt sujunut ihan niin kuin olisin sen halunnut menevän ja siksi neurtaali. Ostin/huusin tavaran myyjältä joka asuu samassa kaupungiosoassa, jotta voin noutaa tuotteen eikä tartte postitellä --> luulisi olevan nopeampaa. Mutta nyt ei ollut näin ja siksi neutraali. Vielä kertaakaan ei ole käynyt näin, mutta kerta se ensimmäinenkin. Ei se neutraalipalaute nyt ketään kaada, mutta voi laittaa vähän ajattelemaan, se on tarkoitus. Negatiivisesta en ole puhunut mitään, jos joku niin ajatteli.

Mitä eroa sillä sitten on antaako positiivisen vai neutraalin?? Tämä kauppa ei nyt sujunut ihan niin kuin olisin sen halunnut menevän ja siksi neurtaali. Ostin/huusin tavaran myyjältä joka asuu samassa kaupungiosoassa, jotta voin noutaa tuotteen eikä tartte postitellä --> luulisi olevan nopeampaa. Mutta nyt ei ollut näin ja siksi neutraali. Vielä kertaakaan ei ole käynyt näin, mutta kerta se ensimmäinenkin. Ei se neutraalipalaute nyt ketään kaada, mutta voi laittaa vähän ajattelemaan, se on tarkoitus. Negatiivisesta en ole puhunut mitään, jos joku niin ajatteli.

Mitä sä aiot laittaa sen neutraalin palautteen syyksi?
Tai yleensäkin mitä aiot siihen kirjoittaa?
"Myyjä oli lomalla?"

• Tykkää
Reactions: Eedla

Onko huutiksen säännöissä sitten mainittu se, että osta heti-tuotteet täytyy postittaa nopeammin kuin huutokauppatuotteet? Jos se ei kuulu virallisiin sääntöihin niin mun mielestä aika älytöntä olettaa että se pitäis jotenkin nopeammin saada se tuote :O Jos tuotteen nopea saatavuus on NOIN tärkeetä niin oisit ennen osta heti- napin painamista varmistanut myyjältä että sun on mahdollista saada se heti eikä hetken päästä. Ja oletko varmasti katsonut ettei myyjä ole ilmoittanu lomasta siellä, monet myyjät laittaa sinne jos ovat matkoilla.

Mielestäni teet väärin jos tuolla perusteella annat neutraalin koska mun mielestä se on sun oma moka ettet ottanut selvää asiasta. Itse olen jonkun kerran ostanut sieltä tavaran joka minun on pitänyt saada nopeasti, olen aina kysynyt myyjältä että onko se mahdollista (siis ettei oo just lomalla tms). Ja itse kun olen myynyt niin ei ole käynyt mielessäkään että osta heti- tuote pitäisi postittaa jotenkin nopeampaa kuin muut.

Yksityisten välisessä kaupassa ei ikinä kannata ajatella noin kuten ap tekee.

"Mä LUULIN sen menevän näin..."
- Sääntöjen mukaan mennään ja muista asioista sovitaan erikseen selkeästi, ei oleteta, luulla tai toivota mitään.

Yhteistyössä