rv 39 kellertävä/punertava vuoto siteessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9

Vieras
Kävin jo pari viikkoa sitten äitipolilla, kun mietin että tuleekohan lapsivettä, mutta oli vain vetistä valkovuotoa, jota tullut jo todella kauan.

Tänään aamulla laitoin pikkuhousunsuojan ja vessassa käydessä oli siteessä kolme kpl n. 1cm x 0,5cm "viiruja"; kellertävän/punertavan sävyisiä...

Siitä n. 2h eteenpäin kävin taas vessassa, jolloin samassa siteessä oli kellertävän/punertavan sävyistä vuotoa taas, ehkäpä n. 3cm x 1cm...

Tämän jälkeen ei ole tullut mitään, eli siis n. 3tuntiin.....

Mitähän tuo nyt sitten on?? IKinä ennen ei siis tuollaista ole tullut.. Aloin nyt stressaamaan, ja vauvan liikkeet tuntuvat aika vaimeina......Johtuukohan stressistäni vai mistä?

Eilen neuvolassa ei ollut vielä vauva kiinnittnyt, mutta allhaalla kylläkin oli

Tollasta oli mulla kun holahti lepsivettä. Ihan teelusikallinen vain kerrallaan. Oli vetistä ja punertavaa, enkä ite epäilly muuta kuin limatulppaa. Kun kävin tarkistuttamassa niin lapsivettä se oli. Älä odottele, mene tarkistuttamaan. Itse en enää päässyt kotiin kun LV holahti - tulehdusriski on suuri. Mene sinne synnärille vaikka 72 kertaa turhaan kunhan se yksi kerta tarkoittaa ettei sun tarvi vauvan kanssa mennä teholle. :)

• Tykkää
Reactions: soja
[QUOTE="viekku";28563806]Tollasta oli mulla kun holahti lepsivettä. Ihan teelusikallinen vain kerrallaan. Oli vetistä ja punertavaa, enkä ite epäilly muuta kuin limatulppaa. Kun kävin tarkistuttamassa niin lapsivettä se oli. Älä odottele, mene tarkistuttamaan. Itse en enää päässyt kotiin kun LV holahti - tulehdusriski on suuri. Mene sinne synnärille vaikka 72 kertaa turhaan kunhan se yksi kerta tarkoittaa ettei sun tarvi vauvan kanssa mennä teholle. :)[/QUOTE]

miten usein sulla sitten holahti lapsivettä? itseäni ihmetyttää, kun tosiaan aamulla tuli kaksi eri kertaa siteeseen , mutta nyt ei ole tullut n. 3 tuntiin mitään...
-ap-

Voi tulla vain kerran, ja myöhemmin lisää.

Mulla alkoi ekan kerran lapsivettä lorahdella kovan yskän seurauksena rv 36, sitä tuli aina yskiessä. Jouduin rampata kerran viikossa ä.polilla tarkastuksessa, ultrassakin vettä oli aina vähemmän ja vähemmän. Kun yskä parani niin veden loriseminen loppui, hetkeksi. Sitä sitten uusiutui ja rv 39+4 vasta alkoi kunnolla taas tulemaan, aamulla tipoittain ja päivää kohti kiihtyi niin että side oli ihan kauttaaltaan vedessä ja sai koko ajan vaihtaa. Ottivat synnärille osastolle ja synnytys käynnistettiin aamulla, illalla oli poika sylissä. =)

Voisko olla ihan valkovuotoa, jossa seassa vähän verta? Verta tulee kun kohdunsuu alkaa pikkuhiljaa kypsyä ja pehmentyä, ehkä avautuakin vähän. Eli ei se nyt välttis mitään lapsivettä ole, eikö teille kerrota neuvolassa näitä juttuja ollenkaan? Vaikka olis limatulppaakin niin synnytys saattaa olla vielä viikkojen päässä. Kuten lapsivesi niin se limatulppakin uusiutuu.

Voisko olla ihan valkovuotoa, jossa seassa vähän verta? Verta tulee kun kohdunsuu alkaa pikkuhiljaa kypsyä ja pehmentyä, ehkä avautuakin vähän. Eli ei se nyt välttis mitään lapsivettä ole, eikö teille kerrota neuvolassa näitä juttuja ollenkaan? Vaikka olis limatulppaakin niin synnytys saattaa olla vielä viikkojen päässä. Kuten lapsivesi niin se limatulppakin uusiutuu.

Valitettavasti tällaisista jutuista ei ole kerrottu neuvolassa yhtikäs mitään!
Mua itseäni epäilyttää, että olisiko lapsivettä, koska ei tosiaankaan ole tullut n. 6h aikana mitään. Tuo vuoto siis imeytynyt kokonaan siteeseen, näyttää itseasiassa jonkin verran ihan menkkojen viimeisen päivän vuodolta!
ap

Yhteistyössä