Toivottavasti menee nyt jokaisella kaaliin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niina"

Vieras
Minun mielestäni kunhan on täysi-ikäinen eli yli 18-vuotias saa valita itselleen minkä ikäisen kumppanin tahansa. Oli sen kumppanin ikä vaikka sitten 40v, tärkeintä ei ole ne numerot vaan että nämä ihmiset on onnellisia toistensa kanssa. Jos onni löytyy tästä suhteesta niin hyvä, kaikkihan me ihmiset pyritään elämässä onnellisuuteen vai mitä?

Mitä se on sinulta pois jos 18-vuotias aikuistunut lapsesi seurustelee 40-vuotiaan kanssa, jos he ovat onnellisia ja kumppani kohtelee häntä kuin kukkaa kämmenellä? Eikö jokainen toivo tätä onnea lapselleen, kai se on tärkein ei ne numerot.

Entä miksi jauhatte jostain hyväksynnästä?

Luuletteko että täysi-ikäiset henkilöt tarvitsee toisten ihmisten hyväksyntää mihinkään?

Ette te ole niin ihmeellisiä, että teiltä tarvittaisiin joku hyväksyntä siihen että täysi-ikäiset ihmiset saa olla keskenään. Oli ne sitten vaikka ne 18v ja 40v.

On hirveän omahyvästä huudella siellä että ei saa minun hyväksyntää, kun ikinä olla teiltä edes kysytty sitä eli teidän hyväksyntää EI tarvita.

Terveisin 37v nainen, jolla on 47v mies ja entisestä liitosta saatuna yksi lapsi 19-vuotiaana, mies saanut entisestä liitostaan myöskin samana vuonna lapsen 29-vuotiaana ja meillä on myöskin yhteinen 2007 syntynyt lapsi. Suhteemme alkoi kun minä olin 30v ja mies 40 ja hyvin toimii vieläkin, naimisiin menimme v. 2010

Tämä on ainut ja oikea vastaus, uskallan väittää niin ja sanon että ihmisten tulee lopettaa toisten täysi-ikäisten ihmisten rakkauselämän tuomitseminen, koska se on hyvin ilkeää ja sellaista että se loukkaa pahasti(!), vaikka ei aina omaan korvaan sopivalta kuulostaisikaan.

Annetaanhan olla ihmisten onnellisia.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Onneksi sinun mielipiteesi ei ole ainoa oikea totuus vaan vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi.

Eli eipä mennyt kaaliin. :)

No julkean väittää että tuo on minusta ainut totuus, koska ei oikea totuus voi olla sellainen, että muilla ihmisillä on oikeus hyväksyttää itsensä kautta ja tuomita täysi-ikäisten ihmisten parisuhteita.

Ei minusta sellanen ole inhimillistä, eikä mitään.

[QUOTE="niina";28565011]No julkean väittää että tuo on minusta ainut totuus, koska ei oikea totuus voi olla sellainen, että muilla ihmisillä on oikeus hyväksyttää itsensä kautta ja tuomita täysi-ikäisten ihmisten parisuhteita.

Ei minusta sellanen ole inhimillistä, eikä mitään.[/QUOTE]

Edelleen korostan; sinusta. Muut voivat olla mitä mieltä haluavat ja toimia sen mukaan.

[QUOTE="vieras";28564999]Olis musta noloa, jos kumppanini olis vanhempi kun omat vanhempani![/QUOTE]

Ei välttämättä. Paitsi jos on asennevamma.

Minusta ihmisen nolous katsotaan ihan muista asioista, kun ikänumeroista.

[QUOTE="niina";28565017]Ei välttämättä. Paitsi jos on asennevamma.

Minusta ihmisen nolous katsotaan ihan muista asioista, kun ikänumeroista.[/QUOTE]

Noloa se on, sanot mitä sanot!

[QUOTE="niina";28565031]No teoriassa tämä toimii, käytännössä ei. Ei minusta ihminen voi oikeassa elämässä toimia just niinkuin itse aina haluaa. Pitää siinä vähän toistenkin tunteita esimerkiksi ajatella. Mulle tämmönen ei ole vieras käsitys, koska minut on kasvatettu hyvin.[/QUOTE]Mitä sun kasvatuksesi tähän liittyy?

[QUOTE="niina";28565042]Mietin itsekkin?

Eikö täällä aikuisille ihmisille ole todellakaan kotona neuvottu, että ei ole heidän tehtävä tuomita toisia ihmisiä ja hyväksyttää heidän tekojaan itsensä kautta.

Ihan ihmettelen.[/QUOTE]Sun mielestä siis ihmistä ei saa tuomita mistään?

[QUOTE="niina";28565031]No teoriassa tämä toimii, käytännössä ei. Ei minusta ihminen voi oikeassa elämässä toimia just niinkuin itse aina haluaa. Pitää siinä vähän toistenkin tunteita esimerkiksi ajatella. Mulle tämmönen ei ole vieras käsitys, koska minut on kasvatettu hyvin.[/QUOTE]

Kyllähän sinunkin pitää ajatella muiden tunteita siinä missä muidenkin sinun, eli et voi omia mielipiteitäsi ladella muille totuutena kun ne eivät sitä ole. :)

[QUOTE="vieras";28565055]Sun mielestä siis ihmistä ei saa tuomita mistään?[/QUOTE]

Saa ja pitää, mutta minusta kahden täysi-ikäisen ihmisen henkilökohtainen elämä ei kuulu kellekkään muulle.

[QUOTE="niina";28565074]Saa ja pitää, mutta minusta kahden täysi-ikäisen ihmisen henkilökohtainen elämä ei kuulu kellekkään muulle.[/QUOTE]Eli kun sanoo oman mielipiteensä asiaan, on se tuomitsemista?

[QUOTE="vieras";28564999]Olis musta noloa, jos kumppanini olis vanhempi kun omat vanhempani![/QUOTE]

Olisi minusta noloa, jos minä tai lapseni olisimme niin tyhmiä että valitsisimme kumppanimme iän, eikä rakkauden ja sopivuuden perusteella.
"Olis musta"- ihminen olisi minusta nolo niin omana kuin lastenikin kumppanina.

[QUOTE="niina";28565074]Saa ja pitää, mutta minusta kahden täysi-ikäisen ihmisen henkilökohtainen elämä ei kuulu kellekkään muulle.[/QUOTE]

Ei missään olosuhteissa? Oletpa naiivi.

Täysi-ikäisyys ei takaa sitä että ihminen pystyy täysin itsestään huolehtimaan.

Kyllähän sinunkin pitää ajatella muiden tunteita siinä missä muidenkin sinun, eli et voi omia mielipiteitäsi ladella muille totuutena kun ne eivät sitä ole. :)

No onhan se ainut ja oikea totuus, että ei ole muiden ihmisten asia tuomita tai olettaa, että heidän hyväksyntäänsä tarvittaisiin kahden täysi-ikäisen ihmisen asioihin.

Eikä minusta pidä ajatella tuomitsioiden tunteita, kun eihän ne muuta halua kuin kiusata?

Miksi muiden ihmisten pitäisi hyväksyä minun parisuhteeni saati ikäeroa joka minulla on puolisooni?
Mielipiteitä maailmaan mahtuu, mutta eikö se riitä että itse hyväksyn puolisoni sellaisena ja sen ikäisenä kuin hän on.

Henk.koht olen sitä mieltä että jokainen täysi-ikäinen saa elää sen ikäisen kanssa kuin tahtoo, mutta pitää muistaa että paljon vanhempi puoliso myös vanhenee aikaisemmin ja häntä ei saa sitten hylätä sen takia kun terveys alkaa pettää. Rakkaus kestää loppuun asti.

[QUOTE="vieras";28565055]Sun mielestä siis ihmistä ei saa tuomita mistään?[/QUOTE]

Tietenkin saa tuomita, jos joku tekee pahaa.
Siitä ei saa tuomita, jos joku elää onnellisena kumppaninsa kanssa - vaikka olisikin potentiaalisen tuomitsijan kannalta epäkonventionaalinen ikäero.

Yhteistyössä