Etäsuhteessa olevat hohoi !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tara.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tara.

Jäsen
20.04.2013
245
0
16
Miten olette kestäneet suhteessa jossa toinen asuu kaukana ? Mikä on ollut suurin välimatka ja onko jompikumpi sitten muuttanut ?

Itse olennyt tilanteessa jossa mies asuu Ranskassa. Jeejee... Sähköpostin avulla jutellaan joka päivä mutta tuntuu kauhealta kun ei voi asua toisen lähellä :(

Mies asui Englannissa, minä Ruotsissa. Olihan se turhauttavaa. Kannattaa kyllä jutella Skypessä ja muutenkin chattailla, on se kuitenkin eri asia jutella livenä kuin laitella sähköposteja. Meillä suhde kesti vuoden, kaatui muista syistä, mutta välimatkakin ehkä vaikutti asiaan.

Voi että! Noin pitkä välimatka on kyllä harmillinen. Kuinka usein näette ja kummassa maassa tapasitte?

Meillä on välimatkaa vain Helsinki-Tampere mutta usein sekin tuntuu loputtomalta. Suhdetta on kestänyt nyt 1v. Tiedämme molemmat että vain juuri toistemme kanssa haluamme jatkossa olla, mutta kaikki aiheuttaa tosi paljon stressiä - mihin kaupunkiin jäämme kun kumpikaan ei halua/voi muuttaa toisaalle, kumman luona nyt tämä viikonloppu, muille ystäville ei jää aikaa, yms yms puuh. Jutellaan päivittäin puhelimessa / whazzupilla.

Viime aikoina olen miettinyt mitä tapahtuu sitten KUN pääsemme muuttamaan yhteen.. ! Kaukosuhteeseen tottuneena miten kaikki järjestyy, onnistuuko edes, kun olemme tähän asti eläneet viikonloppunäkemisillä ja satunnaisilla, parin viikon yhdessäoloilla.

Voi että! Noin pitkä välimatka on kyllä harmillinen. Kuinka usein näette ja kummassa maassa tapasitte?

Meillä on välimatkaa vain Helsinki-Tampere mutta usein sekin tuntuu loputtomalta. Suhdetta on kestänyt nyt 1v. Tiedämme molemmat että vain juuri toistemme kanssa haluamme jatkossa olla, mutta kaikki aiheuttaa tosi paljon stressiä - mihin kaupunkiin jäämme kun kumpikaan ei halua/voi muuttaa toisaalle, kumman luona nyt tämä viikonloppu, muille ystäville ei jää aikaa, yms yms puuh. Jutellaan päivittäin puhelimessa / whazzupilla.

Viime aikoina olen miettinyt mitä tapahtuu sitten KUN pääsemme muuttamaan yhteen.. ! Kaukosuhteeseen tottuneena miten kaikki järjestyy, onnistuuko edes, kun olemme tähän asti eläneet viikonloppunäkemisillä ja satunnaisilla, parin viikon yhdessäoloilla.

Mulle tuollainen Helsinki-Tampere välimatka olis just täydellinen. Ei tarvis katella toista koko aikaa, vois olla just sellasessa ihanassa viikonloppusuhteessa :D

Uskon, että suurimmalla osalla onnistuu kyllä suhde sitten kun yhteen muutetaan. Mutta Ossi Väänänen ja hänen vaimonsahan erosivat juuri. He elivät vuosia, olikohan tyyliin 8 tai 9 vuotta kaukosuhteessa ja kaikki meni hyvin. Muuttivat yhteen ja vuoden päästä erosivat.

[QUOTE="vieras";28565485]Harva onkaan etäsuhteessa tarkoituksella olla siinä loppuelämä, kyllä useimmiten on suunnitelmissa muuttaa jossain vaiheessa yhteen.[/QUOTE]

Kyllä mutta joskus se ei ikinä kerkeä toteutua.

Ranskalainen mies on ja Ranskassa tavattiin. Vuorotellen mennään maasta maahan. Tätä on nyt muutaman kuukauden jatkunut ja 2krt ollaan nähty. Ensin ranskassa ja nyt hän tulee suomeen.

[QUOTE="vieras";28565663]Tuliko miehenkin mielestä kaupunki valittua väärin? Katuukohan muuttoaan ja eroaan lapsistaan vielä?[/QUOTE]

Joensuu oli Datan mielestä virhe ja tällä tietämyksellä olisi muuttanut Helsinkiin jo viime kesänä.

Miten olette kestäneet suhteessa jossa toinen asuu kaukana ?
En kestänyt. Läheisyys, seksi, toisen kanssa tekeminen, aistiyhteys... liian tärkeä osa suhdetta, jotta pystyin lopulta olemaan sitä ilman. Skypetys ja sähköpostit eivät tosiaankaan korvanneet oikeaa vuorovaikutusta. Puoli vuotta kärvistelin, ja sekin oli liikaa. Nyt pidän kirjekaverit kirjekavereina.

Yhteistyössä