Pystyykö muka yksi aikuinen valvoa 10 pientä lasta uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Äidin pahin pelko heräsi uimakoulussa: "Missä lapseni on?" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mä en ole uskaltanut tähän mennessä laittaa lasta uimakouluun, koska olen ollut sitä mieltä, ettei yksi aikuinen pärjää noin monen lapsen kanssa.

Mä en itse ymmärrä, miten edes päiväkodeissa pärjätään yhdellä hoitajalla joskus 20 lapsen kanssa (esim aamuisin yksi hoitaja paikalla, joskus 20 lasta saapunut alle 3v). Yhdellä tulee kakka, niin muut jäävät yksin hoitajan lähtiessä vessaan.

Tämä Espoon päiväkodissa.

[QUOTE="nainen";28571933]Äidin pahin pelko heräsi uimakoulussa: "Missä lapseni on?" | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mä en ole uskaltanut tähän mennessä laittaa lasta uimakouluun, koska olen ollut sitä mieltä, ettei yksi aikuinen pärjää noin monen lapsen kanssa.

Mä en itse ymmärrä, miten edes päiväkodeissa pärjätään yhdellä hoitajalla joskus 20 lapsen kanssa (esim aamuisin yksi hoitaja paikalla, joskus 20 lasta saapunut alle 3v). Yhdellä tulee kakka, niin muut jäävät yksin hoitajan lähtiessä vessaan.

Tämä Espoon päiväkodissa.[/QUOTE]

Saahan sitä olla hoitajana sydän syrjällään kun on liikaa lapsia kontolla. Parhaansa tehtävä ja ylikin ja toivottava ettei satu mitään. Uimapaikoissa pitäs olla kyllä ehdottomasti tarpeeksi aikusisia. Tuota vilkasta 5v en antaisi uimaryhmään jossa 10 lasta ja yksi valvoja.

Saahan sitä olla hoitajana sydän syrjällään kun on liikaa lapsia kontolla. Parhaansa tehtävä ja ylikin ja toivottava ettei satu mitään. Uimapaikoissa pitäs olla kyllä ehdottomasti tarpeeksi aikusisia. Tuota vilkasta 5v en antaisi uimaryhmään jossa 10 lasta ja yksi valvoja.

En minäkään ikinä. Kaikesta vaan säätetään rahaa. Yksityisen uimakoulun hinta heti kait tuplaantuisi, jos olisi 2 valvojaa.

Miettikää itsenne uimahalliin 10 alle 4v kanssa. Kuinka moni muka pärjäisi?

Mä olin uimakoulussa lapsena, meitä oli paljon mutta muistaakseni oltiin tosi pienessä altaassa, jossa toinen puoli oli syvempää ja toinen matalampi. Uittaja opetti meitä uimaan sellaisella ilkeällä renkaalla, jolla piti veden pinnalla (en tykännyt), mutta siis yksi kerrallaan ja muiden piti olla matalassa päässä pitäen reunoista kiinni. Lapset onneksi itse osaavat pitää tiiviisti yhtä ja jos joku vaipuu veden alle niin lapset huutaa kyllä uittajaa paikalle.

[QUOTE="a.p";28571974]En minäkään ikinä. Kaikesta vaan säätetään rahaa. Yksityisen uimakoulun hinta heti kait tuplaantuisi, jos olisi 2 valvojaa.

Miettikää itsenne uimahalliin 10 alle 4v kanssa. Kuinka moni muka pärjäisi?[/QUOTE]

Missä puhutaan alle 4v? Mut siis ryhmäkoko menee hoidossakin niiin että yhden vastuulla saa olla 4 alle 3v tai 7 yli 3v lasta. Tuota rikotaan räikeästikin. Ja vielä kun uimahalli on paikka missä on vaara eritavalla kun muuten sisätiloissa. Uimataidottomia lauma niin...

[QUOTE="sssss";28572168]Ihmettelen. Täällä Espoossa Cetuksen uimakouluissa on aina kaksi valvojaa per koulu.[/QUOTE]

Ja mitä oon tossa Tuusulassa katellu ni ei oo noin montaa lasta/valvoja. Täkäläisestä systeemistä en sitte tiiä.

Mun 4 vuotias on just uimakoulussa, lapsia on parikymmentä, uimaopettajia 4 ja apuopettajia 3 Siltivälillä hirvittäää... Joten en veisi jos valvojia ois vaan yks kymmentä lasta kohti.

No ei pysty. Järjetöntä tuollainen, rahasta siinä on kyse. Itse en suostuisi ottamaan tuollaista vastuuta, se on kuitenkin niin pieni hetki veden kanssa ja mitään ei ole tehtävissä....

Päiväkodissakin on tosiaan järjetöntä nämä suhdeluvut, joita sitten vielä rikotaan räikeästi jatkuvasti. Itse esim. joudun aina aamuvuorossa hoitamaan koko ryhmän yksin aamupala-ajan yli, meillä 23 lasta. Siinä sitten otat lapset vastaan, valmistat aamupalaa ja jaat sen lapsille, samalla kun katsot niiden perään ja avustat niitä jotka apua tarvitsee. Hullunhommaa.