Km? ja tänään bileet. Joisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
Tähän ketjuun tulee varmaan jeesustelijoita, mutta:

reipas viikko sitten tuli hailakka plussa raskaustestiin, joka lähti hitaasti voimistumaan ja sitten taas haaleni pari pv. Toissa iltana supisteli selvästi ja eilen aamulla alkoi runsas verinen vuoto jossa on ollut myös hyytymiä seassa. Raskaustesti on tänä aamuna kuitenkin yhtä "vahva" kuin eilen: selkeä, muttei mitenkään voimakas. Ei yyhtä voimakas kuin vielä 3-4 pv sitten

Mulla ois tänään kauan suunnitellut juhlat, jotka voivatkin jäädä kesän ainoiski juhliksi näin perhellisenä ja työssäkäyvänä. Teksii mieli kumota muutama lasi, mutta voinko olla varma keskenmenosta? Kai se hormonimäärä aika hitaasti laskeekin? Eikö oireet nyt ole aika selvät? Minulla on ollut ennenkin varhaisia keskenmenoja.

Et voi olla varma keskenmenosta. Raskaus voi jatkua runsaastakin vuodosta huolimatta, ja virtsan hormonipitoisuuteen vaikuttaa muukin kuin raskauden eteneminen (esim. juotujen nesteiden määrä, virtsaamistiheys, turvotusten kehittyminen/poistuminen jne.) eikä siitä viivan tummuudesta tai haaleudesta kannata tehdä kovin suuria johtopäätöksiä.

Toivottavasti tulee kuitenkin hauskat juhlat ja raskauden suhteen käy niin kuin olisi paras!

Toisaalta raskaus on niin alussa, että vaikka joisit, niin ei vaikuta vielä alkioon. Toiset ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä olevansa raskaana.

En uskaltaisi juoda koska pieni mahdollisuus raskauteen on olemassa, ajattele katuisitko jos jutuasi saisit tietää ettei raskaus keskeytynytkään...

Mutta varmasti itse tiedät parhaiten miten toimia :)

Viimeksi muokattu:
En todellakaan joisi koska minulla tuli esikoisen aikana runsasta vuotoa ja raskaus jatkui normaalisti. Raskauden aikana kun voi tulla vaikka minkalaista vuotoa, eli vuoto ei aina tarkoita keskenmenoa. Supisteluun ja kipuun voi syynä olla ihan raskaus eikä keskenmeno.

Mulla tuli "keskenmeno", terkkarikin oli sitä mieltä että kesken meni. Sain ultraan ajan muutaman viikon päähän, että tarkistetaan että kaikki on tullut ulos. Siellä tarkastusultrassa sitten selvisi, että raskaana olin edelleen. Lääkäri sanoi, että on voinut olla kaksonen. Kauhea morkkis, kun olin siinä välissä saunaoluita juonut.

Itse teet päätöksesi.

Minulle tuli viikolla 12 voimakas vuoto ja terveyskeskuksen lääkäri tuumasi, että kesken meni. Nyt "keskenmennyt" 7-vee katselee tuolla telkkarista lastenohjelmia... Tarkemmissa gynentutkimuksissa ja ultrassa selvisi, että istukka oli kiinnittynyt hyvin alas vuoti reilusti reunasta.

Kun on ollut tarpeeksi monta keskenmenoa niin hommma arkipäiväistyy. Ymmärrän kyllä ap:n mietteet mutta en ehkä uskaltaisi ottaa ennenkuin uä katsottu tai testissä nega. Tosin itse en viimeisimmästä vk 6 km:stä tehnyt edes negatestiä, vuodot ja hyytymät oli sitä luokkaa että kaikki tuli varmasti ulos + täysi raskausoireettomuus, tiesin etten ole raskaana. Seuraavasta kierrosta kävikin hassusti, raskauduin suoraan uudelleen, testin tein vasta oltuani jo about 3 vk jo raskaana, jokunen alkoannos tuli otettua. Aiemmin aina olen ollut kerta toisensa jälkeen yli-innokas testailemaan. Hedelmöittymisen jälkeen on muistaakseni 17 vrk ajanjaksoa jolloin ulkoiset tekijät ei vielä juuri vaikuta.

[QUOTE="vieras";28580482]Kun on ollut tarpeeksi monta keskenmenoa niin hommma arkipäiväistyy. Ymmärrän kyllä ap:n mietteet mutta en ehkä uskaltaisi ottaa ennenkuin uä katsottu tai testissä nega. Tosin itse en viimeisimmästä vk 6 km:stä tehnyt edes negatestiä, vuodot ja hyytymät oli sitä luokkaa että kaikki tuli varmasti ulos + täysi raskausoireettomuus, tiesin etten ole raskaana. Seuraavasta kierrosta kävikin hassusti, raskauduin suoraan uudelleen, testin tein vasta oltuani jo about 3 vk jo raskaana, jokunen alkoannos tuli otettua. Aiemmin aina olen ollut kerta toisensa jälkeen yli-innokas testailemaan. Hedelmöittymisen jälkeen on muistaakseni 17 vrk ajanjaksoa jolloin ulkoiset tekijät ei vielä juuri vaikuta.[/QUOTE]

Kiitos, arkipäiväistymisestä lienee kyse. Jos 3-4 vuodessa on "raskaana" niin siihen oppii suhtautumana tietyllä tavalla. Toki ihmekin on voinut tapahtua, mutta jotenkin en usko kaksosiin tai muihin. Vuoto on todella runsasta.

Ei tämä nyt maata kaatava ongelma ole, mutta kysyinkin vaan mielipidettä ja kokemuksia. On mulla suurempiakin murheita kuin se, että en saa juoda alkoholia. Tulee vaan aika kiusallisia tilanteitakin, kun kaikki juhlissa eivät asiantilaa tiedä. Ja todellakin tarvitsisin hieman rentoutusta, murheita on yhdelle viikolle ollut ihan tarpeeksi tässä. Eikä kännien vetäminen nyt ollut kyseessä, korkeintaan pienen huppelin. Huppelikaan ei kuulu mun peruharrastuksiin.

Arvasinkin, että noita vittuilijoita tää ketju kerää, itse en ehkä kehtaisi tulla kettuilemaan jos en olisi kokenut toistuvia alkuraskauden keskenmenoja. Kiitos siis asiallisille kommenteille.

Taida juoda maltillisesti muutaman ja tehdä viel ennen lähtöä testin (mulla on päiväpissa usien vahvempaa).

Mä en osaa vastata, onko kyseessä km vai ei. Pahoittelut, jos on.
Itsekin useamman km:n kokenut, viimeisimmässä toinen sikiöistä vuoti ulos.

Mutta ehkä kuitenkin kannattaisi jättää juomatta edes ne muutamatkin siiderit. Vaikka itse toki tiedät parhaiten, kuinka tahdot toimia.
Alkoholilla nollaaminen ei välttämättä ole paras mahdollinen tapa toipua surusta.

[QUOTE="vieras";28580366]Ei kai joku usko tähän vakavissaan? Ei se alkoholin mahdollinen vaikutus alkioon ole kiinni siitä, tietääkö raskaudesta vai ei, tai tietäisikö naapuri tähän aikaan vai ei.[/QUOTE]

Siis mitä? Kyllähän varmaan on monia naisia, jotka tietää olevansa raskaana vasta monilla viikoilla.
Itse ymmärsin tehdä raskaustestin n. viikoilla 12. Onhan se alkio useamman viikon, jolloin se sieltä ruskuaispussista ravinnon. Ei sillä alkoholin nauttimisella kerran ole mitään merkitystä noin alussa.

En todellakaan joisi. Minulla on tullut todella runsasta vuotoa (vähintään yhtä paljon kuin kuukautisten aikaan) ja silti olen ollut raskaana. Raskaustestien viivat ovat minunkin kohdallani tummuneet, ja taas vaalenneet, ja vasta useamman päivän jälkeen taas tummuneet... ja näistä kokemuksista on silti syntynyt vauvoja meille. Sanoisin, että olet aika uhkarohkea, jos lähtisit nyt ryyppäämään... en tahdo jeesustella, mutta suoraan sanottuna hulluna pitäisin sinua. :/

[QUOTE="noo";28580749]Siis mitä? Kyllähän varmaan on monia naisia, jotka tietää olevansa raskaana vasta monilla viikoilla.
Itse ymmärsin tehdä raskaustestin n. viikoilla 12. Onhan se alkio useamman viikon, jolloin se sieltä ruskuaispussista ravinnon. Ei sillä alkoholin nauttimisella kerran ole mitään merkitystä noin alussa.[/QUOTE]

Kyllä sillä juomisella nykytiedon mukaan on merkitystä jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa... jo viikoilta 3 eteenpäin. Usein nuo raskaudet vaan menevät sitten kesken jo aivan varhaisessa vaiheessa, mikäli on sattunut vakavaa vahinkoa.

Yhteistyössä