Keksikää mulle ruoka???? Pakkaseen tarttis tehdä täydennystä annoksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Pitäis olla runsasproteiininen ja vähähiilarinen.

Alkaa ne iänikuiset sotkut kyllästyttämään, joita mulla on pakkanen täynnä. Itselleni ruoka-annoksia ajattelin tehdä.

Mitä siis teen? Valkuaisia löytyis 15kpl jotka haluaisin käyttää pois, mut ne nyt menee ruoan kuin ruoan seassa :). Löytyisköhän palstalaisilta ideoita? Uuniruoka ois kaikkista parasta ni saa tehtyä helposti paljon kerrallaan.

[QUOTE="mie vaan";28600340]Täytettyjä vihanneksia, esim. tonnikalalla/jauhelihalla/kinkulla täytettyjä kesäkurpitsoja/munakoisoja/paprikoita.[/QUOTE]

Mul on siel jo täytettyjä herkkusieniä lisukkeineen :) Täytetyt paprikat ois kyl tosi hyviä, mut joku helppotekoinen uuniruoka tms ois nyt hakusessa. Mitä sais paljon kerralla, koska varmaan toistakymmentä annosta ajattelin tehdä :)

eikä muuten mahdu mun purkkeihin paprikat :/

Pestokana: paprika, kesäkurpitsa, sipuli, valkosipuli silputtuna vuokaan, sekaan 2 prk (yrttimaustettua) tomaattimurskaa, pippuria. Päälle kanan rintaleikkeet jotka voidellaan pestolla. Uuniin about 30-40 minsaa, ja superhelppo herkkuruoka on valmis :)

Tee kaallaatikkoa, johon laitat sipulia, porkkanaraastetta, kaalin ja 400 grammaa jauhelihaa. Jätät siis riisin pois.
Toinen ruokaehdotus ois färssi eli lihamureke, johon voisit laittaa sipulia, punajuurikuutioita ja jauhelihaa noin kilon. Jätä korppujauho pois. Pakasta kerta-annoksina.
Gulassipata sopii myös hyvin pakastettavaksi. Tarviit noin 600 grammaa karjalanpaistilihoja, 3-4 porkkanaa, 3 sipulia, 3 valkosipulinkynttä, 5 desii vettä, 2 tl paprikajauhetta, 1 1/2 tl suolaa, kuivattu chilipalko tai pieni öljyyn säilötty chilipalko, 2 laakerinlehtee, 1/2 tl mustapippuria, iso punanen paprika, 2 rkl tomaattipyreetä, persiljaa. Ruskista lihat, silppua kaikki kasvikset/juurekset, lado pataan, mausta. Vesi päälle ja uuniin 200 asteeseen. Pidä ainaski tunti kannen alla uunissa. Nauti keitetyn kukkakaalin kanssa.

Mä tein täs joku aika sitte sellaasta vuokaa, että ruskistin eka jauhelihan ja maustoon. Sitte uunivuokaan raakaa perunaa ja bataattia sopivina paloona kerros, päälle se jauheliha ja sitte viä kerros perunaa ja bataattia. Lorottelin päälle vähä hunajaa ja oliiviöljyä. Nesteeksi laitoon kolmen juuston ruokakermaa purkin ja jonku verran maitoa. Uuniin 175 asteeseen ja oliskohan tuo ollu joku 1½ tuntia uunis.

Mä tein täs joku aika sitte sellaasta vuokaa, että ruskistin eka jauhelihan ja maustoon. Sitte uunivuokaan raakaa perunaa ja bataattia sopivina paloona kerros, päälle se jauheliha ja sitte viä kerros perunaa ja bataattia. Lorottelin päälle vähä hunajaa ja oliiviöljyä. Nesteeksi laitoon kolmen juuston ruokakermaa purkin ja jonku verran maitoa. Uuniin 175 asteeseen ja oliskohan tuo ollu joku 1½ tuntia uunis.

muuten ihan hyvä, mut liikaa perunaa ja kermaa. Mut tilallehan vois laittaa muita kasviksia ja vaikkapa tomaattimurskaa

Yhteistyössä