Kuuluuko palsternakka nakkikeittoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linneasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

linneasi

Vieras
Mies tekee meillä yleensä keitot, on parempi siinä, nyt poikkeuksellisesti minä väänsin nakkikeiton.

Ostin kaupasta palsternakkaa, lanttua, selleriä, porkkanaa ja perunaa. Miehen mielestä palsternakka ei kuulu perinteiseen nakkikeittoon.
Mun muistaakseni kuuluu,äitinikin niin taisi opettaa.

Eli kysytäänpäs palstaraadilta, kuuluuko vai ei?

Kaivoin perinteisen keittokirjanikin lällättääkseni miehelle, mutta eipäs ollut siinä ohjeessa palsternakasta puhetta.

Mitä te laitatte nakkikeittoon tai lihakeittoon?
Eroaako se "pohja" noissa kahdessa muuten jotenkin?

Ja kysehän nyt ei ole siitä että jokainen saa laittaa mitä haluaa, tiedostan kyllä sen, haluaisin vain tietää asia on yleensä.

Meillä ainakin on aina kuulunut. Noista vaihdellen pohjat on aika samanlaisia. Kalakeittoon ehdottomasti vielä fenkolia lisäksi. Ja sipulia kaikkiin. Perunan saatan jättää kokonaan pois.

Mies tekee meillä yleensä keitot, on parempi siinä, nyt poikkeuksellisesti minä väänsin nakkikeiton.

Ostin kaupasta palsternakkaa, lanttua, selleriä, porkkanaa ja perunaa. Miehen mielestä palsternakka ei kuulu perinteiseen nakkikeittoon.
Mun muistaakseni kuuluu,äitinikin niin taisi opettaa.

Eli kysytäänpäs palstaraadilta, kuuluuko vai ei?

Kaivoin perinteisen keittokirjanikin lällättääkseni miehelle, mutta eipäs ollut siinä ohjeessa palsternakasta puhetta.

Mitä te laitatte nakkikeittoon tai lihakeittoon?
Eroaako se "pohja" noissa kahdessa muuten jotenkin?

Ja kysehän nyt ei ole siitä että jokainen saa laittaa mitä haluaa, tiedostan kyllä sen, haluaisin vain tietää asia on yleensä.
Tuohonkin kuuluu:)
Nakkikeitto | Reseptitaivas

ai kuinka noloa, mun piti googlettaa palsternakka, kun en tiennyt miltä se näyttää! Mä laitan yleensä eli harvoin kun keittoa teen, niin sellasen keittojuurespussin ja perunaa, vaik varmaan maukkaampaa tulis, kun laittais ihan tuoreista vihaneksista.

Uusimmat

Yhteistyössä