Voiko kuumeisen 1-vuotiaan kanssa lähteä ostoskeskukseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti.kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti.kysyy

Vieras
.. apteekkiin, kun kuumetta-alentavat on loppu ja mies töissä? Jos lähtisin päikkäriaikaan niin, että lapsi nukkuisi rattaissa? Äsken mittasin niin 37,9 näytti.

Tuo ostoskeskuksen apteekki on lähin ja, kun ei ole mikään mega suuri ostoskekskus, että ei ole mitään kauheaa hälinää. Lähikaupassa on jokatapauksessa käytävä hakemassa maitoa.

Harmittaa, eilen piti ostaa lapselle lääkettä, kun satuin tarkistamaan paljon on jäljellä ja tottakai se jäi, kun ei osotoslistaa ollut. Miehelle vielä sanoin illalla, että toivottavasti ei tule nyt kipeäksi, kun ei ole kuin yhteen annokseen. Olin sitten yöunille laittamassa, kun ihmettelin kitinää ja huomasin, että on vähän lämmin ja tottakai kuumetta eikä apteekki enää auki.

Mies pääsee vasta neljältä töistä.

Selvä juttu.

Toivon, että kuume ei tuosta enää nousisi juurikin tuon takia, että ei vielä kuitenkaan sitä tarvitse, ainakaan kuumeeseen. Kun täällä näköjään sataa tällä hetkellä vettä.. Toivottavasti tuo lämpö pysyisi tuossa eikä nousisi enempää tai sitten sade lakkaisi.. Maito riittäisi siihen asti, että mies on kotona, toivottovasti ainakin.

Voi, mutta ei tarvi lääkitä vielä koska ei ole kunnolla kuumetta.

Älä höpötä paskaa. Mulla itsellä on normilämpö noin 36 astetta ja jos mulla on jo 37 astetta, niin olen ihan sairas. Joten olipa taas järkikömmentti.

Ja joo, kuumeisen kanssa voi periaatteessa lähteä mihin vaan. Ja ihan yleinen suositus, jota yli puolet palstamammoista ei tiedä, on se että kuumeisena kannattaakin käydä ulkona ja erityisesti kylmällä ilmalla tai pakkasella viilentymässä. Avainsana on tässä rasitus, eli rasittua ei saa, ja siksi vaunulenkit kuumeisen kanssa on parasta terapiaa ;)

Lapsen ja aikuisen kuume on ihan eriasia.

Itseäsi voit lääkitä jos vaikka mittari näyttäisi lähemmäs 37 astetta. Lapsella normaali ruumiin lämpö on 37.5. Suositus on että lasta lääkitään vasta 38.5 asteen kuumeessa.

1-vuotialla 37.9 asteen lämpö ei ole edes paha vielä.

Älä höpötä paskaa. Mulla itsellä on normilämpö noin 36 astetta ja jos mulla on jo 37 astetta, niin olen ihan sairas. Joten olipa taas järkikömmentti.

Ja joo, kuumeisen kanssa voi periaatteessa lähteä mihin vaan. Ja ihan yleinen suositus, jota yli puolet palstamammoista ei tiedä, on se että kuumeisena kannattaakin käydä ulkona ja erityisesti kylmällä ilmalla tai pakkasella viilentymässä. Avainsana on tässä rasitus, eli rasittua ei saa, ja siksi vaunulenkit kuumeisen kanssa on parasta terapiaa ;)

Meidän lapsella on normi lämpö 36.6-37,4 niin en kauhean huolissaan itse ainakaan ole tuosta 37,9 ,mutta itsekkin jos on 37 lämpö/kuumetta niin olen jo sänkypotilaana :D

Minut heitettiin aina pienenä hetkeksi talvella pihalle pakkaseen jos oli korkea kuume, eihän sitä pienenä ymmärtänyt, että miksi vaikka vanhemmat selittivät. Ajattelin vain, että tyhmiä ovat ,kun olen kipeä ja pakottavat pihalle hetkeksi "jäähdyttelemään" vaikka en mitään pahaa tehnyt :D

Lapsen ja aikuisen kuume on ihan eriasia.

Itseäsi voit lääkitä jos vaikka mittari näyttäisi lähemmäs 37 astetta. Lapsella normaali ruumiin lämpö on 37.5. Suositus on että lasta lääkitään vasta 38.5 asteen kuumeessa.

1-vuotialla 37.9 asteen lämpö ei ole edes paha vielä.

Jäi näköjään tuosta alkutekstistä pois, että eilen illalla oli 38,8 kuumetta. Olisko nyt näin aamusta vähän matalampana nukkumisen jälkeen, vaikka heikosti tuo yö meni.

Oon mäkin joutunu käymään apteekissa ja pakollisella asialla kipeän lapsen kanssa. Pakannu sen vaa kärriin lepäilemään. Ja mitä tuohon lääkkeeseen tulee, ei kannata tuijottaa vain sitä lukemaa, potilaan yleistilannekin ratkasee onko lääkkeen tarve. Pihtailla ei kannata vaan helpottaa oloa mikäli tarve on. Omallakin vaihtelee kuumeessa olo ja katon sen mukaan koska lääkettä.

Minä en ole vienyt kuumeista lastani pakkaseen viilentymään, enkä vie. Oli suositukset mitä hyvänsä. Olen vähentänyt vaatetusta, joskus tuulettanut huonetta ym. Mutta pakkaseen , ei kiitos.

Olen aina lääkinnyt lapsiamme vasta yli 39 kuumeessa. Meillä ainakin lapset ovat olleet tuossa vaiheessa ihan täysillä leikeissä ja touhuissaan - näin ainakin taaperoiden kohdalla. Ainoa asia, mistä kuumeen havaitsee, on lapsesta hohkaava lämpö.

Milloin pitää olla huolissaan lapsen korkeasta kuumeesta? Vain jos yleisvointi huononee? Nyt oli 40 astetta ,mutta yleisvointi kuitenkin ok. Pitääkö tarkkailla normaalia herkemmin nyt kun nuin korkialla on kuume? Annoin lääkettä ja lapsi on nukkumassa, ilmeisesti lääke kuitenkin vaikuttanut, kun aivan hiestä märkänä koko laps parka.

Ja joo, meillä ollaan ensimmäistä kertaa kunnolla kipeänä. Muuten ollut hammaskipuja ja tälläisiä "pienempiä" vaivoja.

Hyvin osaat pieneksi lapseksi kirjoittaa ;)

Noin pienellä voi helposti nousta kuume korkealle. Jos yleiskunto menee alas, on väsynyt, ei juo tarpeeksi ja on muutoinkin kipeän oloinen niin sitten lääkäriin.

[QUOTE="vieras";28610405]Noin pienellä voi helposti nousta kuume korkealle. Jos yleiskunto menee alas, on väsynyt, ei juo tarpeeksi ja on muutoinkin kipeän oloinen niin sitten lääkäriin.[/QUOTE]

Okei kiitoksia :)

On kyllä tänään illalla nukkunut aika paljon, kun ei suostunutkaan kaupassa käynnin aikana nukkumaan vaan piti katsella ja ihmetellä kaikkea. Eli meni vasta viiden jälkeen nukkumaan päikkärit ja heräsi joskus ennen kaheksaa. Yritin syöttää iltapalaa, mutta ei maistunut ja meni yöunille tuossa puoli yhdeksän aikaan. Ei kai tuosta vielä tarvitse huolissaan olla?

[QUOTE="aapee";28610431]Okei kiitoksia :)

On kyllä tänään illalla nukkunut aika paljon, kun ei suostunutkaan kaupassa käynnin aikana nukkumaan vaan piti katsella ja ihmetellä kaikkea. Eli meni vasta viiden jälkeen nukkumaan päikkärit ja heräsi joskus ennen kaheksaa. Yritin syöttää iltapalaa, mutta ei maistunut ja meni yöunille tuossa puoli yhdeksän aikaan. Ei kai tuosta vielä tarvitse huolissaan olla?[/QUOTE]juotavaa paljon ja jos tykkää niin jäätelöä ja kiisseliä itse annoin kun pienenä oli poika kipeä. Niistä saa nestettä ja energiaa kun muu ei maistunut.

[QUOTE="aapee";28610431]Okei kiitoksia :)

On kyllä tänään illalla nukkunut aika paljon, kun ei suostunutkaan kaupassa käynnin aikana nukkumaan vaan piti katsella ja ihmetellä kaikkea. Eli meni vasta viiden jälkeen nukkumaan päikkärit ja heräsi joskus ennen kaheksaa. Yritin syöttää iltapalaa, mutta ei maistunut ja meni yöunille tuossa puoli yhdeksän aikaan. Ei kai tuosta vielä tarvitse huolissaan olla?[/QUOTE]

Ihan normaalia olla kuumeisena väsynyt. Mutta jos alkaa olemaan ihan veltto, kannattaa viedä lekuriin.

Yhteistyössä