Rv 15 ja PAHOINVOINTI! :( Pelottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja panic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

panic

Vieras
eli muuten ei ole ollut alkuraskaudessa kuin pientä etovaa olo.. nyt sitten viikon ajan ollut pahwmpi pahoinvointi niin että siihen öisinkin herää. :( viime viikolla ultrassa kyllä kaikki hyvin... pelottaa silti kun jostain luin jotta voi olla huono asia? :O nyt rv 15+1, takana 2 onnistunutta raskautta ja viime vuonna keskeytynyt km rv 13... pelko siis takaraivossa kokoajan.:(

lakkaa lukemasta netistä juttuja.

joilleki on ihan normaalia pahoinvointi toisella kolmanneksella. ja ennenkuin sanot ettei ennenkään oo ollu niin jokainen raskaus on erilainen.

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6 ja kesti tuonne 24 rv:n tienoille. Yöllä heräsin kuvotukseen ja oksentamaan, aamulla samoin ja illalla en pystynyt nukahtamaan kun niin oksetti. Joten lepo vaan.

Nah, ihan normaalia. Menen samoilla viikoilla ja satunnainen oksennus multakin öisin tulee. Mulla se johtuu siitä et ruuansulatus on raskauden myötä niin jumissa et vatsa vähänku toimii väärään suuntaan kun pakko tyhjentää ähkypainetta.

kiitti teille <3 mä tietenkin luin just täältä kaksplussan sivuilta että jos näillä viikoilla alkaa niin voi olla huono merkki...joku hormonien laskeminen tms ettei ois kaikki hyvin.:o ja joo no yleensä oon alkuraskaudet oksennellu ja sit helpottanu. nyt sit alkoi vasta nyt tää kuvotus..

[QUOTE="xxxxxxx";28616626]Eikös tuo pahoinvointi oo hyvä merkki, ainakin itse ajattelisin että istukka toimii hyvin kun on huono olo :)[/QUOTE]

Yhtä hyvä kuin se, ettei voi pahoin.

Eli ihmisten kropat vaan reagoi eri tavalla raskaushormoneihin. Ei siinä sen kummepaa. Toiset on matkapahoinvoivia, toiset eivät. Ei sekään mistään sen vakavammasta kerro kumpaankaan suuntaan.

Ettei nuo lämpimät kelitkin omalta osaltaan lisäisi tuota pahoinvointia? Itsellä ainakin tuli ihan hirveä pahoinvointi ja turvotus kun oli 20 paremmalla puolella lämpötila. Nyt helpotti kun on muutaman päivän ollut 15 asteen kieppeillä lämpötila aika yölläkään niin tukahduttavan kuuma olla.
Ja pahoinvointia voi tulla missä vaiheessa raskautta vaan eikä siihen tarvitse sen suurempaa syytä.

mua oksetti viela viikolla 39 kun sairaalassa odotin keisarinleikkausta (ahdas lantio, ei siis liity pahoinvointiin) monta kuukautta senjalkeen viela yokotti pesta aamulla hampaita :D:D
Terve lapsi tuli ja kaikki meni loistavasti. Olihan se allottavaa, mutta pieni hinta vauvelista, ei tullu edes suonikohjuja tai raskausarpia ;D

[QUOTE="vieras";28616803]mua oksetti viela viikolla 39 kun sairaalassa odotin keisarinleikkausta (ahdas lantio, ei siis liity pahoinvointiin) monta kuukautta senjalkeen viela yokotti pesta aamulla hampaita :D:D
Terve lapsi tuli ja kaikki meni loistavasti. Olihan se allottavaa, mutta pieni hinta vauvelista, ei tullu edes suonikohjuja tai raskausarpia ;D[/QUOTE]

Mulla soi AINA päässä synnytysopin opettaja taannoin: se ei ole keisariN leikkaus, ei siinä mitään keisaria leikata :D.

Mulla soi AINA päässä synnytysopin opettaja taannoin: se ei ole keisariN leikkaus, ei siinä mitään keisaria leikata :D.

No annatko mulle anteeksi, olen asunut ulkomailla 27 vuotta, keisarikin on jo 19- vuotias ja vaikka ymmartaakin paljon, ei puhu montaa sanaa suomea:)
Mutta oikeassa olet, mua itsea nyppii vielakin monta kertaa kielioppivirheet varsinkin netissa, tuntuu, etta netti on vienyt viimeisenkin jarjenhivenen ihmisilta :D

No annatko mulle anteeksi, olen asunut ulkomailla 27 vuotta, keisarikin on jo 19- vuotias ja vaikka ymmartaakin paljon, ei puhu montaa sanaa suomea:)
Mutta oikeassa olet, mua itsea nyppii vielakin monta kertaa kielioppivirheet varsinkin netissa, tuntuu, etta netti on vienyt viimeisenkin jarjenhivenen ihmisilta :D

Ei mua yhtään haittaa. Tai ärsytä tai mitään. Tulee vaan aina nuo sanat mieleen. Ja niistä on jo n. 20-vuotta. Samaisen naisen sanomana: primipara ja multipara..:D. Jotta nää on näitä...

Nauratti tuo nikkisi kylläkin :D.

Ei mua yhtään haittaa. Tai ärsytä tai mitään. Tulee vaan aina nuo sanat mieleen. Ja niistä on jo n. 20-vuotta. Samaisen naisen sanomana: primipara ja multipara..:D. Jotta nää on näitä...

Nauratti tuo nikkisi kylläkin :D.

Voisko olla etta vaan 19 vuotta ja mun poika ei ollut kuullut tasta ;)
Mitas noi primipara ja multipara on, kuullostaa (sori, oli pakko...) hassulta.

Yhteistyössä