Paljonko meteliä lapsiperheestä pitää kerrostalossa sietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alakertaan muutti pari kuukautta sitten lapsiperhe, kaksi aikuista ja parivuotias poika. Siitä lähtien on meteliä riittänyt. Pojan mielipuuhaa tuntuu olevan patterien hakkaaminen. Kun siitä huomautettiin, on se vähentynyt, muttei loppunut. Poika myös itkee/karjuu usein. Siellä tuntuu olevan myös joku verstas. Poraamista ja paukuttelua kuuluu vähän väliä. Tiedän, kerrostalossa pitää sietää elämisen ääniä ja jollei kestä, niin muuta omakotitaloon (muuttaisinkin, jos olis varaa). Ennen alakerrassa asui kolmilapsinen perhe ja silloin ei oikeastaan kuulunut mitään meteliä.

Kerrostalossa ei tarvitse sietää mitään normaalia elämää häiritseviä ääniä päivästä toiseen. Oli sitten kyseessä koira tai lapsi. Jos asuu kerrostalossa, pitää osata elää niin ettei siitä aiheudu muille haittaa ja pitää myös osata sietää jotain ääniä, mutta päivittäinen tahallinen paukutus ja kolina ei kuulu tähän.

Ehkä ne tekee remonttia siellä. Ja meidän yksivuotiaskin nauttii pattereiden paukuttamisesta ja keittiön tuolien liikkutelusta, molemmista lähtee älytön ääni. Monta kertaa miettinyt, että milloin se alakerran naapuri tulee pää punasena huutamaan oven taakse :D Toki aina kiellän lasta ja siirrän muualle leikkimään, mutta koko ajan sinne takasin menee paukuttelemaan tai jyrräämään.

Mutta jos nuo äänet kuuluu hiljasuuden aikaan niin sitten voi valittaa, muuten ei oikein voi asialle tehdä yhtään mitään.

Kaverini yläkerrassa asuu yksi julkisuuden henkilö ja hänen lapsensa pelaa jalkapalloa sisällä! Siellä se meteli vasta jotain on jos jossakin :D

On täysin normaalia, että 2-vuotias karjuu ja itkee, jopa pari tuntia päivässä. Toiset vähemmän kuin toiset. Ilmeisesti aikaisemman lapsiperheen lapset ovat olleet vain näitä rauhallisempia temperamentiltaan tai sitten jo vähän vanhempia, jotka ymmärtävät (ja muistavat) jo vähän paremmin miksi ei saa huutaa ja meluta.
Itse olen kieltänyt myös lasta paukuttamasta pattereita, mutta aina en ehdi ihan heti väliin, jos olen esim. vessassa tai imetän vauvaa.

[QUOTE="taaperon äiti";28619879]On täysin normaalia, että 2-vuotias karjuu ja itkee, jopa pari tuntia päivässä. Toiset vähemmän kuin toiset. Ilmeisesti aikaisemman lapsiperheen lapset ovat olleet vain näitä rauhallisempia temperamentiltaan tai sitten jo vähän vanhempia, jotka ymmärtävät (ja muistavat) jo vähän paremmin miksi ei saa huutaa ja meluta.
Itse olen kieltänyt myös lasta paukuttamasta pattereita, mutta aina en ehdi ihan heti väliin, jos olen esim. vessassa tai imetän vauvaa.[/QUOTE]

Niin, tai sitten toiset vain osaavat ja ennen kaikkea viitsivät kasvattaa lapsensa paremmin. Tottakai huutoa ja riehumisen ääniä kuuluu ajoittain, mutta esim tuo pattereiden hakkaamisen kielto pitää opettaa jo kaksi-vuotiaalle.

/*[+*-QUOTE="vieras";28619862]Remontoivat asunnon kokonaan ennen muuttoa, joten tuskin uudestaan remontoivat.[/QUOTE]

Meillä ihan sama, kaikki huoneistot on remontoitu ennen muuttoa, mutta silti koko ajan pora laulaa ja viereisestä muutti äsken pois eräs mies ja nyt on remontissa uudestaan. Eikä tämä ole ensimmäinen. Alakertaan muutti eräs pariskunta ja pian muuttivat pois, asunto uudestaan remonttii. Viereisessä talossa sama. Tiedä sit mitä ovat väärin tehneet, kun koko ajan joku asunto remontissa. Olis kiva tietää et vois meidän asunnosta tarkemmin katsoa nämä asiat. Ja me ollaan asuttu tässä alle vuosi sinä aikana monta kertaa ollut remontissa samat asunnot.

[QUOTE="Vieras";28619834]Kerrostalossa ei tarvitse sietää mitään normaalia elämää häiritseviä ääniä päivästä toiseen. Oli sitten kyseessä koira tai lapsi. Jos asuu kerrostalossa, pitää osata elää niin ettei siitä aiheudu muille haittaa ja pitää myös osata sietää jotain ääniä, mutta päivittäinen tahallinen paukutus ja kolina ei kuulu tähän.[/QUOTE]

Tätä mieltä minäkin olen.

[QUOTE="taaperon äiti";28619879]On täysin normaalia, että 2-vuotias karjuu ja itkee, jopa pari tuntia päivässä. Toiset vähemmän kuin toiset. Ilmeisesti aikaisemman lapsiperheen lapset ovat olleet vain näitä rauhallisempia temperamentiltaan tai sitten jo vähän vanhempia, jotka ymmärtävät (ja muistavat) jo vähän paremmin miksi ei saa huutaa ja meluta.
Itse olen kieltänyt myös lasta paukuttamasta pattereita, mutta aina en ehdi ihan heti väliin, jos olen esim. vessassa tai imetän vauvaa.[/QUOTE]

Aiemman perheen lapset olivat samaa ikäluokkaa (vauva, parivuotias ja vajaa neljävuotias). Itkemisen ymmärrän, karjumisen tiettyyn rajaan. Tuo patterin paukuttaminen oli aluksi jatkuvaa, nyt "vain" joitakin kertoja tunnissa.

[QUOTE="Joo";28619941]Niin, tai sitten toiset vain osaavat ja ennen kaikkea viitsivät kasvattaa lapsensa paremmin. Tottakai huutoa ja riehumisen ääniä kuuluu ajoittain, mutta esim tuo pattereiden hakkaamisen kielto pitää opettaa jo kaksi-vuotiaalle.[/QUOTE]

Niinpä niin... Sehän se on, kun tuollainen 2-vuotias ei vielä niin hyvin ymmärrä ja muista miksi ei saa hakata patteria. Kyllä meilläkin samoja asioita jankataan päivästä toiseen ettei kyse ole siitä etteikö lapsi asiaa tietäisi, vaan siitä että hän ei osaa asettua vielä sen naapurin asemaan. 2-vuotiaat ovat vielä aika omaanapaansa tuijottavia ja lyhytmuistisia. Lisäksi meidän tilanteessamme, kyllä tietää ettei saa hakata patteria, mutta hakee sillä huomiota.
Kaikki varmasti, joilla on ollut useampi pieni lapsi samaan aikaan tietää tämän.

Yhteistyössä