Miten näpäyttää miehen kaveria joka alkaa olemaan meillä liian kotonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimoke"

Vieras
Käy meillä usein, olen tuntenut vuosia, ihan kiva tyyppi mutta nyt käytös on muuttunut liian kotoisaksi. Unohtaa että on kylässä enkä ole sen vaimo!
Saattaa arvostella kodinhoitoon liittyviä tekemisiäni, tyyliin, hei älä tee noin tai noin, kesken askareitteni. :O Ja mä kyllä hoidan kotiani hyvin että turhaan napisee.
Huumorilla olen ottanut ja kuitannut soo soo, mutta tavallaan tuollainen käytös jurppii pahasti.

Mitä mä sille sanon? Jotain tosi tyhjentävää mutta hyvässä hengessä?
:)

En ollenkaan ymmärrä mitään "näpäyttelyä". Joko pyydät miestä sanomaan sille, että häritsee, tai sanot suoraan itse. Monet miehet ei ymmärrä mitään vihjailuja ja "näpäytyksiä".

• Tykkää
Reactions: soja
Ärsyttääkö sua siis tuo käytös, vai sekin että tyyppi majailee teillä liian usein?
Jos on liikaa teillä, niin miehesi asia on puuttua siihen.
Jos vain tuo käytös, niin sanot ja teet niinkuin nuo edelliset vastaajatkin on neuvoneet. Että herra on hyvä ja tekee itse jos mun tekemä ei kelpaa, ja laitat myös tekemään. Eiköhän huomauttelut lopu.

[QUOTE="Iki-ihana";28634562]En ollenkaan ymmärrä mitään "näpäyttelyä". Joko pyydät miestä sanomaan sille, että häritsee, tai sanot suoraan itse. Monet miehet ei ymmärrä mitään vihjailuja ja "näpäytyksiä".[/QUOTE]

Se näpäyttelee mua ja mä haluan näpäyttää sitä. Silleen että viesti menee perille.
Miestä en tähän tarvi. Tää on mun ja kaverin välinen juttu. En halua antaa kuvaa, että olisin jotenkin alakynnessä tässä asiassa, tai että hänen käytöksensä olisi mulle jotenkin iso juttu ja olisin siitä loukkaantunut.

Naseva piikki. Saa kirvellä. :D

Minä käskisin painua kotiinsa, kun seuraavan kerran urputtaa jostain. Miehellä on yks tuollainen kaveri, joka saattaa paukahtaa paikalle ennalta määrittelemättömäksi ajaksi ja alkaa ohjeistaa asioissa, joista ei itse tiedä tuon taivaallista. Tämä on kyllä muutenkin sosiaalisesti kyvytön (diagnoosi löytyy), mutta enpä silti jaksa kuunnella toistuvaa mäkätystä omassa huushollissani. Kehotin sitten joskus lähtemään kotiin samantien, taisi vähän siitä loukkaantuakin, mutta eipä ole roikkunut nurkissa päivätolkulla.

[QUOTE="vieras";28634589]Ärsyttääkö sua siis tuo käytös, vai sekin että tyyppi majailee teillä liian usein?
Jos on liikaa teillä, niin miehesi asia on puuttua siihen.
Jos vain tuo käytös, niin sanot ja teet niinkuin nuo edelliset vastaajatkin on neuvoneet. Että herra on hyvä ja tekee itse jos mun tekemä ei kelpaa, ja laitat myös tekemään. Eiköhän huomauttelut lopu.[/QUOTE]

Käytös ärsyttää ja siinäkin vain tuo, että on ryhtynyt "opastamaan" minua omassa kodissani.

tuumi sille että sen kannattais hommata oma emäntä jotta pääsis huomauttelemaan asioista ;) olettaen ettei vaimoketta vielä ole.
tai että omaa oikeuden puuttua teidän perheen elämään VASTA kun se on adoptoitu perheeseen??!

"Herra näyttää itse kuinka tämä tehdään - ja niin, tuolla on lisääkin hommia, joista voisit näyttää kuinka ne oikein tehdään". Ja varmaan sanoisin jotain suoraan siitä, että luuhataan toisten kotona arvostelemassa. Turha alkaa mitään pieniä vihjailua miehille sanomaan. :P

Voisi kokeilla ihan aikuismeininkiä eli asiallisesti ilmoittaisi, että vierailuja olisi syytä vähentää. Pikkunäppärät letkautukset ovat tuossa tilanteessa naurettavia ja yhtä kypsiä kuin kaverin jatkuva hengailu teillä.

No, lykkäät sille naaman eteen vuokrasopimuksen tai muuta todistusta asunnon vuokra/omistussuhteista ja kysyt että kenenkä nimi tässä seisoo, sun vai mun. Ja sitten sanot että tästälähtien sovitaan että sinä määräilet sun kämpässä ja minä mun kämpässä, onko selvä.

Minä käskisin painua kotiinsa, kun seuraavan kerran urputtaa jostain. Miehellä on yks tuollainen kaveri, joka saattaa paukahtaa paikalle ennalta määrittelemättömäksi ajaksi ja alkaa ohjeistaa asioissa, joista ei itse tiedä tuon taivaallista. Tämä on kyllä muutenkin sosiaalisesti kyvytön (diagnoosi löytyy), mutta enpä silti jaksa kuunnella toistuvaa mäkätystä omassa huushollissani. Kehotin sitten joskus lähtemään kotiin samantien, taisi vähän siitä loukkaantuakin, mutta eipä ole roikkunut nurkissa päivätolkulla.

Tää on meillä kun tekevät miehen kanssa hommia. On olevinaan hyvin sivistynyttä mutta selviä aukkoja käytöksessä nykyään. Ei siis täydellinen itsekään vaikka niin ilmeisesti kuvittelee. Jotain lie noussut hattuun.

aikoinaan asuin yhden poikakaverin kanssa ja hänen kaveri oli mellä liiankin kotonaan, ei siinä kun mitta tuli täyteen lykkäsin hänelle imurin kouraan, ekan kerran tuo imuroi, toisen kerran lähti ovesta ulos ja tulikin vasta 2viikon päästä :D :D

[QUOTE="vieras";28634607]tuumi sille että sen kannattais hommata oma emäntä jotta pääsis huomauttelemaan asioista ;) olettaen ettei vaimoketta vielä ole.
tai että omaa oikeuden puuttua teidän perheen elämään VASTA kun se on adoptoitu perheeseen??![/QUOTE]

Sillä on oma emäntä ja mä olenkin miettinyt, että onko tää mies nyt pahasti tossun alla, vai käyttäytyykö vaimolleen samoin ja mahdollisesti jatkuvasti.

Tuossa adoptio-jutussa on ainesta. :)

Minulla on keittiössä sellanen huumorilla ostettu taulu jossa lukee " ole kuin kotonasi, siivoa keittiöni". Yhdet vieraat jotka oli viikon pari vuotta sitten kesällä ilmeisesti ottivat sen tosissaan ja siivosivat aina päivittäin keittiön:O:D

[QUOTE="vieras";28634659]Minulla on keittiössä sellanen huumorilla ostettu taulu jossa lukee " ole kuin kotonasi, siivoa keittiöni". Yhdet vieraat jotka oli viikon pari vuotta sitten kesällä ilmeisesti ottivat sen tosissaan ja siivosivat aina päivittäin keittiön:O:D[/QUOTE]

Ei huono. :D

Minä sanoisin suoraan hetken tullessa kohdalle.
"Minusta tuntuu häiritsevältä, että puutut minun kotonani tapaani tehdä asiaa X. Jos sinulla on hyviä neuvoja homman helpottamiseksi, ole hyvä ja kerro ne nyt. Jos ei, niin älä enää kommentoi, sillä tapani toimii meillä hyvin ja haluan tehdä asian näin. Kiitos."

Näpäyttely on turhaa, ei se sitä ymmärrä. Pahimmassa tapauksessa jatkaa vaan ja valittaa miehellesi selkäsi takana tai ihan kuultesi, miten äkkipikainen ja äkäinen akka sinusta on tullut.

[QUOTE="näps";28634665]Minä sanoisin suoraan hetken tullessa kohdalle.
"Minusta tuntuu häiritsevältä, että puutut minun kotonani tapaani tehdä asiaa X. Jos sinulla on hyviä neuvoja homman helpottamiseksi, ole hyvä ja kerro ne nyt. Jos ei, niin älä enää kommentoi, sillä tapani toimii meillä hyvin ja haluan tehdä asian näin. Kiitos."

Näpäyttely on turhaa, ei se sitä ymmärrä. Pahimmassa tapauksessa jatkaa vaan ja valittaa miehellesi selkäsi takana tai ihan kuultesi, miten äkkipikainen ja äkäinen akka sinusta on tullut.[/QUOTE]
Näin, asiallista ja aikuista. Jos hakee hauskoja heittoja, niin tulee mieleen, että mikä siinä on oikeasti tärkeää.

Sanot sille, että kaikki tässä huushollissa asuvat osallistuvat kotitöiden tekoon, joten nyt on sun vuoros täyttää astianpesukone/viedä matot ulos ja luututa lattiat/siivota vessa/tms. :D

[QUOTE="näps";28634665]Minä sanoisin suoraan hetken tullessa kohdalle.

Näpäyttely on turhaa, ei se sitä ymmärrä. Pahimmassa tapauksessa jatkaa vaan ja valittaa miehellesi selkäsi takana tai ihan kuultesi, miten äkkipikainen ja äkäinen akka sinusta on tullut.[/QUOTE]

Totta tääkin. Mun pitää nyt suunnitella sanani niin, että varmasti muistan sanoa kun se paikka tulee ja niin, että röyhkeä käytös loppuu.

Saattaisi olla, että heittäisi miehelle jotain tuollaista kun nyt on röyhkeydessään alkuun päässyt.

Lykkää sille ikkunanpesuvermeet kouraan ja ihan toteat, että kun kerran aikaa on, peseppä ikkunat joutessas. Seuraavalla kerralla sitten vaikka moppi tai 5 kiloa perunoita kuorittavaks. Sanot vaan tekeväs vaikka rieskoja.
Kaikessa ystävällisyydessä tietenkin.
Eikö miehes yhtään pidä kotinsa ja teidän tapojenne puolia?

Mä varmaan kertoisin et just keksin jotain tosi kivaa näytettävää ja vinkkaisin et tulee mukaan, siitä olis hyvä viedä tyyppi ihmettelemään ulko-ovea. Jos tästä ei muuten viesti menis perille niin kertoisin et joko antaa mun elää kotonani haluamallani tavalla tai käyttää sitä nenän edessä olevaa ovea.

[QUOTE="Hei";28634722]Lykkää sille ikkunanpesuvermeet kouraan ja ihan toteat, että kun kerran aikaa on, peseppä ikkunat joutessas. Seuraavalla kerralla sitten vaikka moppi tai 5 kiloa perunoita kuorittavaks. Sanot vaan tekeväs vaikka rieskoja.
Kaikessa ystävällisyydessä tietenkin.
Eikö miehes yhtään pidä kotinsa ja teidän tapojenne puolia?[/QUOTE]

Mä en edes halua, että mies puuttuu tähän. Paitsi tietysti jos kaveri nyt ihan jalat pöydälle nostaa. Kyllä tuon pitää mun sanaa uskoa.
Jotain sellaista ehkä taustalla onkin, että katsoo voivansa naiselle puhua mitä vaan ja että uskoo vasta kun mies ojentaa.

Yhteistyössä