Kohta alkaa miehillä juhannus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voi ottaa mitään jussi-punssia, olen raskaana.

Aloittajalle; eikö sitä juhannusta voi viettää sillai yhdessä että mies auttaa girllauksessa ja ruokatarvikkeiden kannossa ja hoitaa välillä vauvaa. Yhtälailla mies on vastuussa lapsistaan kun "on halkoansa liotellu". Jos vähän tasaa töitä niin ehkä äitikin voi hetkeksi istua ja juoda vähän vaikka enintään yhden miedon siiderin (siideriä saa myös alkoholittomana). Imettävä äitihän saa vähän maistaa, kun taas raskausaikana suositellaan nollatoleranssia.

Tätäkin? :x
24b3e46de7.jpg

[QUOTE="vieras";28636363]Juoko joku oikeesti siideriä - tai mitään muutakaan alkoholipitoista - maun takia? :O[/QUOTE]

NO kyllä! Sehän ois muutoin ihan sama pistää sit vaikka kiljut käymään, jos ainoa tarkoitus ois humaltua.

miehistä puhumattakaan...

minä kun en koskaan kuule miesten vinkuvan siitä että joku ottaa kaljan, kyllä tuo katkeruus ja kateus on tyypillistä vain suomalaiselle puliakalle, hänhän on laajentanut tämän koskemaan myös kaikkea muuta, ihan vaatetuksesta lähtien.
Jos naapurin tertulla on kiva hame josta nainen on kateellinen, tertusta tuleekin hameensa kanssa hyvin äkkiä "huora" tms.

Kiitos. Olen puliakka, marttyyri ja vittumainen muija. :)

Kyllä, mies on tehnyt suuren työn rakentaessaan koko talon seinät, mutta niin olen minäkin lapsien kanssa. Mikä oikeus se miehillä on ottaa vapaata juhlapyhinä kun en minäkään saa? Miksi miehet saavat lähteä kavereilleen ja jos vaimo kieltää, on hän nalkuttava akka ja vittumainen muija?

En nalkuta miehelleni, enkä kiellä juomasta tänään. Itse vain näitä asioita mietin.

En voi ottaa mitään jussi-punssia, olen raskaana.

Aloittajalle; eikö sitä juhannusta voi viettää sillai yhdessä että mies auttaa girllauksessa ja ruokatarvikkeiden kannossa ja hoitaa välillä vauvaa. Yhtälailla mies on vastuussa lapsistaan kun "on halkoansa liotellu". Jos vähän tasaa töitä niin ehkä äitikin voi hetkeksi istua ja juoda vähän vaikka enintään yhden miedon siiderin (siideriä saa myös alkoholittomana). Imettävä äitihän saa vähän maistaa, kun taas raskausaikana suositellaan nollatoleranssia.

Äijät on just rakentanut ilmeisesti seinän ja puhut töiden tasaamisesta.

Kun ne lapset on yhdessä hankittu, niin kyllä niitä sitten yhdessä myös hoidetaan. Yksi kalja tai siideri ei mun nähdäkseni vielä mitenkään vaikuta kykyyn hoitaa lapsia, mutta mikä tarve se on minään juhlapyhinä vetää niitä kännejä, kun kivoja asioita voi tehdä yhdessä niiden lastenkin kanssa ja tarjota lapsille ikimuistoisia juhlia. Tämä toki vain mun mielipiteeni ja koska itse en juo oikeastaan ollenkaan (ja nyt raskaana en sitäkään vähää), niin en olisi sellaista miestä huolinutkaan, jolle ryyppääminen on tärkeämpää kuin ajan viettäminen perheensä kanssa.

Meillä juhannusta vietetään isovanhemmilla, grillataan, saunotaan ja rentoudutaan, muut saattavat ottaa lasin viiniä ruoan kanssa tai saunaoluen. Ja taapero ikäisellä esikoisella riittää leikittäjiä, niin että kaikki saavat myös rentoutua. Kukaan ei itseään juo känniin.

:laugh:

You can't be fucking serious.

? En ole tuon edellisen kirjoittaja mutta samoilla linjoilla olen. Jo ennen raskaaksi tuloa sanoin miehelle että odotan etten vietä juhlapyhiä yksinäni kun mies lähtee kavereiden kanssa kaljalle. Lapsista ollaan vastuussa yhdessä jos niitä tehdään. Muina aikoina voi sitä kaljaa vähän ottaa mutta ei esimerkiksi juhannuksena jos on lapsia. Toki pari voi ottaa illan päätteeksi mökillä.

Yksin lasten kanssa on ihan eri kun kaksin lasten kanssa. Voi sitä vaikka tuttavaperheen tai sukulaistenkin kanssa viettää. Onneksi oman mieheni mielestä ei ole mikään uhraus olla perheen kanssa ilman alkoholia.

Toki olisi on että mies rakennusurakan jälkeen ottaa pari kaljaa mutta että vaimo ja lapset täysin sivuun eikä mitään tehdä yhdessä. Juhannus on mulle ainakin perhejuhla. Mökin voi vuokrata...voihan sitä kaikkea tehdä. Vähintään sitten grillataan yhdessä ja äitikin saa nauttia juhannuksesta.

• Tykkää
Reactions: Cerine
Jos sulla on vauva jota imetät ehkä vielä niin tietenkään et voi juoda, juhannuksia tulee vielä monta, yksi joka vuosi. Eihän se miehesikään ole toimettomana istunut jos on taloa rakentanut.. en ymmärrä tuollaisia naisia, mitä se miehen rentoutuminen on sinulta pois, itse voit relata ilman alkoholia.

Miksei se mies voi relata ilman alkoholia?:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mitäpä jos;28636397:
Kaikki raittiit ja joille raittius juhannuksena ei ole ongelma, kerääntyisitte keskenänne juhlimaan juhannusta, ja jättäisitte sitten humalaiset rauhaan?

No en mä ole niitä ikinä häirinnytkään. :laugh: Ilman viinaakin voi pitää hauskaa ja rentoutua, viinasta on tullu suomalaisille joku pakkomielle ilman sitä ei voi rentoutua?:O

No en mä ole niitä ikinä häirinnytkään. :laugh: Ilman viinaakin voi pitää hauskaa ja rentoutua, viinasta on tullu suomalaisille joku pakkomielle ilman sitä ei voi rentoutua?:O

Voisi kaikki halukkaat pitää yhdessä ilman viinaa hauskaa ja rentoutua.
Lapsilla olisi leikkikavereita ja kaikki voisivat auttaa toisiaan lasten vahtimisessa.

Miksi se KAIKKIEN raittius tuntuu olevan joillekin pakkomielle, ilman ei voi rentoutua ellei ole juuri se ja se tyyppi jussina selvänä?

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Toki se on valintakysymys. Jos tekee lapset miehen kanssa, jolle alkoholi ja oma napa on tärkeämpää kuin perheen kanssa vietetty aika, niin sen ei pitäisi tulla yllätyksenä, että toimii näin myös sitten kun ne lapset on maailmassa. Jos ja kun, se emäntää harmittaa, niin toki siitä voi ja pitää sen miehen kanssa keskustella ja yrittää löytää joku molempia miellyttävä ratkaisu. Jos sellaista ei löydy, niin joko emäntä nielee kiukkunsa tai pistää lusikoita jakoon.

Huvittaapa vaan nämä kaikki miehen käytöksen puolustelijat. Lasten ja kodin hoitaminen on ihan täyspäiväistä työtä. Siinä missä se seinänrakennuskin. Enpä usko, että kovin moni täällä puolustelisi samaan tapaan vaimoa, jos se toisi miehelle vauvan syliin ja esikoisen viereen ja toteaisi, että mun rentoutuminen alko nyt, lähden kavereiden kanssa mökille, katoppa näitä lapsia loppu päivä, että mä saan lopulta rentoutua. Ihan yhtäläinen oikeus sillä vaimolla olisi noin tehdä sitten, jos teidän mielestä miehen on ihan ok ryypätä koko päivä ja jättää lapset ja ruoat yms. kokonaan vaimon vastuulle.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28636385]Mikä oikeus se miehillä on ottaa vapaata juhlapyhinä kun en minäkään saa? Miksi miehet saavat lähteä kavereilleen ja jos vaimo kieltää, on hän nalkuttava akka ja vittumainen muija?[/QUOTE]

No siksi kun mies ja nainen eivät ole keskenään vaihdettavia. Vaikka mies voi X, ei nainen välttämättä voi X. Olen tämänkin jo monta kertaa palstalla sanonut :) "Femakkoajattelun" perusvirheitä.

Toki se on valintakysymys. Jos tekee lapset miehen kanssa, jolle alkoholi ja oma napa on tärkeämpää kuin perheen kanssa vietetty aika, niin sen ei pitäisi tulla yllätyksenä, että toimii näin myös sitten kun ne lapset on maailmassa. Jos ja kun, se emäntää harmittaa, niin toki siitä voi ja pitää sen miehen kanssa keskustella ja yrittää löytää joku molempia miellyttävä ratkaisu. Jos sellaista ei löydy, niin joko emäntä nielee kiukkunsa tai pistää lusikoita jakoon.

Huvittaapa vaan nämä kaikki miehen käytöksen puolustelijat. Lasten ja kodin hoitaminen on ihan täyspäiväistä työtä. Siinä missä se seinänrakennuskin. Enpä usko, että kovin moni täällä puolustelisi samaan tapaan vaimoa, jos se toisi miehelle vauvan syliin ja esikoisen viereen ja toteaisi, että mun rentoutuminen alko nyt, lähden kavereiden kanssa mökille, katoppa näitä lapsia loppu päivä, että mä saan lopulta rentoutua. Ihan yhtäläinen oikeus sillä vaimolla olisi noin tehdä sitten, jos teidän mielestä miehen on ihan ok ryypätä koko juhannus ja jättää lapset ja ruoat yms. kokonaan vaimon vastuulle.
Ei jumalauta miten harhaista sakkia täällä pyörii. Sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat näiden jyrien alle jääneet. Jos juo enemmän kuin yhden kaljan niin se on näiden sekopäiden mielestä sama asia kuin ryyppää koko juhannuksen. Ei saatana. Lähden pois koska en jaksa lukea enää edes henkilökohtaisen huvin takia koska alkaa ahdistamaan.

[QUOTE="mies";28636445]No siksi kun mies ja nainen eivät ole keskenään vaihdettavia. Vaikka mies voi X, ei nainen välttämättä voi X. Olen tämänkin jo monta kertaa palstalla sanonut :) "Femakkoajattelun" perusvirheitä.[/QUOTE]

Onhan ne täysin vaihdettavia. Kyllä se mieskin osaa ne lapset syöttää, leikittää ja nukuttaa. Ihan yhtälailla se on niitä ollut tekemässäkin. Ja jos kyse ei ole alle puolen vuoden ikäisestä täysimetetystä vauvasta, se mies pärjää sen kanssa aivan yhtä hyvin kuin vaimokin. Ainakin mun mies pärjää. En sitten tiedä millaisena toistaitoisena ja kädettömänä luuserina tämä nimenomainen kommentoiva mies itseään pitää, kun ei yhtä (tai useampaa) lasta pysty hoitamaan.

Ja vastaavasti se nainen varmasti osaa mennä pitämään hauskaa kavereidensa kanssa siinä missä se mieskin ;)

Onko ihan mahdoton ajatus, että mies ottaa muutaman kaljan tänään ja perheen emäntä huomenna? Kun eikö huomennmakin vielä kuitenkin juhannus ole?

Ja kyllä, jotkut juo alkoholia maun vuoksi. Mä niin odotan, että vauva syntyy ja mä saan lasillisen lonkeroa...se on NIIIIIIN hyvää!

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Yhteistyössä