Kohta alkaa miehillä juhannus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28636385]Kiitos. Olen puliakka, marttyyri ja vittumainen muija. :)

Kyllä, mies on tehnyt suuren työn rakentaessaan koko talon seinät, mutta niin olen minäkin lapsien kanssa. Mikä oikeus se miehillä on ottaa vapaata juhlapyhinä kun en minäkään saa? Miksi miehet saavat lähteä kavereilleen ja jos vaimo kieltää, on hän nalkuttava akka ja vittumainen muija?

En nalkuta miehelleni, enkä kiellä juomasta tänään. Itse vain näitä asioita mietin.[/QUOTE]

No pointti on siinä, että jos kiellon peruste on se, ettet sinäkään saa, niin se on typerää.

[QUOTE="vieras";28636692]Onko sen kiellon asettanut ap itse itselleen vai mies ap:lle, se nyt pitäisi ensin selvittää.[/QUOTE]

tarkoitatko että naiset luo itse omia barrikadejaan asioille, ja sitten suuttuvat jos kaikki ei eläkään kuten hän on visioinut?

Älä nyt, mistä tuollaista tulee edes mieleen! :D

Vai olikohan pointti se että yleensä jos on joku juhlapyhä tai tulee ystäviä juhliin tmv. niin moneessa lapsiperheessä se mies on se joka juo nainen hoitaa lapset ja mies hauskanpidon. Tai jos mennään ystäväperheen luo saunoon niin mies on se joka juo ja odotetaan, nainen hoitaa lapset ja kuskaukset. Kaikissa perheissä tämä asia ei ole hoidettu aina niin tasapuolisesti. Itse en juo, mutta nähnyt näin asian hoituvan monessa lapsiperheessä.

Mun mies juo, olkoot juhla tai ei. Veti eilen pienen hiprakan ja tekee sen myös tänään. Ei siinä auta paljon motkotus ja sanominen. Aikuinen ihminen kun on. Itse olen raskaana ja tietenkään en ota tippaakaan. Kylmässä on pullollinen alkoholitonta kuoharia jonka meinaan tänään nauttia! Kyllä vielä tulee munkin aika juoda itseni iloiseksi. Sitä odotellessa...

:laugh: oliskin hauska nähdä miten ukkoparkojen suu venähtäis kun mamma vetäiskin siideriä aamukahvin sijaan ja pakkais kamojaan ja toteais miehelle että itseppähän oot lapset hankkinu, olisit miettinyt 2 kertaa ennenkuin tökkäsit halon sisään ja lähtis muuanne viettämään juhannusta.

En tajua miksei noin voi tehdä? Miksi naiset alistuu kaikkeen? Miksi ap kokee että hänen kuuluu äitinä uhrautua ja hoitaa lapsia? Lähde muualle ja jätä lapset miehelle kunhan on selvinnyt pahasta humalastaan. Tosi itsekästä muutenkin ajatella että saahan tässä ryypätä kun on seinän maalannut. Toki muutaman voi ottaa muttei voi ajatella että koska on mies, saa jättää lapset yksin vaimon vastuulle. Palstalaiset on sovinisteja, naisen kuuluu olla aina äiti mutta mies saa olla "mies". Tuollaisia käsityksiä kannattaa reippaasti kyseenalaistaa ja tehdä tietoisesti erilaisia ratkaisuja.
Seinän maalaaminen on helpompaa hommaa kuin lapsia hoitaa.

Reilu ratkaisu olisi vaihtaa vuoroja jos molemmat haluaa juoda, toinen hoitaa lapset toisena ja toinen toisena päivänä. Jos ei puoliso usko niin lähtee vaan pois.

Se mikä mulle kävisi tai olisi käymättä ei liity tähän mitenkään. AP:n aloituksen pointti oli, että häntä harmittaa se miten mies toimii. Se kuinka paljon/kauan/antaumuksella mies juo on yhdentekevää. Joten esitin vaan kysymyksen, että jos teidän mielestä on ok, että mies tekee noin niin miksi teidän mielestä ei olisi ok, että AP pakkaisi tavaransa ja lähtisi kavereiden kanssa mökille vastaavaksi ajaksi jonka mies meinaa rentoutua juomalla/kännissä, niin että ei voi/halua osallistua perheensä hoitamiseen ja jättäisi miehelle vastuun lapsistaan?

Se nyt ei ole sinänsä peruste pyörittää koko valtakuntaa, jos jotakuta henkilöä sattuu harmittamaan. Toki elämässä täytyy ottaa muidenkin tunteita huomioon, mutta ei se niin mene, että rouvan harmitus = laki.

[QUOTE="vieras";28636516]Jos et kykene hoitamaan lapsia niinkuin vastuullinen vanhempi vain koska olet mies, niin ne lapset kannattaa jättää tekemättä. Oikeat miehet kyllä pystyy. Ihan pieni vinkki tulevaisuutta varten.

Jengi lukee kyllä huonosti tekstejä. En puhunut siitä, että lapset pitäisi jättää hoitamatta. Vaan siitä, että mies tarvitsee tilaa mieheydelleen eri lailla kuin nainen. Nainen ei pääse täysin samalle tasolle miehen kanssa eikä tavoita/ymmärrä miesten maailmaa 100 %, eikä tarvitsekaan - muutenhan nainen olisi sama kuin mies ja se olisi karmeaa heteromiehelle.

Eli pointtina oli, että vältetään molempia ääripäitä odotuksissa miesten käytökseen: kännissä sepalus auki örveltäminen JA 24/7 siisti unelmavävy/seuramies naisen mieleen. Teoriani on, että mitä enemmän arjessa mies saa vähän öyhöttää (menemättä liiallisuuteen), sen paremmin miehen juhlintakin pysyy hanskassa.[/QUOTE]
o_O

Yhteistyössä