Mitä mieltä jos tukia saavilla on astiasetit, pyyheet Luhtaa jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veronmaksaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Veronmaksaja

Vieras
Onko mielestäsi kohtuutonta, että tuollaiset ovat nykypäivää myös vähävaraisilla, erilaisia tukia saavilla? Kuuluuko täydet astiastot, taulutv:t ja merkkipyyhkeet ns. perusoikeuksiin?

Meinaan aika monella kotiäidillä, työttömällä tai muuten vaan pummilla on ulkoiset asiat kunnossa. Jopa tupakkiin riittää rahat, useammin kuin työtä tekevillä riittää.

Missä mättää?

Ehdottomasti tuet pois ja kuuden kuukauden karenssi noissa tapauksissa. Luksustavarat myyntiin ja myyntituotto Kelalle hyvityksenä turhaan maksetuista avustuksista.

Elän opintotuella, lainalla ja saan sosusta jotain 50e elämiseen. Joku 100e on varaa pistää "turhaan" (siis laskujen, vuokran ja ruuan jälkeen). Sillä rahalla (tai sen säästämisellä) ostan omia juttujani.

Saaks mä polttaa tupakkia kun mulla ei ole merkkiastioita tai ei oikeastaan käytännössä astioitakaan, ei yhtään muumimukia, vain yksi kotikulta-pyyhe, 7 tuuman tv, enkä syökään joka päivä? Tupakan ja viinan avulla mä en tartte sentään kallista terapiaa ja lääkitystä.

Mikäs siinä. Eihän se tarkoita sitä että se raha olisi ruuasta tai muusta perusjutusta pois. Sakki vaan säästäny.

Onko tukisysteemissä jotain mätää jos yh- kotiäiti saa saman verran rahaa kuin työssäkäyvä? Monessa tapauksessa pienitulosella on niin.

Mun bruttopalkkani on 3000e ja pääkaupunkiseudulla jos asuttaisiin ja olisin yksinhuoltaja se olisi siinä ja siinä kannattaisiko käydä itse töissä ja maksaa vuokrat+ hoitomaksut jne vai jäädä vain erilaisten tukien varaan kotiin.

Tarkoitus ei ole näin tehdä mutta joissakin tilanteissa se kynnys töihin menemiseen on aika korkea kun tekemättä ei-mitään saa saman rahan.

Joskus kirppareilta yms. paikoista löytyy kuule laatutavaraa halvalla, ala vaan itsekin kierrellä vaikka pelastusarmeijan kirpputoreja ahkeraan niin ei tarvitse kadehtia ja saatat hämmästyä mitä löytöjä teet.

Mä en ole todellakaan rikas enkä koskaan ole ollu ja joskus olen osittain tuillakin joutunut elämään mut kyllä mullaki on luhtaa ja arabian astioita kaapit täynnä. sukulaiset niitä ostelee, en minä. Ja eikös se oo sama mihin ne ihmiset rahansa käyttää, saman verran jokanen sitä saa? Että jos haluaa olla viikon syömättä että saa ostettua Luhdan pyyhkeen niin onko se sulta pois?

Jos pienistä tuista on varaa ostaa itselleen ripauksen ylellisyyttä niin mitä pahaa siinä on?

Parempi se on ostaa kerralla laadukasta tavaraa kuin rihkamaa vähän väliä.

Kyllä minullakin on asunto kalustettu designklassikoilla, ruokani syön iittalan astiastoista, perseeni pyyhin suihkun jälkeen marimekon pyyhkeisiin, tätäkin viestiä näpyttelen applen imacin näppäimistöltä, tv-ohjelmat katselen 60" jättitelevisiosta, jne.

Minä en sen sijaan kuluta rahaa tupakkaan, viinaan, baareihin, roskaruokaan ja muuhun paskaan.

Kuluttamisvalintojahan nämä ovat.

Ja kyllä, olen tuilla elävä ihiminen. 880e/kk

Aika vähän kyllä kulutat jos tuon kaiken olet voinut helposti ostaa 880€:lla.

[QUOTE="vieras";28650751]Jos pienistä tuista on varaa ostaa itselleen ripauksen ylellisyyttä niin mitä pahaa siinä on?

Parempi se on ostaa kerralla laadukasta tavaraa kuin rihkamaa vähän väliä.

Kyllä minullakin on asunto kalustettu designklassikoilla, ruokani syön iittalan astiastoista, perseeni pyyhin suihkun jälkeen marimekon pyyhkeisiin, tätäkin viestiä näpyttelen applen imacin näppäimistöltä, tv-ohjelmat katselen 60" jättitelevisiosta, jne.

Minä en sen sijaan kuluta rahaa tupakkaan, viinaan, baareihin, roskaruokaan ja muuhun paskaan.

Kuluttamisvalintojahan nämä ovat.

Ja kyllä, olen tuilla elävä ihiminen. 880e/kk[/QUOTE]

• Tykkää
Reactions: mamacita_
[QUOTE="Vieras";28650761]Aika vähän kyllä kulutat jos tuon kaiken olet voinut helposti ostaa 880€:lla.[/QUOTE]

Tuohan oli vain murto-osan murto-osa omaisuudestani.

Tottakai iso osa on ostettu osamaksulla, ei minulla mitenkään olisi varaa pistää kerralla vaikkapa lamppuun 500 euroa, mutta osamaksulla sen voipi hankkia ja nauttia siitä seuraavat vuosikymmenet.

Mikä sitten on kellekin merkkitavaraa? Kaikki eivät koe, että esim. Luhta olisi jotenkin niin erilaista, että siihen olisi oikeus vain hyvätuloisilla.
Toiset käyttävät Arabiaa arkikäytössä, sitä enempää ajattelematta, saati mainostamatta. Toinen ottaa sen astiastonsa esille vain juhlapäivinä.. jos silloinkaan.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="vieras";28650786]Tuohan oli vain murto-osan murto-osa omaisuudestani.

Tottakai iso osa on ostettu osamaksulla, ei minulla mitenkään olisi varaa pistää kerralla vaikkapa lamppuun 500 euroa, mutta osamaksulla sen voipi hankkia ja nauttia siitä seuraavat vuosikymmenet.[/QUOTE]

Ja maksaa niitä laskuja loppu elämän? Osaisinpa itekin elää noin huolettomasti ja välittämättä..

Voihan ne "luksus"tuotteet olla osamaksullakin ostettu, esim. Hobbarissakin usein aika hyviä tarjouksia seteistä, parempi kai ostaa laadukasta ja kestävää jos rahaa rajallisesti, niin ei tartte olla heti ostamassa uutta. Tai voihan astioita tai pyyhkeitä ostaa yhden kerrallaankin. Kuuluuko tuollaiset asiat kenellekään, miksi kadehtia toisen astioita, jokaisella on samat mahdollisuudet tulonhankintaan tai tuilla elämiseen, turha itkeä, jos et elä kuten haluaisit, ja kadehtia toisen elämää.

Luhdan pyyhkeeni olen ostanut alennusten aikaan Luhdan tehtaanmyymälästä. Meillä on paljon Iiittalan kalliita tarjoiluastioita, ne on melkein kaikki miehen sukulaisilta saamia, joko mies aikanaan niitä sai tai me yhdessä olemme niitä "perinnöksi" saaneet. Marimekon vanhat verhot keittiössä on mummini aikanaan ostamat. Hyvä, laadukas matto on alennuksesta. Kirpparilta löytää kaikenlaista, kun on oma vahva maku, sitä automaattisesti ostaa saman tyylistä aina, ja ajan kanssa kotimme on muokkautunut tällaiseksi.

Vanha lipasto on perintö.
Talonpoikaiskaappi on omalla rahalla ostettu.
Askon sohva on mieheni ostama.
Ja niin edelleen, minä en voi sille mitään että työkyvyttömyyseläkeläisenä minulla on silti silmää kauniille kodille ja että satuin naimaan miehen, jolla on kivoja sukulaisia. Antakaa minun nauttia kodistani, lasteni vaatteista ja muusta. En täällä montaa vuotta enää ole verorahoja tuhlaamassa.

Ai niin. Taulutv:n ja kotiteatterin mies on ostanut omilla rahoillaan, rahaa hän saa työnantajaltaan joka kuukausi :)

Niin, onko reilua että tukia saavilla on tuollaisia hienouksia arkikäytössä?
Tuet minimiin ja kunnille keräyspisteitä mistä vähätuloiset voi hankkia kipponsa lahjoitettujen joukosta. Tai rahalippusia kirpputoreille.

Miksi muiden pitäisi kustantaa toisten Marimekot/Iittallat?

Mikä sitten on kellekin merkkitavaraa? Kaikki eivät koe, että esim. Luhta olisi jotenkin niin erilaista, että siihen olisi oikeus vain hyvätuloisilla.
Toiset käyttävät Arabiaa arkikäytössä, sitä enempää ajattelematta, saati mainostamatta. Toinen ottaa sen astiastonsa esille vain juhlapäivinä.. jos silloinkaan.

Ja maksaa niitä laskuja loppu elämän? Osaisinpa itekin elää noin huolettomasti ja välittämättä..

WTF?

loppuelämän?

Esimerkiksi ostaessasi moccamasterin anttilasta osamaksulla maksat 8 kpl 20euron erää, et loppuelämäsi ajan.

Eikä tule kuin vajaan 10 euroa kalliimmaksi kuin suoralla kaupalla ostaessa.

Ja mitä saat 20 eurolla kuukaudessa?

4 askia tupakkaa tai vaihtoehtoisesti kahvinkeittimen, jolla on 10 vuoden takuu.

Harmittaako ap:aa se, ettei jokaista heikko-osaista huomaa sorsia tai katsoa nenänvartta myöten, kun on niin vaikeaa erottaa kuka on vähävarainen ja kuka rikas? Pitäisikö köyhien kulkea ryysyissä ja olla silmiinpistävän epäsiistejä, tulotiedot tatuoituna otsaan, että ap varmasti huomaisi heille nyrpeillä ja heitä sossupummeiksi haukkua? Näyttää kurjille mikä kurjien osa on?

Jos sinulla, ap, olisi arvomaailma kohdallaan ja ylipäätään järki päässä, et välittäisi vähääkään siitä millaiset Luhtat niillä köyhillä koukuissa roikkuu. Keskittyisit omaan elämääsi ja kohtelisit kaikkia, tuloista ja elintasosta riippumatta, samanarvoisina ihmisinä. Hienoa, jos köyhät näkevät laadukkaiden tekstiilien ja esineiden arvon, koska ostamalla huonoa laatua joutuu maksamaan huomattavasti enemmän kuin ostamalla kerralla hyvää. Jatkuvasti jos niitä pari käyttöä kestäviä riepuja uusit, se on varmasti iso lovi kukkaroon. Sitä paitsi, jos ne köyhät ostelee niitä hyviä tekstiilejä ja huolehtivat kodistaan ja itsestään, voi olettaa, etteivät ne sossutuet ainakaan alkoholiin mene.

Ap:n kaltaisille idiooteille vaan ei mikään kelpaa. Jos pukeudut ryysyihin, olet köyhä sossupummi, joka ryyppää rahansa. Kun huolehdit ulkoasustasi, olet elintasopummi.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
Tuilla elävien parempi elintaso kuin pienipalkkaisten töitä tekevien, yhteiskuntaa maksamiensa verojen kautta ylläpitävien, aiheuttaa ja tulee aiheuttamaaan vielä enemmän katkeruutta. Mutta seuratkaa uutisia, valtiolta loppuu rahat! Tukipummit parakkikyliin tulevaisuudessa.

Yhteistyössä