Kuka näistä neljästä miehestä olisi persoonallisuustyypiltään kiinnostavin? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja värit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

värit

Vieras
Vihreä
Ystävällinen, suvaitsevainen, empaattinen, arkinen, vaatimaton, kunnollinen, rauhallinen, tyyni, tasapainoinen. Ei hötkyile, ei julista asiaa eikä itseään.
Miinuksia: Riippuvainen toisista, passiivinen, vetelä, karttaa ristiriitoja, perinteinen, vastustaa muutoksia
Kehitystehtävät: Uskaltamista, rempseyttä, ristiriitojen kohtaaminen

Keltainen
Innostunut, innostava, spontaani, puhelias, kontaktia ottava, sosiaalinen, mielikuvitusrikas, luova, kekseliäs, positiivinen, optimisti, sydämellinen.
Miinuksia: Lapsenomainen, pinnallinen, ylipuhelias, yrittää liikaa, romanttinen, valkoiset valheet, epärealistinen
Kehitystehtävät: Järjestelmällisyys, ajantaju, jalat maassa

Sininen
Vastuuntuntoinen, rehellinen, luotettava, suunnitelmallinen, hallittu, järjestysihminen, ihanteellinen, periaatteellinen, pikkutarkka, itsekriittinen, vakavissaan, analysoiva.
Miinuksia: Tosikko, jäykkä, vetäytyvä, ujo, huolestuu pikkuasioista, syyllisyydentuntoinen, melankolinen
Kehitystehtävät: Huumori, spontaanisuus, nautinnot

Punainen
Voimakastahtoinen, energinen, itsevarma, suorapuheinen, rehti, rempseä, toiminta- ja tuloskeskeinen, työmyyrä, asiallinen, uhrautuvainen.
Miinuksia: Hallitseva, käskyttävä, musta/valkoinen, on/off, huono kuuntelija, sokea omille rajoituksilleen
Kehitystehtävät: Rauhallinen hengitys, muiden huomioonotto, pysähtyminen

Nettiradio

Ehkä punainen on lähimpänä mun ihannemiestä ja myös ihan myös mun konkreettista miestäni. Vihreä mulla oli, mutta kiinnostus lopahti täysin. Oli niin niin ärsyttäviä noi heikot puolet.

[QUOTE="mies";28663452]Olen noita kaikkia.[/QUOTE]

Miten se on mahdollista? Olet siis esimerkiksi passiivinen ja energinen, ujo ja sosiaalinen, itsekriittinen ja sokea omille rajoituksille? Huh huh, on kyllä rankkaa olla sinä.

Taisit tarkoittaa (sinut tuntien), että omaat kaikkien kuvausten positiiviset piirteet?

[QUOTE="mies";28663452]Olen noita kaikkia.[/QUOTE]

Minä taidan olla lähimpänä vihreää, mutta on minussa keltaista ja sinistäkin. Jos kehitystehtäviä katsotaan niin keltainen vie kirkkaasti voiton :D

Olen itse erittäin sinivihreä, ja mieheni on vastaavasti punakeltainen.

En ole tuon määrittelyn mukaan valinnut miestä, vaan sen mukaan miten kävi huumorit ja jutut yksiin ja sytyttiin sängyssä. Mutta näin nyt sattu käymään... ja hyvä on tullut, täydennetään toisiamme.

Keltainen tai sininen kävisi. Vihreän kanssa heilastelu alkaisi helposti tuntua kivireen vetämiseltä ja punaista käskyttäjää en parisuhteessa kestäisi edes sen vertaa, että suhde pääsisi alkamaan.

[QUOTE="vieras";28663504]Miten se on mahdollista? Olet siis esimerkiksi passiivinen ja energinen, ujo ja sosiaalinen, itsekriittinen ja sokea omille rajoituksille? Huh huh, on kyllä rankkaa olla sinä.

Taisit tarkoittaa (sinut tuntien), että omaat kaikkien kuvausten positiiviset piirteet?[/QUOTE]

Mä olen myös noita kaikkia, eikä se tarkoita pelkkiä positiivisia puolia. Mä pystyn myös olemaan järkyttävän pedantti ja lähes pakkomielteisen järjestelmällinen tietyillä elämänaloilla, mutta silti siedän hallitsematonta kaaosta toisilla. Ajatella, joku voi olla sekä surullinen että iloinen, vihainen ja rakastunut tai kaivata ja silti olla läsnä - vieläpä samaan aikaan! :O

Mutta tosiaan, jos tunnette toisenne, niin silloin voi vittuillakseen ehkä heittääkin tuollaisia tökeröitä yleistyksiä.

Mä olen myös noita kaikkia, eikä se tarkoita pelkkiä positiivisia puolia. Mä pystyn myös olemaan järkyttävän pedantti ja lähes pakkomielteisen järjestelmällinen tietyillä elämänaloilla, mutta silti siedän hallitsematonta kaaosta toisilla. Ajatella, joku voi olla sekä surullinen että iloinen, vihainen ja rakastunut tai kaivata ja silti olla läsnä - vieläpä samaan aikaan! :O

Mutta tosiaan, jos tunnette toisenne, niin silloin voi vittuillakseen ehkä heittääkin tuollaisia tökeröitä yleistyksiä.

Aivan. Se on vain merkki siitä, että ihminen tuntee itsensä. Ihmisen ihmisyys kasvaa, mitä epäloogisempi hän on. Läheisyyden mittari on myös nähdä toisen ristiriidat.

"Perustallaaja" ei ole yhtä inhimillinen ja aito esim. Heideggerin filosofian mukaan. Hän käyttää hänestä nimitystä "Das Man".

Tunteet tuovat epäloogisuuden, ne ovat tunnepiirin haittapuoli ;)

Kyllä, nautittava sellainen :p Minusta on vain täydempää elämää pystyä elämään erittäin tyynesti ja erittäin kiihkeästi tai rakastaa yhtä paljon kauneutta kuin groteskiutta. Kaikkia paloja tarvitaan - tosin kaikkia ei voi rakastaa laadullisesti juuri samoin, eikä ehkä pidäkään voida, osoituksena rajallisesta ihmisyydestämme. Ymmärrän kuitenkin huonosti ihmisiä, jotka torjuvat täydellisesti jotain ihmismäistä.

Yhteistyössä