Verenpainemittareista, onko vanhanaikasia enään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verenpaineton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verenpaineton

Vieras
Nykyään lääkäreillä on se uudenaikainen verenpainemittari, oli se jossa se mansetti laitetaan olkapäähän ja kone hoitaa laskemisen sekä sen mansetin täytön...

Ennen lääkärit itse pumppasivat mansetin täyteen ja sitten laskivat ilmat pihalle pikkuhiljaa. Onko näitä laitteita enään missään?

Ei ole pystytty mittaamaan verenpainetta vuosiin automaattimittareiden takia ja olis kiva käydä verenpaina mittauttamassa.

Mut onko kaikissa paikoissa nykyään vaan noi automaatit, tietääkö kukaan?

[QUOTE="aloittaja";28670807]Siinä se mansetti liian lyhyt... Menee ympäri mut ei pysy kiinni kun alkaa täyttymään. Ei siis saa luotettavaa tulosta jos tulosta lainkaan.[/QUOTE]

Okei, ymmärrän. Niitä vanhoja ei oo kyl enää ikiaikoihin näkyny missään. Löytysköhän jostain sellanen missä on normia pidempi tuo mansetti.Kun niitä kyllä on lapsille omansa jne...

Täytyy vielä sit lääkäriltä kysyä että olisko pidempää mansettia. Eivät ole sellaisesta puhuneet terkkarissa eivätkä sairaalassa. Mulla mitattiin viimeksi vuosia sitten tuolla vanhanaikaisella, ja sillon oli alapaine koholla. Mietityttää joskus että onko kaikki ok.

Pitääpä siis kysellä jos löytyis pidempi mansetti jos sellainen olis olemassa. :)

Ei mulla ole omaa mittaria, vaan terveyskeskuksessa ja sairaalassa on tuo automaattimittari ja sillä ei pysty mittaamaan. Ovat koittaneet mut ei onnistu ei.

Siksi mietin että voisko esim jossain apteekeissa yms olla vielä tuo vanhanaikainen malli. Mut kun keta mansetteja on erikokoisia niin seuraavaksi kysyn lääkäriltä että olisko hänellä pidempää :)

Luulin että niissä joku yks standardi koko.

on aika ihme jos ei terveyskeskuksesta löydy manuaalimittaria, oletko kysynyt?
automaattimittarilla ei voi mitata esim flimmeripotilaan rr:ää vaan pitää olla manuaali

En ole tullut kysyneeksi, luulis että lääkäri hakis sellasen jos sellanen olis olemassa vielä. Mut toi vaan kohottelee olkiaan ja kerran laitto kätensä ympärille et pysyis kiinni. No ei siinä kovin luotettavaa tulosta tullut...

Mut mie kysyn, nyt kun tiiän mitä kaikkea voi kysyä :)

Yhteistyössä